Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Hvordan fungerer det når jeg går økonomi i Trondheim, men må flytte til bergen og fortsette økonomiutdanningen der? kommer du automatisk inn på 1. året bachelor ijenn når jeg søker gjennom samordnaopptak i bergen, eller ser de at jeg har gått et år, og at jeg automatisk kommer på 2. året. lurte på handelshøyskolen nå:) Noen som kan hjelpe og hvet hva jeg skal jøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

Jeg fikk til tilsvarende, men fra høgskole til annen høgskole. Det gikk greit å fortsette graden der, det skal dog nevnes at disse skolene har godt samarbeid. Men det viktigste er at du har tatt tilsvarende fag og antall stp på den skolen du går på ift den du vil søke deg inn på. Jeg søkte vanlig gjennom samordna opptak og ordnet internt med skolen ang godkjenning av det forrige studieåret. Men vet ikke hvordan dette blir ift nhh..

Skrevet

Ta kontakt med den skolen du går på og den skole du skal søke på, så burde nok det la seg ordne hvis du som sagt har de fagene og studiepoeng som trengs.

Skrevet

Du må nok søke deg inn på bachelorprogrammet, for så å søke om fritak for de fagene du allerede har tatt dersom du kommer inn, og så søke om å bli flyttet opp til 2. året.

Skrevet

Tror kanskje NHH er litt spesielle på det der. Det er ganske mange som ikke kommer inn på 1. året og håper på å bli overført til de etter å ha begynt et annet sted. Ofte er det få plasser på 2. året og konkurranse om dem. Tror det beste er å sende en mail og høre med de direkte. Er mulig å studere økonomi på HiB også, tenkte jeg skulle nevne det.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...