Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter ei livskrise for noen år sia har jeg brukt mye tid til å stable livet på beina, og tia begynner nå å nærme seg der jeg kan la det å bli mer sjølsikker få høg prioritet.

Jeg er, synes jeg selv (i alle fall på gode dager), en sabla bra og kul fyr.

Problemene det her dreier seg om er:

Jeg er tidvis desperat etter sex og kjæreste. Attraktive kvinner skremmer meg. Jeg tar litt initiativ men det fungerer dårlig, sannsynligvis har jeg en aura av ... noe som skremmer de vekk.

Jeg holder mye igjen ovenfor folk generelt. Jeg lever meg ikke ut. Jeg sier ikke ting jeg har lyst til å si, hvis jeg er usikker på om andre vil like det eller ikke. I bunn og grunn er adferden min prega av at det er viktig for meg å bli likt.

Planen har vært å begynne å øve på å sjekke damer. På byen, på gata, hvorsomhelst egentlig. Det finnes mye om dette på nettet, og teknikkene virker, men de tar lang tid å lære seg å beherske.

Men så er jeg usikker på om løsninga er riktig. Hvis problemet er at jeg har enorm trang for å bli likt eller bekrefta, er da løsninga å lære seg teknikker som kan tilfredsstille de behovene? Vil de i det hele tatt la seg tilfredsstille? Eller er den eneste løsninga å fjerne behovet for bekreftelse i utgangspunktet?

Og i såfall, hvordan i huleste gjør jeg det? Å bli flink til å sjekke damer vet jeg hvordan jeg skal gjøre, etter å ha lest litt om det. Går jeg ut to kvelder i uka i tre år så blir jeg flink til det.

Men hva kan jeg gjøre for å redusere min indre usikkerhet, som jo er opphavet til problemet?

Edit: Her er en av artiklene som har fått meg til å tvile.

Endret av Cognizance
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men hva kan jeg gjøre for å redusere min indre usikkerhet, som jo er opphavet til problemet?

Les innlegg 9,10 og 13 i denne tåden.

Kanskje dette kan passe for deg også?

En slik øvelse kan i alle fall hjelpe deg et stykke på vei. :)

Gjest singel lesbe
Skrevet

Hei!

Det virker som om du har behov for å øke selvfølelsen din. Les om det og se om du føler at det stemmer selv.

PS: Menn som sjekker i øst og vest virker enomt avtennende på de fleste jenter - tør jeg påstå :-). Vær deg selv og føler du en ekstra kjemi med ei jente, så prøv å nærme deg henne - eller bruk energien på de utvalgte jentene blant alle du møter på din vei. Jenter føler ikke at de er noe spesielt for en kar, dersom de merker at han sjekker over en lav sko.

Lykke til.

Skrevet

Å trene opp selvfølelsen din høres ut som en god ting å gjøre. Trene deg opp på å bekrefte deg selv i stedet for å stadig søke det utenifra. Ingen vil ta deg seriøst hvis du danser etter en ubestemmelig pipe. Lære å kjenne hva du selv vil, mener, tenker, føler og handle etter det. Det er utrolig vanskelig, men fullt mulig om du virkelig vil! Da skal du se sjekketriksene kommer som perler på en snor og så er de dine!

Skrevet

Mine råd:

* Vær deg selv og la ting skje naturlig. Da finner du en jente som liker deg akkurat som du er. Det mest slitsomme som finnes er når man må spille skuespill i sitt eget liv for å bli likt av partneren.

* Ikke date flere samtidig. Det der skikkelig turnoff - ihvertfall for meg!

Gjest Mikropikkmannen
Skrevet

Mitt råd er at du MÅ fjerne behovet for bekreftelse. Det er et kort man skal spille for damer, bare i ytterste konsekvens, og da må man også gjøre det riktig. Du vil ikke at hun skal føle seg som en mor til deg, -heller omvendt. Kunsten å fange interessen hos en kvinne og holde på den, består av å bli en interessant mann, -altså uavhengig, med kontroll på eget liv og med energi i egen hverdag.

Skrevet
Mitt råd er at du MÅ fjerne behovet for bekreftelse. Det er et kort man skal spille for damer, bare i ytterste konsekvens, og da må man også gjøre det riktig. Du vil ikke at hun skal føle seg som en mor til deg, -heller omvendt. Kunsten å fange interessen hos en kvinne og holde på den, består av å bli en interessant mann, -altså uavhengig, med kontroll på eget liv og med energi i egen hverdag.

Hva som er en interessant mann er jo individuelt. Jeg liker menn som er litt dype og melankolske. De bør ha et avslappet forhold til livet, og trenger ikke ha masse energi eller kontroll på eget liv. (Men det er to ting jeg absolutt ikke tolererer - vold og uroskap).

Skrevet
Mine råd:

* Vær deg selv og la ting skje naturlig.

Men jeg må gjøre noe. Lar jeg være å gjøre noe, ligger jeg an til å forbli singel, usikker, desperat og få pult en gang hvert skuddår. Spørsmålet er hva jeg skal gjøre.

Hva som er en interessant mann er jo individuelt. Jeg liker menn som er litt dype og melankolske. De bør ha et avslappet forhold til livet, og trenger ikke ha masse energi eller kontroll på eget liv.

Da passer vi neppe sammen, jeg er dyp og melankolsk da men har ikke et avslappa forhold til livet, har full kontroll over eget liv og tidvis masse energi :-P

Å trene opp selvfølelsen din høres ut som en god ting å gjøre. Trene deg opp på å bekrefte deg selv i stedet for å stadig søke det utenifra.

...

Lære å kjenne hva du selv vil, mener, tenker, føler og handle etter det.

Det er utrolig vanskelig, men fullt mulig om du virkelig vil!

Jepp. Men hva gjør jeg, helt konkret??

Les innlegg 9,10 og 13 i denne tåden.

Kanskje dette kan passe for deg også?

Jo, interessant. Men jeg vet i stor grad hvor jeg vil. Bare ikke hvordan jeg skal komme dit.

Mitt råd er at du MÅ fjerne behovet for bekreftelse.

...

Kunsten å fange interessen hos en kvinne og holde på den, består av å bli en interessant mann, -altså uavhengig, med kontroll på eget liv og med energi i egen hverdag.

Jeg er jo enig. Men hva gjør jeg for å få det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...