Gå til innhold

Vafler


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Skal man legge nystekte vafler over på rist eller skal de legges direkte på serveringsfatet oppå hverandre? Vil gjerne ha myke vafler, men de må også være luftige. Blir de ikke tunge hvis de legges lagvis på serveringsfatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma bruker rist, og hun har mest sannsynlig lagd mer vafler enn noen andre her inne, så jeg stoler på henne. :P

(Hun blir alltid bedt om å lage vaffelrøre og steke vafler når idrettslag/korps/andre greier trenger noen til det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Mamma bruker rist, og hun har mest sannsynlig lagd mer vafler enn noen andre her inne, så jeg stoler på henne. :P

(Hun blir alltid bedt om å lage vaffelrøre og steke vafler når idrettslag/korps/andre greier trenger noen til det.)

Noen som har en god oppskrift til meg? Synes det er vanskelig å velge mellom de som ligger ute på nettet. I går fulgte jeg en oppskrift som lå på nettet hvor man skulle ha 250 gr smør. Det var alt for mye, fettet fløt ut til alle kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffeloppskrift

Visp godt sammen 4 egg, 2 ss sukker og en halv teskje salt.

Tilsett vekselvis 5 dl kefir, 4 dl hvetemel, 1 ts bakepulver.

Tilsett til slutt 4 ss smeltet smør.

Mammas oppskrift, eller, en av dem. Den jeg har fått hendene mine på. Jeg vet ikke om det er en av de beste, jeg fikk den for jeg hadde noe kefirmelk jeg skulle fått brukt, av en eller annen grunn. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Vaffeloppskrift

Visp godt sammen 4 egg, 2 ss sukker og en halv teskje salt.

Tilsett vekselvis 5 dl kefir, 4 dl hvetemel, 1 ts bakepulver.

Tilsett til slutt 4 ss smeltet smør.

Mammas oppskrift, eller, en av dem. Den jeg har fått hendene mine på. Jeg vet ikke om det er en av de beste, jeg fikk den for jeg hadde noe kefirmelk jeg skulle fått brukt, av en eller annen grunn. =)

Takk :) Skal prøve meg på den. Kefirmelk skal visstnok være godt i vaffelrøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg avkjøler sjelden vaflene noe særlig... Men legger dem på rist etter steking. Har et klede over om de blir liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kresen på vafler. Synes ikke de smaker godt hvis de ikke er lagt på rist etter steking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...