Gjest Tokidoki Skrevet 11. april 2009 #21 Skrevet 11. april 2009 Å, beklager. Det var ikke meningen å splitte familien din. Det er ingen myte at det er høytider som splitter familier
Gjest Fragge Skrevet 11. april 2009 #22 Skrevet 11. april 2009 Jeg har kun hørt uttrykket i betydningen at tre gode ting har hendt. Særlig i fødselsannonser! Så det er sånn jeg alltid har tolket det også. Og man sier jo: Alle gode ting ER tre- altså at tre gode ting foreligger. Ikke to dårlige ting og en god. Det er jo også et uttrykk som heter: Med det tredje skal det skje! Altså at man lykkes på det tredje forsøket.
Vera Vinge Skrevet 11. april 2009 Forfatter #23 Skrevet 11. april 2009 Å, beklager. Det var ikke meningen å splitte familien din. Det er ingen myte at det er høytider som splitter familier Jeg trøster meg med at om det blir for ille, har jeg en rømningsmulighet. Ettersom dette "bare" er snakk om inngiftet familie, mener jeg (eller familie der jeg er inngiftet, blir vel mest riktig å si). Jeg har kun hørt uttrykket i betydningen at tre gode ting har hendt. Særlig i fødselsannonser! Så det er sånn jeg alltid har tolket det også. Og man sier jo: Alle gode ting ER tre- altså at tre gode ting foreligger. Ikke to dårlige ting og en god. Det er jo også et uttrykk som heter: Med det tredje skal det skje! Altså at man lykkes på det tredje forsøket. Ja, jeg mener jo også at om man hører på den eksakte ordlyden, er det mest logisk at det er noe man sier i forbindelse med tre gode ting.
Orthia Skrevet 11. april 2009 #24 Skrevet 11. april 2009 Jeg bruker uttrykket som svigermor. Samtidig er det jo et engelsk uttrykk som sier "all good things come in three", og viser til en rekke av tre gode ting. 1
Gjest MåneSkygge Skrevet 12. april 2009 #25 Skrevet 12. april 2009 Sånn er min oppfattelse av uttrykket også. Min også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå