Gå til innhold

Vondt/stiv bak knærne på tur


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid vondt eller blir litt stiv bak knærne når jeg går på lange turer. Jeg har gode tursko som ikke var helt billige.

Jeg har vært veldig overvektig en tid tilbake, og da fikk jeg vondt og ble stiv i hofteleddet på tur. Nå har jeg gått ned masse og er normalvektig og nå får jeg vondt bak kneet. Før trodde jeg det var all den ekstra belastningen som gjorde at jeg fikk vondt... men det er jo ikke noe ekstra vekt å bære på nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du ofte på tur, eller er det lang tid/ujevne mellomrom mellom turene? Hva slags vei/sti går du på, er underlaget hardt, mykt, hellende osv? Trener du ellers? Mulig du bare blir støl, de fleste vil vel merke noe i kroppen etter en lang tur, enten det er i føttene, lårene eller knærne. Kan sikkert være andre grunner også, som jeg ikke har greie på Kan hende det hjelper å tøye ut baksiden av beina litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du ofte på tur, eller er det lang tid/ujevne mellomrom mellom turene? Hva slags vei/sti går du på, er underlaget hardt, mykt, hellende osv? Trener du ellers? Mulig du bare blir støl, de fleste vil vel merke noe i kroppen etter en lang tur, enten det er i føttene, lårene eller knærne. Kan sikkert være andre grunner også, som jeg ikke har greie på Kan hende det hjelper å tøye ut baksiden av beina litt ekstra.

Takk for svar. Jeg går mye tur på årstider det ikke er snø og is på veien. Så de siste par tre ukene har jeg gått mye. Ellers svømmer jeg en til tre ganger i uken, ellers blir det ballspilltrening en gang i uken (de ukene jeg får vært med). Prøver å unngå å gå for mye på asfalt, så blir mye grusvei, litt skogsterreng. Merker stivheten den dagen jeg har gått lang tur, dagen etter er jeg helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...