Gjest Wacmoc Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Hei. Jeg har en stor oppgave å gjøre. Skal skrive 5-10 sider på data om; " Gjøre rede for aktiviteter for barn og unge som kan fremme god fysisk og pykisk helse ". Har leita litt på google osv, funnet noe, men overhode ikke nok. Tenkte å skrive ca 7 sider om jeg får det til. Har noen noe tips til sider hvor jeg kan finne mye om dette? Kan velge aldersgruppe på barna selv ( 0-3, 3-6, 6-9, 9-12, 12-18 år. ), men ikke helt bestemt meg om hvem aldersgruppe jeg skal ta.. All hjelp mottas med takk
Saeria Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Jeg tenker at det kan være så mangt. Det kommer litt an på aldersgruppe. Har du en bestemt gruppe barn eller unge i tankene? Barn/unge med særskilte behov eller ikke? Uansett så tenker jeg meg at aktiviteter som fremmer mestring, som gir barnet/den unge følelsen av mestring er en av de viktigste faktorene for den psykiske helsen. For eksempelvis ungdom med adhd, kan trial være en aktivitet som fremmer deres helse. De får brukt seg fysisk, samtidig som de får litt action, og ikke minst får de trent seg godt opp på konsentrasjonen. Trial er tross alt ganske krevende mentalt og fysisk. Gruppeaktiviteter fremmer også sosial læring og samspill. Å være en del av et team kan bety mye for mange barn og unge. Da spiller det ingen rolle om aktiviteten er fotball, fjellklatring, riding eller håndball. Så lenge barnet/ungdommen liker aktiviteten og opplever mestring, vil jeg tro man er på god vei.
bergensjenta83 Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Kan ikke så mye om dette, men har har drevet litt med hester og og vet at å ri være med å stelle hester og hunder er bra for barn, er også bra for ungom og voksne med fyskiske og helt sikert psykiske tilstander. på det hest senteret var det en gang i uken besøk av barn med down syndom og de kan noen ganger ha litt problemer med syn og litt dårlig balanse. De hadde iallefall veldig godt av å ri og koste seg veldig med de store hestene og de små ponniene Håper du finner noe mer info. Lykke til!
absinthia Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 (endret) Aktivitet med hest og andre dyr. Se gjerne på sidene til Hest og Helse Andre ting kan være generelle aktiviteter i naturen, sammen med andre. Fysisk aktivitet i det hele, fremmer både bedre psykisk og fysisk helse, så lenge den som gjør det har glede av det. Edit: la til ny link: http://www.forskning.no/artikler/2006/sept...r/1157970218.66 Og lykke til! - Jeg gjorde unna en oppgave på ca 30 sider om omtrent det samme for en tid tilbake og jeg er helt sikker på at du finner nok stoff, jeg måtte begrense meg Endret 12. april 2009 av absinthia
Gjest Wacmoc Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Takk for svar Får se hva jeg får til. Den skal leveres i Mai, så kommer nok tilbake på temaet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå