Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man har ME må man drive med såkalt aktivitetstilpassing, finne ut hva man orker etc. Jeg er lett rammet og orker å gå 50% på skole.

Problemet er at man får kun penger fra lånekassen for reell studieprogresjon, så av dem kan jeg få 3000 i måneden. Det er for lite penger.

Av sosialen får jeg ingen støtte fordi jeg er student.

For å få rehabiliteringspenger av NAV må man egentlig slutte helt på skolen (sa han jeg snakka med hos NAV).

Jeg har ikke opparbeidet meg noen rett på støtte fra tidligere arbeidsgivere.

Er det ingen plass man kan få støtte så man får fullført skolen? Har 1 år igjen, 2 år hvis jeg tar halv studieprogresjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm... jeg får sannsynligvis yrkesrettet attføring til høsten sånn at jeg kan gå på universitetet, og jeg har ME.

skal levere søknadspapirer på torsdag, og saksbehandleren min tror jeg får det innvilget selv om hun ikke kan love noe.

Skrevet
hmm... jeg får sannsynligvis yrkesrettet attføring til høsten sånn at jeg kan gå på universitetet, og jeg har ME.

skal levere søknadspapirer på torsdag, og saksbehandleren min tror jeg får det innvilget selv om hun ikke kan love noe.

Så man kan ta høyere utdanning og få yrkesrettet attføring? Har NAV noen krav om hvor mange prosent man får lov å studere?

Skrevet

Jeg håper også på å ta høyere utdanning på yrkesrettet attføring til høsten, har også ME forresten. Men er ikke enkelt å få til. Er en del krav om hvor syk du og sånn. Særlig hvis du er under 26 år er de strenge på det..

Kan jo høre med NAV kontoret ditt, men tror ikke det blir lett. Jeg fikk beskjed om at jeg er heldig hvis jeg får det, selv om jeg har vært 100 % ufør i snart 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...