Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er stadig en gjenganger i talentshow på tv, at folk blir overrasket/sjokkert når noen "mindre pene" viser seg å ha sangstemme. Feks Kurt Nilsen, Paul Potts, og nå sist denne dama:

http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

Hvorfor blir egentlig folk så sjokkert? Jeg mener, det er da ingen verdens sammenheng mellom utseende og sangstemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder denne dama tror jeg ikke det var utseendet i seg selv de reagerte på, men mer det at hun var "sjuskete" og rimelig spesiell. Og det er jo ikke til å stikke under en stol at det finnes endel spesielle mennesker som stiller opp på sånne programmer uten snev av talent..

Skrevet
Det er stadig en gjenganger i talentshow på tv, at folk blir overrasket/sjokkert når noen "mindre pene" viser seg å ha sangstemme. Feks Kurt Nilsen, Paul Potts, og nå sist denne dama:

Hvorfor blir egentlig folk så sjokkert? Jeg mener, det er da ingen verdens sammenheng mellom utseende og sangstemme?

Helt fullstendig enig.. I dagbladet sin artikkel var det visst også rart at en jomfru kunne ha sangstemme.

Skrevet
Når det gjelder denne dama tror jeg ikke det var utseendet i seg selv de reagerte på, men mer det at hun var "sjuskete" og rimelig spesiell. Og det er jo ikke til å stikke under en stol at det finnes endel spesielle mennesker som stiller opp på sånne programmer uten snev av talent..

Hvordan sjuskete? Hun er da pent kledt. Og det er helt klart mange talentløse som stiller opp, jeg skjønner bare ikke hvorfor mange tror de kan se på en person om han/hun har sangstemme. Graden av "sjuskethet" spiller vel heller ikke inn på stemmen.

Skrevet

Jeg var mer overrasket i forhold til alderen. Det er sjeldent at noen på 47 år er et uskrevet blad på scenen, da er det heller folk som har prøvd seg i 30 år allerede uten å lykkes... Men hun der var jo helt fantastisk. :-D

Skrevet

Sporer av litt her, men for et fantastisk show:) Noe av et beste jeg har sett!!!

Skrevet

Dagbladet hadde tidenes tabloidoverskrift på saken som omhandlet denne talentfulle kvinnen:

JOMFRU (48) SJOKKERTE ENGLAND!

:eeeh:

Skrevet

Dama e faktisk yngre enn Simon sjøl... Syns nok Paul Potts var hakket dyktigare, men dama var ikkje så verst då :) Eg hadde ikkje hatt sjanse mot ho, lol

Skrevet
Hvordan sjuskete? Hun er da pent kledt. Og det er helt klart mange talentløse som stiller opp, jeg skjønner bare ikke hvorfor mange tror de kan se på en person om han/hun har sangstemme. Graden av "sjuskethet" spiller vel heller ikke inn på stemmen.

Med "sjuskete" mente jeg ikke at hun ikke har vasket seg eller går i grilldress, men mer det at hun er 47 år og ser ut som om hun er 70. Grått hår i en merkelig kjerringfrisyre, kjole i en farge som gjør henne gusten (selv om det ikke var noe galt med kjolen i seg selv), buskete øyenbryn, klistremerket på skrått over brystet istedenfor et mer diskret sted o.s.v.

Men mer viktig tror jeg jo det var at hun er rimelig spesiell; forteller at hun ikke har blitt kysset, leter etter ord på scenen og sånne ting. Og jeg vil tro at veldig mange av de spesielle menneskene som stiller opp er folk som ikke har noe talent, sånn ser det i alle fall ut når man ser programmet.

Men med et sånt utgangspunkt virker jo prestasjonen enda mer fantastisk, så all ære til henne. Blir spennende å se henne i en semifinale der folk er klar over talentet hennes på forhånd. :)

Skrevet
Med "sjuskete" mente jeg ikke at hun ikke har vasket seg eller går i grilldress, men mer det at hun er 47 år og ser ut som om hun er 70. Grått hår i en merkelig kjerringfrisyre, kjole i en farge som gjør henne gusten (selv om det ikke var noe galt med kjolen i seg selv), buskete øyenbryn, klistremerket på skrått over brystet istedenfor et mer diskret sted o.s.v.

Grått her, ser gammel ut, kjerringfrisyre, feil farge på kjolen, buskete øyenbryn, klistremerke på skrå? Og alt dette har mye å si for sangstemmen, eller? :)

Skrevet
Helt fullstendig enig.. I dagbladet sin artikkel var det visst også rart at en jomfru kunne ha sangstemme.

Det var vel mer rart at hun er 47 år og jomfru enn at en jomfru hadde fin sangstemme.

Gjest pjoink
Skrevet

Idol og andre talentprogrammer er ikke der for å finne folk som kan synge. De er der for å finne fram nye b-kjendiser og derfor er det viktig å være pen. Tone og Sandra ser søte og nusselige ut... sangstemmen trenger bare å være passe, resten ordner produsentene i lydstudioet. De trenger ikke skrive sanger, det ordner låtskriverne.... De trenger å være pene og likandes slik at de slår ann på tv. Åndelig vinerpølse og grilldress til folket :filer:

Skrevet

Hun virket relativt sær, ja (mener forresten å ha lest et sted at hun har en lettere hjerneskade), men jeg ville ikke akkurat kalt henne sjuskete - hun ser da ut som en ganske alminnelig middelaldrende engelsk dame. Men for en utrolig stemme!

Skrevet
Hun virket relativt sær, ja (mener forresten å ha lest et sted at hun har en lettere hjerneskade), men jeg ville ikke akkurat kalt henne sjuskete - hun ser da ut som en ganske alminnelig middelaldrende engelsk dame. Men for en utrolig stemme!

Asbergers ;)

Hadde mine mistanker når jeg så klippet av henne, og en liten runde på google ser ut til å bekrefte dette.

Dette er ikke en hjerneskade i ordeds normale forstand, men en uvanlig kobling. Kan enklest sammenlignes med svært godt fungerende autister. Donna Williams og Temple Gradin er to andre bemerkelsesverdige kvinner med samme syndrom.

Skrevet

Jeg bør definitivt korrigere meg selv her.

Det jeg får bekreftet er at det er andre som har samme antagelse, men noen ren bekreftelse ser jeg ikke i farta.

Og strengt tatt, det betyr alt for lite til at jeg bruker nevneverdig tid på det. Dama er utrolig!

Skrevet
Idol og andre talentprogrammer er ikke der for å finne folk som kan synge. De er der for å finne fram nye b-kjendiser og derfor er det viktig å være pen. Tone og Sandra ser søte og nusselige ut... sangstemmen trenger bare å være passe, resten ordner produsentene i lydstudioet. De trenger ikke skrive sanger, det ordner låtskriverne.... De trenger å være pene og likandes slik at de slår ann på tv. Åndelig vinerpølse og grilldress til folket :filer:

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...