Gå til innhold

Uren hud av p-piller?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_bolla_*
Skrevet

Har hørt av en veninne at man kan få uren hud og kviser dersom man ikke tar pauser i p-pille bruken, altså at man hopper over blødningene hver mnd.

Noen som vet????

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har hørt av en veninne at man kan få uren hud og kviser dersom man ikke tar pauser i p-pille bruken, altså at man hopper over blødningene hver mnd.

Noen som vet????

Uren hud er en bivirkning man KAN få av NOEN merker,

men det å hoppe over blødningene hjelper ikke på uren hud, får du uren hud av p-piller så bytter du til et annet merke.

Og d å hoppe over blødningene er ikke akkurat å ta en pause heller, og det å ta pause fra p-piller, at man slutter å bruke dem i en periode er noe av det dummeste man kan gjøre. Kroppen trenger ikke pause fra p.piller.

Skrevet

jeg har brukt p-piller i ca 2 år nå.. jeg merket at huden min ble litt mer uren .. men bruker en veldig god hudkrem som heter Hyrda Floral av merket Decleor.. huden min er blitt så mye bedre! : )

p-pillene har også en annen uheldig bivirkning på meg - og det er at jeg har fått litt ekstra fett rundt magen.. livsstil og kosthold har vært helt likt før og etter jeg begynte på pillene, så det må være dem som har gitt meg den lille bilringen. hihi.

men litt bivirkninger får jeg tåle .. pillene gjør jo så mye annet bra for meg.

Gjest Gjest_bolla_*
Skrevet

Det jeg har hørt er at vi trenger disse månedlige blødningene for å få alt rask og rusk ut av kroppen..

Men dette er kanskje bare tull?

Skrevet
Det jeg har hørt er at vi trenger disse månedlige blødningene for å få alt rask og rusk ut av kroppen..

De fleste fortsetter jo å blø? Ikke alle mister mensen når de starter på pillen. Jeg bruker selv p-plaster og det funker helt fabelaktig. Veit akkurat hvilken dag jeg får mensen på og det varer like lenge.

Skrevet

JA, det er faktisk bare tull. Blødningene du får når du bruker p-piller er falske blødninger. Og hvor mye rusk og rask har vi i kroppen som samler seg i livmoren? Null og niks.

Det er ingen medisinsk grunn som tilsier at man må, bør og skal blø hver måned.

Det finnes mange rare myter ute å går om p-piller.

Gjest Gjest_bolla_*
Skrevet

Hmm..

Tror jammen jeg skal prøve å hoppe over jeg da...

:-)

Skrevet
Hmm..

Tror jammen jeg skal prøve å hoppe over jeg da...

:-)

Det gjør ingenting å hoppe over, men det har ingenting å si på om du får uren hud eller ikke.

Skrevet

jeg opplevde det stikk motsatte. har slitt med kviser siden 11-års alderen. ingenting hjalp. prøvde rensing, endre kosthold, basiron, og to roaccutan kurer uten hell.. så begynte jeg tilfeldigvis på p-piller. (yasmin) etter noen måneder (tok litt tid), ble kvisene borte. fikk en innimellom, men det er vel ganske normalt.

fikk bekreftet at dette mirakelet skyltes p-pillene da jeg ble gravid. da måtte jeg selvfølgelig slutte med p-piller til ammingen var over. dette resulterte i at jeg fikk kviseutbrudd igjen.. gjerne ti stk i ansiktet samtidig. da jeg igjen begynte på pillene skjedde det samme som første gang. det tok litt tid, men huden ble fin igjen..

vil absolutt anbefale yasmin. ikke sikkert den har samme effekt på deg, men tror ikke man får kviser av den iallfall..

Skrevet

Diane er prevensjon som er som skapt for de med hudproblemer. Forutsatt at en tåler hormonprevensjon, selvsagt.

Skrevet

Man får ulike bivirkninger av p-piller. Bivirkningene er forskjellige fra person til person, og kommer også an på hvilket merke man bruker. Min erfaring er at jo lenger jeg går på pilla sammenhengende, desto sterkere blir bivirkningene. De gangene jeg har utsatt mensen pga. ferie og utenlandsreise har jeg fått sterkere PMS og andre bivirkninger som ikke var så hyggelige... PMS-perioden blir for meg forlenget. Hva som vil skje med deg vet ingen før du har prøvd. Pass på at du skriver opp alle forandringer som skjer etter at du begynner på pilla - da jeg brukte Yasmin var jeg mye plaget med hodepine og leggkramper, noe som ga seg da jeg sluttet på pilla (dette ante jeg ikke at hadde sammenheng med å bruke p-piller heller, før det plutselig stoppet samtidig som jeg sluttet å bruke Yasmin). Jeg trodde bare jeg fikk i meg for lite væske. :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...