Gå til innhold

Vaskemaskinen

Fremhevede innlegg

Gjest vaskekona
Skrevet

I det siste så har det luktet vondt av klærne når jeg har tatt de ut av maskinen, selv om det er kort tid etter at vasken var ferdig. Så jeg luktet inni den før jeg puttet klærne inn og da lukter det litt råttent.

Jeg pleier ikke å la luka stå oppe for vi har nysgjerrige katter i huset. Er man virkelig nødt til å la luka stå oppe for at vannet skal dampe vekk? For jeg frykter at det er det som er problemet her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, døren må stå på gløtt. Vask en maskin på 95 grader så forsvinner lukten :).

Skrevet

Det kan også hende at skuffen som du helle vaskemiddelet i er skitten. Dra den ut og vask den med såpe og vann. Sjekk også filteret.

Skrevet

Oki, takk for tips. Da skal jeg prøve alt dette for å se om det funker :)

Skrevet

En ting til du kan sjekke:mellom gummien i åpningen,der kan også havne dritt.

Skrevet

TS her.

Jeg fikk dratt ut såpeskuffen og inni der var det nesten svart av skitt og lort. Fikk vasket bort det meste med en oppvaskbørste. Kjørte så en maskin på 90 grader og har hatt luka litt oppe på gløtt siden da. Det virker som at det tok knekken på det meste av lukta :)

Gummikanten skal jeg ta en titt på også, takk for tips!

Skrevet
TS her.

Jeg fikk dratt ut såpeskuffen og inni der var det nesten svart av skitt og lort. Fikk vasket bort det meste med en oppvaskbørste. Kjørte så en maskin på 90 grader og har hatt luka litt oppe på gløtt siden da. Det virker som at det tok knekken på det meste av lukta :)

Gummikanten skal jeg ta en titt på også, takk for tips!

Dersom lukta ikke forsvinner helt, kan du også forsøke å vaske en ny 90 grader med litt klorin i, og med litt edikk i kammeret for skyllemiddel. Det tar lukta helt garantert!

Men til spørsmålet ditt om å la døra stå åpen: ja, den bør stå åpen når du ikke bruker maskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...