Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en ammebh i Sverige i forrige uke. Da jeg tok den ut av esken i dag oppdaget jeg at det sitter på en stor alarm som butikkpersonalet nok har glemt å ta av (rart det ikke peip da jeg gikk ut da, men det er ikke poenget her).

Sånn svart rund greie med tupp og så en metallstift på andre siden av tøyet. Noen som har tips til å få den av uten å ødelegge? Regner med det er en slags magnet inni der. Kan jo såklart ta den med til en butikk her og be om hjelp, men godt å slippe det også.

?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Litt utenfor tema, men dette minner meg om en episode for et par år siden.

Mine foreldre skulle i komfirmasjon, og pappa måtte ha ny dress. Nesten 20 000 måtte han ut med, men med drømmedressen for hånd var prisen uten betydning. Dressen ble prøvd i butikken og alt var flott.

Da han skulle prøve dressen igjen kvelden før komfirmasjonen fant han alarmen på. En slik alarm med fargeampull.Wuhu! Han styrte på, en lørdag kveld for å få tak i noen som kunne hjelpe han. Naturligvis var butikken stengt, og heller ikke innhaveren tok telefonen. Dette endte med en gammel slitt dress i komfirmasjonen, men det dugde :P

Da han på mandagen troppet opp i butikken fikk han tilbud om et sokkepar i erstatning!! Kan tro det var en som var fornærmet da. Han har full forståelse for at en kan glemme å ta av en alarm, men et sokkepar??

TS: Dersom det er en vanlig alarm kan du gå til en butikk i hjembyen din. Dersom du har kvittering på varen bruker i det være noe problem! :)

Skrevet

Den "maskinen" som butikken bruker til å ta av slike alarmer består stort sett av en magnet. Om du har en stor, litt kraftig magnet kan du prøve å legge den mot den delen av alarmen som er størst, og dra forsiktig i metallstiften slik at den løsner. Tror det skal fungere! :)

Skrevet

Tok den med på Cubus og der var de greie og hjalp til. Jeg hadde sikkert bare ødelagt den selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...