Gjest Gjest_Anniken_* Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Altså nå er jeg lei. Er i et forhold med verdens herligste, og har vært det i snart 2 år. Kunne ikke ønsket meg mer, jeg har et herlig liv akkurat nå. Men så er det dager hvor jeg er totalt uinteressert i han, han går meg på nervene, er teit og gjør dagen min til et helvete. Uten å gjøre noe som HELST galt, han er evig god og roser meg og gjør fine ting og tuller. Det er som om noe plager meg men jeg klarer ikke sette ord på hva det er. Og jeg vil bare være borte fra kjæresten fordi han da vil begynne å spørre om hva det er, og ikke tro på meg når jeg sier det ikke er noe... Men når han spurte i sted brast jeg i gråt uten å vite hvorfor, jeg måtte bare gråte og følte meg helt fortapt. Det var andre folk tilstede, og jeg løp unna. Slike dager har jeg en gang i mellom, men har vært oftere nå i det siste. Stresser lite og har nå ferie, så er ikke sliten på noen måte.. Til vanlig er jeg en sprudlende glad jente som er evig lykkelig, og jeg elsker livet mitt. Men hva kan forårsake slike dager? Er det normalt? Jeg er helt på gråten for ingenting nå, og kjæresten skal ut senere. Jeg vil ikke at han skal gå ut i det heletatt, men vil heller ikke være med han selv. Jeg er helt forvirret og føler meg jævlig.. Noen som kjenner seg igjen eller har noen råd om hvordan jeg kan "fake a smile"? Jeg har jo ingenting å klage på egentlig, men gråter så fort jeg er alene eller om noen påpeker at jeg er litt stille..
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Jeg kjenner meg igjen i det. Jeg er som en jojo. Følelsene går opp og ned. Dag som natt. Jeg vet hvorfor det er slik. Det er kanskje forskjellen. Du skriver at det er noe som plager deg, men du kan ikke sette ord på hva det er. Har du opplevd noe i den senere tid som du ikke har fått bearbeidet? Smått eller stort? Ubevisst?
Gjest Gjest_Anniken_* Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Jeg kan ikke komme på noe.. Blir gal av det. Eneste som plager meg som jeg vet om er at min høyt elskede hund blir eldre og eldre, og er snart i enden av livet sitt, og det sårer meg så veldig de gangene jeg ser at han sliter med å reise seg, eller ikke hører at det detter mat i matskålen hans. Men det er ikke det samme tror jeg. Jeg har lenge visst at han en dag forsvinner. Det som skremmer meg er at jeg tror jeg kan gjøre noe dumt. En gang sendte jeg en melding til kjæresten og sa jeg tror at jeg vil ut av forholdet, at følelsene ikke er der. Dagen etter elsket jeg han så masse igjen, og lurte på hva jeg tenkte med dagen i forveien, for vi har det jo så fint. Han tok meg jo tilbake, men jeg kan ikke gjøre noe slikt igjen, det blir teit med unnskyldningen "hadde en dårlig dag". Vil ikke virke ustabil heller! Så igjen i sted tenkte jeg at jeg ikke orket mer av han, men nektet meg selv å fortelle han på noen måte at jeg ikke føler det er rett, fordi jeg vet at i morgen kommer jeg til å smile og le og være forelsket igjen. Burde jeg oppsøke noen å prate med? Går forresten på p-piller, så har en stabil syklus.. har ikke lagt merke til at det er noen spesiell dag i måneden jeg er nedfor, men kan de ha medvirkning, selv nå etter nesten 3 år?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 jeg kjenner meg igjen i det du sier! jeg er en lykkelig jente som er glad i livet og stort sett så smiler jeg og ler! men uken før jeg skal ha mensen kan jeg begynne å grine av den minste ting ! blir veldig lett irritert også. kan klikke bare jeg skal henge opp ytterjakken og den detter på gulvet. haha. bruker p-piller nå. og har gjort det en stund.. dette er det andre merket jeg bruker. enda jeg hadde gått på et p-pille merke en god stund ble jeg veldig deprimert av dem. måtte tilslutt bare bytte merke.. så p-piller eller menstruasjonssyklusen kan ha noe å si ... men med min tidligere kjæreste hadde jeg det litt sånn også. da vi hadde vært sammen en stund var jeg kanskje litt ofte frekk med ham, eller ble lett irritert .. men samtidig var jeg glad i ham og fremdeles forelsket.. en dag var vi på biltur et par timer, og da slo jeg opp med ham, for jeg følte jeg var dritt lei av ham .. dagen etter på angret jeg, men han ville ikke ha meg tilbake .. haha!
