Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Forresten, det der med å sette i halsen... Når jeg gir han brød, eller 8mnds middagsglass så sitter han og smiler, gjør grimaser og gauler med biter langt bak på tunga. Han svelger ikke!! også merker han at det er noe mat bak der og begynner å strekke ut tunga og hoste og puste, og får det i halsen i steden. Samme med vann. Han sitter med vann i munnen og puster inn. :/

Brukte du den babysafe feeder'en til han da han fikk smake andre ting før brød, eller hva gjorde du? Jeg prøvde den, men synes det var så mye stoff, så virka ikke så godt å smake synes jeg. Men tør liksom ikke introdusere ting uten den heller, livredd for at han skal sette i halsen.. Huff, tør vel aldri gi han noe annet enn flytende jeg, hehe.

Huff, hørtes skummelt ut med det han setter i halsen sånn! Sebastian gjør heldigvis ikke det med vann, har jo ikke prøvd brød enda da. Skjønner han ikke at han skal svelge kanskje?

Forresten, brukte dere lang tid på å venne til tutekopp? Hva slags type? Vi øver og øver hver dag med 2NUK learning bottle", men det går jammen tregt... På det beste har vi fått i han 15-20ml vann av tutekoppen.. Prøvde Avent magic cup, men med ventilen skjønte han ingenting, og uten ventilen kommer det for mye så da blir det bare å "helle" i munnen hans så svelger han.. Er litt utålmodig på den tutekoppen jeg nå... selv om jeg veeeet det tar tiiiid... hehe...

Videoannonse
Annonse
Gjest MåneSkygge
Skrevet
Brukte du den babysafe feeder'en til han da han fikk smake andre ting før brød, eller hva gjorde du? Jeg prøvde den, men synes det var så mye stoff, så virka ikke så godt å smake synes jeg. Men tør liksom ikke introdusere ting uten den heller, livredd for at han skal sette i halsen.. Huff, tør vel aldri gi han noe annet enn flytende jeg, hehe.

Huff, hørtes skummelt ut med det han setter i halsen sånn! Sebastian gjør heldigvis ikke det med vann, har jo ikke prøvd brød enda da. Skjønner han ikke at han skal svelge kanskje?

Forresten, brukte dere lang tid på å venne til tutekopp? Hva slags type? Vi øver og øver hver dag med 2NUK learning bottle", men det går jammen tregt... På det beste har vi fått i han 15-20ml vann av tutekoppen.. Prøvde Avent magic cup, men med ventilen skjønte han ingenting, og uten ventilen kommer det for mye så da blir det bare å "helle" i munnen hans så svelger han.. Er litt utålmodig på den tutekoppen jeg nå... selv om jeg veeeet det tar tiiiid... hehe...

Her skjønte hun ikke noe av de avent koppene til å begynne med heller, så jeg ga henne av vanlig kopp. Så prøvde jeg koppen igjen etter en mnd eller no sånt og da skjønte hun hvordan den funker. Har brukt tutkopp siden.

Skrevet

Jeg synes han tok tutekoppen relativt kjapt! De første gangene bare tygde han, men så plutselig sugde han og da fatta han poenget! Men så var det en lang periode hvor han bare tok et par slurker før det løsna litt. Han drikker av både avent og nuk. Han tok nuk'en først, men når han greide å drikke av nuk'en så greide han også fint aventen. Jeg synes allikevel han drikker mest når han får vann på flaske. Da kan han drikke opp til 50 ml av gangen i hvert fall. hele prosessen har vel tatt et par mnd da:D

Tror du trygt kan gi 6-mnds glass nå! Når jeg har latt han smake andre ting har jeg hittil most det helt :P Men begynner å bli tøffere nå. I dag gulpa han nedpå 3/4 glass med spaghetti fra 8 mnd uten problem, så nå føler jeg meg litt tryggere. Noen ganger fjaser han sånn at jeg tør nesten ikke gi mer. Tullegutt;)

babysafe feeder har jeg ikke prøvd. Ikke hørt om jeg gang faktisk:)

Skrevet

Jada, jeg kan gi 6mndglass, og har det stående, men har introdusert med få ingredienser i starten siden han har slitt så mye med magen. Og var på helsestasjonen i dag og det er ikke noe stress med all introduseringen, for han får mer enn nok mat og går så fint opp i vekt. Er mest for å venne han til nye ting. Har tenkt å gi 6mndglass i dag, men han sovna hehe. Så han skal få smake det i morra.

Skrevet

en ting som jeg synes er vanskelig med tutekoppen er at han ikke skjønner at han må helle på den. Han holder den liksom rett og suger, og hvis han da sitter så kommer det jo ikke noe. Han klarer derfor fint å drikke når han sitter i vippestolen og den er lagt helt ned og koppen er full. Men dersom koppen er halvfull og han sitter i tripp trapp-stolen får han ikke noe:/

Skrevet

Gutten vår begynte ikke å helle koppen selv før han var 10-11 mnd gammel, før dette måtte vi hjelpe ham med det. Det finnes forresten også kopper med et slags sugerør som de ikke trenger å helle for å få noe ut av. Bambino har noen fine.

Ikke vær redd for å gi barna mat med litt konsistens. Det viktigste er jo at bitene ikke er for store og at det er voksne tilstede under måltidet.

Skrevet (endret)

I dag prøvde vi 6mnd-glass med kjøtt (mormors lapskaus het det). Det gikk rett ned :) Også fikk han i seg 40ml av tutekoppen i dag :hoppe:

Endret av Lassie
Skrevet
I dag prøvde vi 6mnd-glass med kjøtt (mormors lapskaus het det). Det gikk rett ned :) Også fikk han i seg 40ml av tutekoppen i dag :hoppe:

Det er jo kjempebra!! :D Gøy når de gjør fremskritt. Vi driver jo med brød nå. Jeg foretrakk forresten Småfolk sine 8mnds glass i begynnelsen. Synes Nestle sine hadde så veldig mye biter liksom, mens småfolk hadde bare litt tjukkere konsistens og små, myke biter.

Skrevet

Ja, artig med fremskritt! :)

Søstera mi sa det, at Nestlè sine 8mndglass har flere biter enn det er i 12mndsglassene, så hennes unger brakk seg verre av 8mndsglassene da de var 8mnd. Så de spiste de 6 og 12mndsglassene, brukte stort sett aldri de 8mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...