Gå til innhold

Kan dette være en soppinfeksjon?

Fremhevede innlegg

Gjest Charming
Skrevet

Jeg hadde samleie for to uker siden. 2-3 dager senere kom det litt blodaktig utflod ett døgns tid. Har ingen symptomer annet enn at jeg er veldig rød i skjedeåpningen og opp mot klitoris - og det er veldig sårt, så det svir litt når jeg tisser og det kommer urin i nærheten. Det klør jo ikke overhodet - men det MÅ vel ikke det?

Vil IKKE til legen, selv om jeg vet det nok hadde vært litt glupt. Men det er kanskje noen her som har hatt det likt? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Penny Lane_*
Skrevet
Jeg hadde samleie for to uker siden. 2-3 dager senere kom det litt blodaktig utflod ett døgns tid. Har ingen symptomer annet enn at jeg er veldig rød i skjedeåpningen og opp mot klitoris - og det er veldig sårt, så det svir litt når jeg tisser og det kommer urin i nærheten. Det klør jo ikke overhodet - men det MÅ vel ikke det?

Vil IKKE til legen, selv om jeg vet det nok hadde vært litt glupt. Men det er kanskje noen her som har hatt det likt? :)

Er ikke helt sikker på dette men kan svare ettersom jeg først er innom ;-) Jeg får det sånn etter samleie om jeg ikke har vært våt nok, samt som jeg er plagsomt trang. Ettersom jeg ikke har kjæreste og sjeldent har samleie av den grunn skjer det vel hver gang, fordi skjedeåpningen rekker å "lime" seg igjen før neste gang igjen. Var du ikke våt nok er det naturlig at det er rødt og ihvertfall at det svir når urin eller annen væske kommer inntil, det oppstår jo sprekker og rifter ganske lett. Men blod har jeg derimot ikke opplevd, å har du ikke opplevd dette før kan en tur til lege for å utelukke klamydia være ganske lurt.

Skrevet

Hvis man har unormal utflod etter samleie og man i tillegg har ny partner, KAN det skyldes kjønnsykdom. Så jeg ville ikke tatt for gitt at det er en soppinfeksjon, selv om det forsåvidt kan høres ut som det også.

Skrevet
Hvis man har unormal utflod etter samleie og man i tillegg har ny partner, KAN det skyldes kjønnsykdom. Så jeg ville ikke tatt for gitt at det er en soppinfeksjon, selv om det forsåvidt kan høres ut som det også.

Kom til å tenke på at det vel ikke høres så veldig ut som soppinfeksjon om du ikke har unormal utflod nå, det er vanlig med hvit tykk utflod i forbindelse med sopp. Det at du er sår KAN være et tegn på sopp, samtidig bør du ikke utelukke andre ting.

Skrevet

Ikke godt å si. Den ene gangen jeg har hatt soppinfeksjon så har jeg vært hoven og rød og det har gjort vondt. Det har omtrent ikke klødd og jeg har ikke hatt hvit klumpete utflod.

Hvis det ikke gir seg etter noen dager så haddet jeg prøvd Canesten.

Gjest Charming
Skrevet (endret)

Kjøpte meg Canesten jeg, så får vi se. Det frustrerende var at da jeg kom hjem fra apoteket hadde jeg f \ått mensen. Så jeg må jo vente til det er over.. Hvis ikke blir det vel bare gris. :fnise:

Endret av Charming
Skrevet

Ja, du må vente til mensen er over :) Får håpe det bare er sopp da. Sånn unormal utflod etter samleie KAN være tegn på kjønnssykdom tror jeg, men det kan vel også skyldes en rift, at det blir ubalanse i bakteriefloraen o.l. Hvis ikke kuren hjelper bør du absolutt gå til lege. Ubehandlet klamydia kan jo gjøre deg steril blant annet.

Gjest Charming
Skrevet

Ja. Det blir litt spennende og se. Hvis det bare kunne stoppe og bløøøø så! *Banne*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...