Gå til innhold

Pappa blir 70 år


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Pappa blir 70 år og skal feire bursdag. Vi er to søsken og ser for oss å spleise på en gave til omlag 3-4000,-.

Han ønsker seg selvfølgelig ingenting. Han har vel egentlig det han trenger og har romslig økomomi, men liker ikke å sløse med penger. Feks er dyr sjampanje helt meningsløst for han. Hovedinteresser er vel hytteliv og friluftsliv. Han og mamma liker også å reise, men jeg tror nok de vil velge reisemål selv. Dessuten kommer man ikke så langt med beløpet vi ser for oss (i alle fall ikke her vi bor).

Noen ideer til hva man kan gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antigartner

Siden han er glad i friluftsliv, trenger han noe nytt friluftsutstyr? For 4000 kroner kan han få en ok turdress. Nye fjellsko koster i underkant av 3000 kroner.

Eller hva med et godt digitalkamera (Canon Power Shot G10 er f.eks et veldig bra kompaktkamera som koster litt over 4000), eller en helt ok kikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa blir 70 år og skal feire bursdag. Vi er to søsken og ser for oss å spleise på en gave til omlag 3-4000,-.

Han ønsker seg selvfølgelig ingenting. Han har vel egentlig det han trenger og har romslig økomomi, men liker ikke å sløse med penger. Feks er dyr sjampanje helt meningsløst for han. Hovedinteresser er vel hytteliv og friluftsliv. Han og mamma liker også å reise, men jeg tror nok de vil velge reisemål selv. Dessuten kommer man ikke så langt med beløpet vi ser for oss (i alle fall ikke her vi bor).

Noen ideer til hva man kan gi?

Internett på hytta? Litt avhengig av hvor det er hen, men vi kjøpte ICE Mobilt bredbånd til min svoger som fylte 60 nylig. Han er ikke så nerdete, men satte pris på å få nett på sommerstedet. Koster ca. 5000.- for et år, alt inkludert.

http://www.ice.no/MobiltBredband/D35.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der og takk for svar.

Siden han er glad i friluftsliv, trenger han noe nytt friluftsutstyr? For 4000 kroner kan han få en ok turdress. Nye fjellsko koster i underkant av 3000 kroner.

Eller hva med et godt digitalkamera (Canon Power Shot G10 er f.eks et veldig bra kompaktkamera som koster litt over 4000), eller en helt ok kikkert?

Gavekort på reisebyrå? Ny koffert, guidebok og valuta til det landet de vil reise til?

Kommer ikke på noe han mangler når det gjelder turutstyr. Digitalt speilreflekskamera og kikkert har han også.

Ang. turer er jeg sikker på de vil bestemme selv hvor de vil dra. Ellers har de en liten bobil og er glad i å reise rundt i Norge.

Internett på hytta? Litt avhengig av hvor det er hen, men vi kjøpte ICE Mobilt bredbånd til min svoger som fylte 60 nylig. Han er ikke så nerdete, men satte pris på å få nett på sommerstedet. Koster ca. 5000.- for et år, alt inkludert.

http://www.ice.no/MobiltBredband/D35.aspx

Internet på hytta var kanskje ikke så dumt. Men nå ligger hytta litt avsides og har bare solcellestrøm. Går det ant å bruke ICE Mobilt bredbånd da? Til opplysning er jeg en smule hjernedød når det gjelder teknologi. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...