Gå til innhold

Betale noen for Sverigetur?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en konsertbillett fra Sverige, men nå viser det seg at den må hentes i Sverige innen få dager. Jeg har ikke anledning, så jeg tenkte tilby en venninne dagsbillett til enten Göteborg eller Karlstad for å hente den. Men jeg er litt usikker på om jeg bør tilby lommepenger i tillegg. Hvis det var dere, og dere fikk gratis bussbillett til Sverige, ville dere hoppet på og tatt "oppdraget" bare for turen? Eller ville dere synes det var gnient å ikke få noen ekstra kroner med å handle for? Selve det å hente billetten vil være gjort på få minutter, så personen ville da ha resten av dagen fri til å handle eller hva som helst. Men de vil måtte sette av hele dagen. Vil selvsagt ikke spørre noen som er opptatt med jobb eller skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å reise for å hente en billett når man ikke egentlig har andre ærend der, krever litt mer enn bare bussbillett synes jeg.

Tenk hvor mange timer den personen vil bruke på dette da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reise for å hente en billett når man ikke egentlig har andre ærend der, krever litt mer enn bare bussbillett synes jeg.

Tenk hvor mange timer den personen vil bruke på dette da...

Ja, det er det jeg lurer på, og det vil ta fra ca 8 om morgenen til 10 om kvelden, men mulig å være der kortere om vedkommende vil det, da. Hvor mye ville dere ventet å bli tilbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Kommer litt an på. Hadde jeg hatt noen å reise sammen med, hadde det kanskje ikke vært såå nøye, men om jeg måtte reise alene.. Da vet jeg virkelig ikke helt om jeg hadde giddet det. Men folk er forskjellig da.

Kanskje... 3-500? Spørs hvor gode venner dere er og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selv gladelig tatt en gratis Göteborgtur. Men om man ikke er så interessert i turen eller byen så blir det noe annet. Så da antar jeg det beste er å fiske litt for å finne ut hvor interessert personen er i en gratis shopping/sightseeingtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo helt om hun er typen som nyter å ha en hel dag alene mens hun suldrer rundt i Gøteborg, eller om hun kun gjør det som en tjeneste til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det jeg lurer på, og det vil ta fra ca 8 om morgenen til 10 om kvelden, men mulig å være der kortere om vedkommende vil det, da. Hvor mye ville dere ventet å bli tilbudt?

For en så lang tur hadde jeg nok tilbydd rundt 1500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Jeg ville iallefall dekket måltidene itillegg til billetten. Shopping blir jo litt opp til den som reiser og er derfor etter min mening ikke så nødvendig å dekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde verken forventet eller tatt imot penger som påskjønnelse for turen. Det er jo en gave i seg selv! Hadde jeg hatt anledning og sagt ja, er det jo fordi jeg godt kunne tenke meg turen og samtidig ønsker å hjelpe en venn! :)

Jeg ville heller gitt henne en gave og et fint kort i tillegg til billetten, som takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løve66

Er det ikke mulig å få billetten tilsendt? Vet ikke hvor den må hentes, men hvis det f.eks. er på Posten så kan det vel være en mulighet for at de vil sende den hvis du ringer direkte til postkontoret og spør (du tilbyr selvsagt å betale portoen). Høres jo ille ut å måtte kjøre helt til Sverige for å hente en billett + betale andre ting i dyre dommer for å få noen til å utføre ærendet.

Hvis du er på facebook eller noe så kanskje det går an å "etterlyse" venner og kjente som evt. har tenkt seg til Sverige likevel - kanskje de kan plukke den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...