Gå til innhold

snakke med seg selv


Gjest TS

Anbefalte innlegg

jeg snakker med meg selv nesten hele tiden. enten som en dialog i hodet eller høyt for meg selv. det er oppdiktede situasjoner der jeg er med i en samtale eller jeg forteller andre noe. er dette normal? Voksen jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, det bruker eg også å gjera. Den indre stemma er iallefall veldig glad i å diskutere med meg om alt som eg opplever... :fnise:

og korleis eg ville ha reagert om eg hadde fått enkelte spørsmål eller under ulike samtaler med venner etc. Trur det er veldig normalt å ha slike samtaler for å forberede seg eller bearbeide info/inntrykk igjennom kvardagen...og viss andre meinar det ulikt, så er jo iallefall vi to gal ihopes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt at det bare ikke er meg. Jeg har lurt på det samme om det bare er meg, men nå er det sikkert mange som ikke syns jeg skal si at jeg er voksen, men er hvertfall 19 år gammel.

Tar meg selv i det og lurer på om det er normalt, men har hørt søsteren min som er 15 år gammel og hun gjør det samme.. ;)

Men det er hvertfall bra at jeg ikke er alene, og det er ikke du heller visst nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Tror ikke du er alene om det. Jeg gjør det i perioder veldig mye (selv om jeg har mange å snakke med ellers og). Som oftest later jeg som om jeg snakker til noen, og prøver ut ulike "reaksjoner" i samtaler.

Søstrene mine gjør det samme, har og snakket med flere venner som sier de og gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan plutselig også begynne å prate med meg selv. Enten en setning eller bare et ord. Hehe.. bra det ikke bare er meg.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket mye med meg selv da jeg var yngre, men gjør det ikke nå lenger.

Men noen ganger tenker jeg høyt, hvis jeg ser noe på tv som sjokkerer kan jeg bryte ut; herregud! Eller hvis jeg bare tenker en setning kan jeg si den høyt.

Tror jeg må slutte med det, fordi det begynner å irritere meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker med meg selv nesten hele tiden. enten som en dialog i hodet eller høyt for meg selv. det er oppdiktede situasjoner der jeg er med i en samtale eller jeg forteller andre noe. er dette normal? Voksen jente

Det gjør jeg også.

Det er først når en får svar som en ikke hadde regnet med det begynner å bli skummelt.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker med meg selv nesten hele tiden. enten som en dialog i hodet eller høyt for meg selv. det er oppdiktede situasjoner der jeg er med i en samtale eller jeg forteller andre noe. er dette normal? Voksen jente

En jeg går i klasse med sitter å prater med segselv (lavt) igjennom hele dagen. Kommenterer det som blir sagt mellom elevene som har samtaler, og også det læreren sier.

Hvis feks læreren snakker om et museum, så kommer det lavt fra han.

"Der var jeg i .... "

Synes det er utrolig plagsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tokidoki

Jeg snakker ikke høyt med meg selv, men jeg diskuterer mye med meg selv inni hodet ja. Greit å ha en samtalepartner som gir deg akkurat den inputen du ønsker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med meg selv når jeg er alene, eller til kattene mine :fnise:

HAHA! :D Det gjør jeg og! Snakker masse med kattene hjemme hos mamma .. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakker egentlig ikke så mye, jeg bare konkluderer for tankerekken. Jeg kan tenke at jeg f.eks skal ha pannekaker til middag, og da må jeg huske å kjøpe blåbærsyltetøy. Så når jeg har blitt enig med meg selv om det sier jeg ofte "Ja!" høyt for megselv. Og selvfølgelig kraftutrykk om ting går galt, men det tror jeg er helt vanlig.

Når jeg hadde katt snakket jeg jeg masse med den. Har aldri tenkt over at det er rart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ella_*
Prater ikke høyt, men inne i hodet. Liker veldig godt å "intervjue" meg selv når jeg kjeder meg :fnise:

Haha, det gjør jeg også! Eller later som om jeg har mitt eget kokkeprogram når jeg baker eller lager mat (snakker ikke høyt da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg gjør dette hele tiden... diskuterer med folk eller bare meg selv oppe i hodet... og noen ganger blir jeg så ivrig at jeg leer på leppene... :sjenert:

Hvis noen ser det later jeg som jeg synger inni meg. :ler:

Jeg snakker aldri høyt til meg selv, det føles så underlig.... men jeg snakker til pusen min.

En genuin ting ved å ha kjæledyr. Da føles det ikke så rart - jeg sier ting jeg normalt sett hadde tenkt, (av typen. hva skal jeg ha på meg i dag da syns du Zorro? eller jeg tror det blir skikkelig fint vær i dag etc.) som han bryr seg svært lite om, men det føles mer naturlig å prate når noen hører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...