Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er jente på 19 år som skal flytte for meg selv til sommeren for å studere. Noen kvelder vil jeg nok være alene, og ikke orker å stirre inn i tv-skjermen men gjøre noe litt mer kreativt (om det går). ;)

Jeg har funnet noen sånne småhobbyer som jeg kan gjøre på slike kvelder.

Etter vi hadde en liten ungdomsbedrift hvor vi strikket hjemmelagde produkter er jeg litt lei av strikking, men den gleder kommer nok tilbake.

Ellers har jeg begynt å pusle litt, og kryssord/sudoku er jo en klassiker.

Men er det andre ting som er relativt enkle småhobbyer som noen kommer på? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Papirkurven
Skrevet

Lage kort

Scrapbooking

Broderi

Hekling

Lage smykker (finnes sikkert 1000 forskjellige teknikker, bl.a. ulike perleteknikker og sølvtråd-teknikker)

Puslespill. 3D er kjempegøy!!!

LAIV!!!

Rollespill

Dataspill

Silkemaling

Maling på lerret

Altering (dekorere bokser og slikt)

Selv er jeg helfrelst strikker, men....

Skrevet
Puslespill. 3D er kjempegøy!!!

LAIV!!!

Selv er jeg helfrelst strikker, men....

Hehe.. Ja strikking er kjempe morsomt egentlig det.. Jeg er ikke så flink til forskjellig strikking, og ikke veldig flink til å lese strikkeoppskrifter, men tror jeg skal begynne å prøve meg litt mer fram når jeg ikke har tidspress på meg som vi hadde i den lille ungdomsbedriften for noen måneder siden.

Men lurte på hva LAIV er? :)

Får man kjøpt 3D-puslespill i vanlig lekebutikk eller bokhandel? (der jeg har sett og kjøpt det helst) Noen forslag forresten til hvor jeg kan få kjøpt store pusleplater som ikke er altfor vanskelig å flytte på(f.eks. vektmessig)

Har kjøpt en puslematte som man kan rulle, men den er bare håpløs. Funker dårlig :(

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg kjøpte 3d-puslespill på QXL, men har sett det på bokhandel også. Da trenger du ikke matte, fordi det bygges i høyden. Ellers kan du jo bare bruke en pappplate, hvis du har plass til å lagre den (under senga eller noe)

LAIV er Levende Alternativ Interaktiv Virkelighet, eller levende rollespill om du vil, en slags improvisert skuespill uten publikum. Er vel strengt tatt ikke en hobby man utfører på en rolig kveld, men det kan jo være en del forberedelse inni bildet som krever noen kvelder :)

Hvis du trenger inspirasjon og tips til strikkingen, kan jeg få anbefale norskstrikkeforum.net ? ;)

Skrevet
Hvis du trenger inspirasjon og tips til strikkingen, kan jeg få anbefale norskstrikkeforum.net ? ;)

Takk for nettsiden, skal se på den :)

Skrevet

Jeg anbefaler scrapbooking på det varmeste. Da kan du lage albumer over ting du ønsker, og også lage kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...