Gjest Gjest_Anniken_* Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Jeg er i slutten av første uke siden jeg hadde mensen sist, så skal ikke ha mensen igjen før om 2 uker +.. Men det høres jo ut som om det er noe med det siden flere opplever dette?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Kan være p-piller. Men om du har brukt samme merke i flere år og først nå merker disse forandringene, tror jeg det kan være lurt å lete etter andre årsaker. Det kan være "klinisk" - man kan være deprimert o.l uten å ha noen forklaring i traumer og opplevelser. Det kan også skyldes mangel på jern eller vitaminer (spesielt b12, tror jeg). Synes du bør ta opp dette med legen din og be om å bli tatt noen enkle blodprøver av.
Gjest Mea Culpa Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Pms? Jeg var ogsaa saann til jeg begynte med Nattlysolje.
Gjest MåneSkygge Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 Pms? Jeg var ogsaa saann til jeg begynte med Nattlysolje.
Hexagon Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 Jeg er sånn ganske ofte jeg også Jeg er veldig irritert på min kjære. Og griner for alt mulig. Veldig ustabil, og samboeren min lurer på hva det er. Jeg sluttet på p-ring i desember, og det ser faktisk ut til at det har blitt litt bedre Men kanskje jeg skal prøve nattlysolje og b-vitaminer
Gjest Gjest_Anniken_* Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 Hmm. Takker for svar:) Jeg kan prøve å bytte p pille merke, eller snakke med legen. Så kanskje jeg skal gå over på den oljen dere snakker om, selvom jeg er veldig tvilsom til slike naturmedisin/placebo aktige greier:P Men vil jo virkelig få en slutt på dette/at det skjer sjeldnere.. for det plager meg og folk rundt meg..
kinkeline Skrevet 11. april 2009 #11 Skrevet 11. april 2009 Tror det er ganske normalt. Min teori er at jeg er så glad og sprudlende til vanlig, at jeg må ha et par dager i mnd der alt det negative må ut.
Gjest Mea Culpa Skrevet 11. april 2009 #12 Skrevet 11. april 2009 Hmm. Takker for svar:) Jeg kan prøve å bytte p pille merke, eller snakke med legen. Så kanskje jeg skal gå over på den oljen dere snakker om, selvom jeg er veldig tvilsom til slike naturmedisin/placebo aktige greier:P Men vil jo virkelig få en slutt på dette/at det skjer sjeldnere.. for det plager meg og folk rundt meg.. Nattlysolje er da ikke humbug. Nattlysolje er en kilde til lett opptakbar gammelinolensyre (GLA), et temmelig uvanlig stoff som bare finnes i noen få planter og som fungerer som byggestein for betennelseshemmende prostaglandiner (hormonlignende forbindelser)
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #13 Skrevet 11. april 2009 Jeg ble slik da jeg brukte p-piller. Husker ikke hvilke merke jeg brukte da... Var mannen min som forlangte at jeg sluttet med di pillene, siden han holdt på å gå på veggen av humørsvigningene mine. Ble helt tussete av de. Gikk ikke mer en noen uker etter jeg sluttet med pillen før alt normaliserte seg. Kan jo selvfølgelig få litt humørsvigninger ellers og,, men på langt nær så ille som det var med pillene. Vi gikk helt over til kondom, siden jeg reagerte på en del andre p-piller også. Prøvde 4 forskjellige før jeg ga opp. Orket ikke alle bivirkningene jeg fikk.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #14 Skrevet 11. april 2009 PMS, 10-14 dager før hver menstruasjon hver måned? Premenstruelle spenninger gjør at mange kvinner blir sensitive, tåler mindre, snubler/faller mer og rabler mer samt får humørsvingninger, på grunn av hva som skjer i kroppen fysisk/hormonelt et par uker før menstruasjonen. Og i disse to ukene varierer gradene av fintfølenhet og spenninger! For en god del kvinner betyr dette et par uker hver mpned med: - Tåler mindre alkohol - Hodepine - Tåler mindre generelt av alt¨ - Lavere energinivå - Mindre presis - Litt lei seg - Lavere toleranseterskel - Behøver mer støtte, trøst og forståelse - Sterkere hang til å være alene (ikke så veldig sosial)
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #15 Skrevet 11. april 2009 Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg tror kinkeline har veldig rett i det hun sier. En annen ting som jeg også har lagt merke til når jeg er i forhold, er at jeg ikke passer på at jeg får nok tid for meg selv. Da blir det vanskeligere å være i seg selv.
Frustrert Skrevet 12. april 2009 #16 Skrevet 12. april 2009 Jeg har også hatt det på samme måte når jeg gikk på p-pillene. Sluttet ved nyttår, og trodde jeg var "fri" for humørsvigningene, helt til jeg brast ut i et sinneanfall forrige helg (Jeg blir sint, for å "skjule" at jeg er lei meg) Vet ikke hva som kan hjelpe, men skal prøve å gå til en "sinne-terapeut" for å lære å reagere annerledes, sånn i første omgang Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå