Gjest Gjest_skeptisk_* Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Ser at det er flere key acccount manager stillinger i større norske selskap, f.eks. Telenor eller en av bankene. Men på lønn står det "Resultatlønn". Hva vil dette si i praksis? Hvordan er det med pensjons- og firskikringsbetingelser? Når man blir syk - hva da? Jeg mener...sitter de i telefonen og forsøker i herdig å selge over telefonen, også går det kanskje dårlig noen uker eller middels, og hva da med lønnen? Er det ingen minimumslønn? Hva er nedre grense for lønn? Hva er marginene for gode og dårlige resultat? Ingen lønnsgaranti?!
Gjest Glør Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Det varierer jo fra jobb til jobb. Noen steder har de kun provisjon, selv ville jeg ikke tatt en slik jobb, siden jeg har husleie og andre faste utgifter som må betales. Men er det en fastlønn, pluss provisjon kan det være verdt å prøve. Ofte har de også høyere fastlønn og lavere provisjon i prøvetida, vanligvis 1 eller 3 måneder, siden det tar litt tid å komme inn i salg. Ting som dette lønner det seg å avklare på intervjuet. Sykepenger har man uansett krav på, og de regnes ut fra snittet av hva de har tjent siste 1, 3 eller 6 måneder, det alternativet du kommer best ut av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå