Gå til innhold

Servere to varme paier


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Skal ha gjester i dag og skal servere pai som er best varm. De skal begge stekes i ovnen i 30 min. Hvordan bør jeg gjøre det mon tro? Den ene blir jo kald om jeg steker de etter hverandre, eller så må man vente lenge på å forsyne seg neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan steke de etter hverandre og så skru av ovnen. Da kan begge paiene stå der inne til du skal servere dem.

Eventuelt kan du varme den paien du steker først litt i mikroen før servering hvis du har mikro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Steke begge samtidig?

Om det er for liten plass i ovnen kan du sette den ene paien på stekeristen, ta en liten ildfast skål e.l., snu den på hodet, sette den ved siden av den første paien og sette den andre paien oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg stekte den ene i 15 min, så stekte jeg den andre helt ferdig som jeg la på bordet varm, så stekte jeg den første ferdig mens vi begynte på den andre. Det ble helt perfekt. Den første holdt til et par stykker til hver, så fikk vi mer varm pai underveis. Det var tacopai som er best varm.

Jeg måtte ringe til hun jeg fikk oppskriften av. Hun serverte nemlig to varme paier og hadde gjort det slikt. Passet fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stekte den ene i 15 min, så stekte jeg den andre helt ferdig som jeg la på bordet varm, så stekte jeg den første ferdig mens vi begynte på den andre. Det ble helt perfekt. Den første holdt til et par stykker til hver, så fikk vi mer varm pai underveis. Det var tacopai som er best varm.

Jeg måtte ringe til hun jeg fikk oppskriften av. Hun serverte nemlig to varme paier og hadde gjort det slikt. Passet fint det.

Ser du fikk løst det :) men det jeg ville ha sagt før jeg leste dette var å steke den ene, sette inn den siste paien, la den første hvile 5-10 min (er jo faktisk best da den får "hvilt" litt), så la gjestene forsyne seg å slik. Og innen de skal ha omgang nr 2 så er pai nr 2 ferdig :)

Slik gjør jeg med lasagne å slik hvis jeg skal ha gjester og mange lasagner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er dette ikke noe problem om man har varmluftsovn - da kan man bare sette paiene på hver sin stekeplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...