Gå til innhold

snakke med seg selv


Gjest TS

Anbefalte innlegg

tror ikke jeg gjør det så mye!!

- har dyr jeg snakker med jeg :P

hehe! dem får gjennom gå stakkar = )

men det hjelper meg mye! når jeg ikke greier og snakke med noen !

og dem sladrer ikke;- )

så det så :]

hilsen gal kattedame...

føles sånn iblandt:-]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Methuselah

Vær gang vi tenker noe eller dagdrømmer så snakker vi med oss selv.

Jeg gjør selvfølgelig aldri dette. Men jeg hører ofte stemmer som snakker til meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt å "intervjue" meg selv når jeg kjeder meg :fnise:

Vært der selv noen ganger jeg også ;) Enda godt at vi ikke er alene noen av oss :)

Endret av Tonje Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg går i klasse med sitter å prater med segselv (lavt) igjennom hele dagen. Kommenterer det som blir sagt mellom elevene som har samtaler, og også det læreren sier.

Hvis feks læreren snakker om et museum, så kommer det lavt fra han.

"Der var jeg i .... "

Synes det er utrolig plagsomt.

Man må holde det på et stadie hvor det ikke går ut over de andre. Når man begynner å snakke med seg selv og kommentere, selv om det er lavt så andre kan høre det, har det blitt en uvane. Ikke bare en uvane kanskje heller, folk begynner jo faktisk kanskje da å lure på hva som foregår..? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene i bilen, på vei fra jobb eller noe, blir det lange utlegninger og gjerne engasjerte debattinnlegg!!! :kjefte: Bra vi har forumet her til avledning noen ganger. :ler: Dette var en morsom tråd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må holde det på et stadie hvor det ikke går ut over de andre. Når man begynner å snakke med seg selv og kommentere, selv om det er lavt så andre kan høre det, har det blitt en uvane. Ikke bare en uvane kanskje heller, folk begynner jo faktisk kanskje da å lure på hva som foregår..? :/

Ja! Akkurat. Folk har faktisk begynt å si til han at hvis han skal si noe så må han snakke høyere, fordi det er så irriterende at han sitter å mumler...

Begynner å lure om han 'har' ett eller annet. Er selvfølgelig ikke min sak, men når det går utover læringen så reagerer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker stadig med meg selv, både inni meg og høyt, alt etter som. Noen ganger dreier det som kun om å tenke høyt, men jeg kan også ha dialog med meg selv hvis det dreier som saker der jeg må ta en eller annen form for avgjørelse. Lettere å holde tankene på spor da, enn når jeg bare foretar alt inni hodet, for da har setninger lett for å henge seg opp, repetere seg osv så jeg ikke kommer videre.

Ellers sier jeg også alltid høyt til meg selv hvor jeg legger fra meg ting fordi jeg vet at da er det lettere å huske hvor jeg legger det, enn om jeg bare legger det et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gode tider for de som snakker med seg selv nå.

Før tenkte folk:

Der kommer gal dame som prater med seg selv.

Nå tenker de:

Der kommer dame med hands-free.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg: Så sant, så sant! :fnise:

Jeg trodde lenge jeg var alene om å snakke med meg selv/kattene mine eller ha et eget "kokkeprogram", jeg... Takk og pris for at det er andre der ute også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker med meg selv nesten hele tiden. enten som en dialog i hodet eller høyt for meg selv. det er oppdiktede situasjoner der jeg er med i en samtale eller jeg forteller andre noe. er dette normal? Voksen jente

Jeg snakker med meg selv hele tida. Ofte hører andre det, da ser jeg bare på dem og smiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange diskusjoner med en i hodet mitt. Han har helt andre meninger enn meg og et helt annet og bedre vokabular enn meg. :o Han heter Gerard forresten.

:kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg snakker med meg selv nesten hele tiden. enten som en dialog i hodet eller høyt for meg selv. det er oppdiktede situasjoner der jeg er med i en samtale eller jeg forteller andre noe. er dette normal? Voksen jente

Dette kunne jeg også skrevet om meg selv. Godt jeg ikke er alene om denne (u)vanen. Jeg er 43 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare abonnerer her jeg siden jeg kjenner meg igjen i det meste som blir sagt :fnise: Kan ha lange samtaler/dialoger med meg selv der jeg snakker høyt eller inni hodet mitt. Jeg forteller ofte om ting jeg har opplevd og om oppdiktet situasjoner eller jeg diskuterer for eller i mot når jeg skal ta en avgjørelse. Kanskje ikke så rart at kjæresten tror jeg er litt små gal da siden han blir like forundret hver gang han over hører meg :ler: drømmer også veldig mye, kanskje det er ett hint om at det er mye bearbeiding som er ute å går :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg også snakker mye med meg selv. Som oftest foregår samtalene inne i hodet, men det hender jeg sier ting høyt også. Jeg bor alene og noen ganger synes jeg det blir så stille at jeg må lage litt lyd. Ellers snakker jeg høyt til meg selv hvis jeg er veldig stressa.

Inne i hodet mitt foregår det alltid samtaler/monologer/dialoger. det kan være ting jeg går og tenker på, oppdiktede historier som jeg "forteller" eller minne meg selv på ting jeg skal huske senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...