Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper alle har hatt en fin påske!

Påsken er snart over, men jeg har et spørsmål angående den likevel. Gåsunger. Er der noen her i forumet som vet hva de betyr? Har de en spesiell "plass" som for eksempel lam og kylling?

Setter veldig pris på om noen kunne hjulpet meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Kanskje denne hadde passet bedre på Hus og hage forumet?

Jaja, uansett... Når du sier gåsunger iforbindelse med påske, så tenker jeg på de små "skuddene" som kommer på trærne om våren. Som ser ut som små klumper med hår/fjær på :) er det dette du kanskje tenker på?

Mange bruker å ta greiner fra trærne med disse gåsungene på inn å sette i f.eks. en vare o.l. Er kanskje et tegn på nytt liv og nye muligheter? hm...

Ja... vet ikke om det var noe i den duren du tenkte eller om det var noe med gåsunger i mat :/ hehe...(håper ikke det da..)

Skrevet

Ops.. :ler:

Var ikke obs på det der. Men men :) He he, de er vel ikke særlig spiselige, så tar ikke sjansen på å putte dem i grytene :fnise:

Ja, det er de hårete knoppene. Hmm kanskje det,kanskje det:) Nytt liv og nye muligheter høres jo håpefullt ut:)

Takk for svar!

Skrevet

Hehe...ikke like lett bestandig:)

var litt morsomt da ;)

Phu, jeg ble litt lettet nå når jeg fikk vite at det ikke var i forbindelse med mat du tenkte.. Verken å bruke gåsungene som er på treet, eller vanlige små gåsunger..hehe...

Ja det var nå i den duren jeg tenkte.. nytt liv og nye muligheter har jo litt med "jesus og sånt" å gjøre..hehe...litt vagt kanskje, men du skjønner vel hva jeg skal fram til :)

Mener å ha lest en plass også at man tar de inn i huset for å minne oss selv på at det er vår :) en fin tanke det da!

Skrevet

Ikke alltid like lett å henge med i "svingene";)

Nei, gåsunger hører til på trærne eller i en vase. Slett ikke i gryter :fnise:

Liker den tanken også, den om å minne seg selv på at det er vår..

Persnlig synes jeg at våren er en herlig årstid, det er da alt springer ut og vi kan "puste" ut etter en mørk og kald(ikke nødvendigvis ukoselig) vinter. En kan følge med på plantene når de springer ut og se tepper av løvetann... Og så kommer sommeren også:skya:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...