Thomasine Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 For 3 uker siden var vi på Harry-handel i Töcksfors på grensa til Ørje. Poden på 11 klarte å miste lommeboka si med masse penger i (1500,-!!). Vi visste ikke hvor den ble mistet, og da vi var tilbake der nå på fredag spurte jeg en vakt der inne - og noen hadde levert den!! Gjett om poden ble glad?! Og gjett om han har lært at han IKKE skal ha ALLE pengene sine I lommeboka...?! Lå dessverre ikke noe lapp fra vedkommende som leverte inn lommeboka, men takk skal vedkommende ha!
KR-øst Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 For 3 uker siden var vi på Harry-handel i Töcksfors på grensa til Ørje. Poden på 11 klarte å miste lommeboka si med masse penger i (1500,-!!). Vi visste ikke hvor den ble mistet, og da vi var tilbake der nå på fredag spurte jeg en vakt der inne - og noen hadde levert den!! Gjett om poden ble glad?! Og gjett om han har lært at han IKKE skal ha ALLE pengene sine I lommeboka...?! Lå dessverre ikke noe lapp fra vedkommende som leverte inn lommeboka, men takk skal vedkommende ha! Selv om dette er mer interessant å lese om, enn alle kjeltringstrekene som florerer i avisene til stadighet, er det liten interesse for slike positive hendelser for mediene. Jeg har selv opplevd noe tilsvarende. Jeg la igjen lommeboka på biltaket etter bensinpåfylling, og merket ingenting før jeg skulle stoppe ved en kiosk for å kjøpe is til barna. Det ble ingen is. Men heldigvis hadde politiet fått innlevert lommeboka, som hadde falt av noen hundre meter fra bensinstasjonen. De hadde gitt finneren 10% av pengebeløpet, og det var bra. Men dette var ikke av de hendelsene som politiet ga videre til avisa, eller avisa ikke var interessert i.
alicia2 Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Selv om dette er mer interessant å lese om, enn alle kjeltringstrekene som florerer i avisene til stadighet, er det liten interesse for slike positive hendelser for mediene. Ja det skjer så mye vondt og trist hver eneste dag,som vi hører og leser om,at til tider blir det nesten mer enn vi orker.Så derfor er det fantastisk deilig å høre sånne hyggelige og positive "hverdags-hendelser", som Thomasine og du Kr.Øst forteller om! Burde nesten vært påbudt med minst EN solskinnshistorie i hver nyhetssending ! Det hadde nemlig gjort oss alle utrolig godt med mer fokus på hyggelige og positive ting også !
trulta_ Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Så kjekt Det er hyggelig når en får tilbake pengboken, og at pengene fortsatt er det! Synd at du ikke fikk vite hvem den snille personen var!
Gjest Methuselah Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Ærlige mennesker vel de finnes kanskje men det er få av dem
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Heldig du. Jeg mistet lommeboken min med to bankkort, studentbevis og diverse annet. I mitt nabolag. Har ikke fått det tilbake.
Thomasine Skrevet 15. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2009 Ærlige mennesker vel de finnes kanskje men det er få av dem Ja, men bedre med få ærlige enn ingen...
Gjest Gjest_Leyla_* Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Ærlige mennesker vel de finnes kanskje men det er få av dem Nemlig. singenerer teksten ovenfor! Har selv vært borti noe lignende flere ganger, sendte en sånn liten cd spiller som jeg pleide å spilte på vei til skolen osv inn på reparering på el kjøp. det skjedde noe feil at ved leveringen fikk jeg 2 cd spillere uten at de var klare over det, jeg tok imot begge fra lagret og gikk med den til elkjøp i Larvik leverte den til en lit voksen man på 50 årene, han ble så takknemlig nettopp fordi jeg var ærlig, ellers hadde elkjøp ikke blitt fattig for den ene der.. Elsker denne egenskapen jeg, ikke for at man går glipp av 500 eller 2000 kr, men ærligheten koster mer enn penger!
Myztical Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Ærlige mennesker vel de finnes kanskje men det er få av dem. Ja, men bedre med få ærlige enn ingen... Så sant, så sant!
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #11 Skrevet 18. april 2009 Jeg er vel en av de ærlige sjelene. Fant en lommebok med førerkort og viktige papirer i setelommen på flyet. Var på vei til Tunisia men fant ut at denne personen hadde vært på gran canaria pga noe dykkerbevis som var i den. Klarte etter hjemkomst å spore opp personen og fant ut at han bodde noen km fra hjemmet mitt! Jeg ringte og avtalte møte, som takk fikk jeg 300 kr Jeg syns det er så kjipt hvis sånt skjer meg, så jeg vet hvor glade folk blir hvis jeg leverer slike ting tilbake.
Thomasine Skrevet 19. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2009 Jeg er vel en av de ærlige sjelene. Fant en lommebok med førerkort og viktige papirer i setelommen på flyet. Var på vei til Tunisia men fant ut at denne personen hadde vært på gran canaria pga noe dykkerbevis som var i den. Klarte etter hjemkomst å spore opp personen og fant ut at han bodde noen km fra hjemmet mitt! Jeg ringte og avtalte møte, som takk fikk jeg 300 kr Jeg syns det er så kjipt hvis sånt skjer meg, så jeg vet hvor glade folk blir hvis jeg leverer slike ting tilbake. Eieren ble nok kjempeglad ja! Flott at dere finnes...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Eieren ble nok kjempeglad ja! Flott at dere finnes... En dag da jeg kjørte hjem fra skolen ( Mc, lettsykkel ) så lå jeg bak en bil hvor det plutselig falt noe av fra taket. Var nok så overasket, men jeg stoppet i veien og sjekket hva det var for noe. Så straks at det var en lommebok. Jeg plukket den opp og valge å kjøre etter eieren. Ettersom dette skjedde på dagtid så var det vanskelig å blinke med lysene for å prøve å stoppe føreren. Bruk av fløyte i 90 km/t er også nytteløst. Blir nesten umulig å høre. Etter ca 7-10 min kjøring stoppet føreren ved ett trafikklys. Kjørte da opp på siden og banket på vinduget. Jeg hadde bare tenkt å gi han lommeboken til bake, men eieren ville snakke med meg, han pekte bort på en parkeringsplass og der stod vi å preiket. Han hadde glemt igjen lommeboken på taket da han hadde stoppet for å fylle bensin. Mannen ble nok så glad og ønket å belønne meg, men jeg takket nei. gjest
Thomasine Skrevet 21. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 21. april 2009 En dag da jeg kjørte hjem fra skolen ( Mc, lettsykkel ) så lå jeg bak en bil hvor det plutselig falt noe av fra taket. Var nok så overasket, men jeg stoppet i veien og sjekket hva det var for noe. Så straks at det var en lommebok. Jeg plukket den opp og valge å kjøre etter eieren. Ettersom dette skjedde på dagtid så var det vanskelig å blinke med lysene for å prøve å stoppe føreren. Bruk av fløyte i 90 km/t er også nytteløst. Blir nesten umulig å høre. Etter ca 7-10 min kjøring stoppet føreren ved ett trafikklys. Kjørte da opp på siden og banket på vinduget. Jeg hadde bare tenkt å gi han lommeboken til bake, men eieren ville snakke med meg, han pekte bort på en parkeringsplass og der stod vi å preiket. Han hadde glemt igjen lommeboken på taket da han hadde stoppet for å fylle bensin. Mannen ble nok så glad og ønket å belønne meg, men jeg takket nei. gjest Høres teit ut, men jeg får klump i halsen av å lese slike historier... Flott!! ...det er håp for menneskeheten...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå