Gå til innhold

påsketur

Gjest Gjest_tittentei_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet
Skjønner deg godt jeg. Exen til samboer var helt lik. Tok med oss ungene (mine og dine) og reiste til syden, Da sendte mor med kalender slik at de kunne telle dagenen til de kom tilbake til henne. I tillegg ringte hun datteren mens vi var på ferie, og sa at når hun kom hjem skulle hun få en skjønn kattunge (noe jenta elsket....) Barnet ble helt i ulage, - klarte ikke nyte ferien - gledet seg til kattungen- Vi skudde av telefonen etter det.

Fy så stygt gjort av dere.

Og jeg er bare ENDA mer glad for at mine barn har sluppet denne "suppen".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt, det er biomor som er på viddene når hun ikke tåler at barnet har det fint hos far og stemor. Å være en god mor er ikke å sabotere samværet med den andre familien, for at hun selv skal være foretrukket.

Det er stor forskjell på kosemeldinger, og meldinger som signaliserer at de kommer til å få det mye bedre når de kommer hjem til mamma.

Gjest ts igjenn
Skrevet

DEN SUPPA? Er vel mor som prøver å "sabotere" turen her? men så er det barnet det går ut over/blir skadelidende (slik jeg ser det). For et tunnel syn hun må ha.....? Stakkars unge...?

Du kan sitte der og takke og prise deg over din tilstand men du må huske på at det er mange barn som er i en annen situasjon, og som er skadelidende på mange måter pga voksnes snevre syn

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet
DEN SUPPA? Er vel mor som prøver å "sabotere" turen her? men så er det barnet det går ut over/blir skadelidende (slik jeg ser det). For et tunnel syn hun må ha.....? Stakkars unge...?

Du kan sitte der og takke og prise deg over din tilstand men du må huske på at det er mange barn som er i en annen situasjon, og som er skadelidende på mange måter pga voksnes snevre syn

Ja, stemor utviser et utrolig snevert syn som ikke klarer å akseptere at barnas mor sender dem sms mens de er på ferie med faren. Jeg sender alltid melding eller ringer når ungene mine er på ferie med andre .. hva i all verden er galt med det? Og på hvilken måte skader dette ungene mine og TS sine?

Skrevet

Syns TS får utrolig mye pepper. Jeg skjønner at mammaen vil holde kontakten med barna mens de er borte. Men å sende flere meldinger hvor hun påpeker at hun har fulle påskeegg og gaver liggende er kanskje å dra det litt langt? Hadde det ikke vært nok å skrive at hun gleder seg til de ses igjen? Hvorfor denne fristelsen liksom? For at ungene skal "glemme" hvor fint de har hatt det på ferie sammen med far og stemor, og heller glede seg maks til å komme hjem til mor?

Og den mora som kjøper kattunge mens ungene er på sydenferie med far og stemor er jo virkelig helt på viddene! Ærlig talt!

Nei, noen ganger får stemor virkelig unødig mye pes. Enkelte mødre bør gå i seg selv, sette sine egne behov litt til side og akseptere at barna faktisk kan kose seg også hos far og hans nye partner. Klart man kjenner på savnet, men det bør ikke gå utover barna. De har ikke valgt å vokse opp i en splittet familie, og bør så langt det lar seg gjøre spares for konfliktene og de negative følelsene de voksne sliter med.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva TS mener. Har vært borti mange lignende episoder opp gjennom årene med sambo's eks i forhold til ungene deres, og har vært ganske irritert flere ganger på grunn av disse meldingene/telefonene om all slags spennende ting som venter dem når de kommer hjem. Har ofte hendt at de vil hjem litt før enn avtalt, til mors store begestring og ofte dårlig skjult skadefryd. Men, jeg har ikke lagd bråk på grunn av det, kjenner bare irritasjonen stiger....

Gjest ts igjenn
Skrevet
Ja, stemor utviser et utrolig snevert syn som ikke klarer å akseptere at barnas mor sender dem sms mens de er på ferie med faren. Jeg sender alltid melding eller ringer når ungene mine er på ferie med andre .. hva i all verden er galt med det? Og på hvilken måte skader dette ungene mine og TS sine?

Hei Petronella.

Å sende meldinger og holde kontakten med barn er kjemmpe bra og vikktig.

men spørsmålet her er om beskjeden i meldingene her påske egg, gaver, kattunger etc (meldinger som er til for å kjøpebarna for at de vil heller ønske om å komme hjem og ikke slike som hvordan har du det spørsmål?).

Synes du det er et ++ for barna?

Synes du det er til barnas beste på ein måde? Og kan du forklare meg hvorfor det er så vikktig og nødvendig istede for å kalle folk sneversynte?

Jeg har veldig lyst å få en forsåtelse på det for jeg klarer fremdeles ikke med din argumentasjon (sneversynte) å se att dette blir gjort for barnas beste og ikke for å sin egen del på ein måde.

Allternativet vårt er at jeg reiser på ferie med mine barn og han blir sittende hjemme med sine barn av hensyn til mor? Og av hensyn til at barna kan få hjemlengse pga av mors adferd?

Skrevet

Det er vell helt ok at biomor ringer og sender sms til ungene sine. Det blir problematisk når barna blir satt i klemme og ikke klarer å slappe av der de er. Og det var biofar som skrudde av telefonen, ikke stemor, nettopp fordi han ville at barna skulle kose seg, så fikk de kose seg sammen med mor når de kom til henne. Tror vi biomødre må gå litt i seg selv og spørre oss selv om det er vårt behov vi tilfredstiller eller barnets når vi ringer (mer enn nødvendig) til barnet om det er på ferie.

Skrevet

Jeg synes du er helt på jordet i denne saken.

Du har ingenting med hva barnas mor sender melding til dem om.

Gjest ts igjenn
Skrevet
Jeg synes du er helt på jordet i denne saken.

Du har ingenting med hva barnas mor sender melding til dem om.

Jeg har ingen ting med det nei men jeg har mye med at ungene har det bra når vi er sammen. Hvis det er noe som plager dem? som gjør tilværelsen vannskelig så får jeg sterke meninger om det.

DU kan kansje forklare meg om hvordan det er til barnas beste når de blir satt i en slik situasjon av mor eller evt far?

Har fremdeles IKKE fått noen forklaring på hvordan det gagner ungene å få slike tlf/meldinger når de er på ferie og ikke har mulighet til å komme hjem?

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_stemor_*
Skrevet

Dytter denne tråden da jeg tenkte Den kunne være av interesse for HI i den andre tråden om kontrollerende eks.

Skrevet

Etter det som jeg har lest her inne så eksisterer det fleire mødre som tillegger barna tanker og følelser som dei selv har. Og går rundt og innbiller seg at barna savner henne fra dei går ut døren hos mor, til dei kommer inn døren igjen.

Det er nesten så det er et nederlag for mor om barna faktisk koser seg og har det kjempe fint hos far i stede for at hun kan glede seg og slappe av og kose seg selv.

Så når barnet sitter og griner og ikke vil til far fordi dataspillet som dei har bestilt ikke har kommet i posten når barnet skal til far. Går mor og soler sei i glansen av at barnet savner henne og vil være hos henne og ikke hos far.

En slik mor er etter min mening skrudd i hodet.

Skrevet

DU er tydeligvis ikke rette person til å påberope andre å ha snevert syn! Å sende med kalendere for å telle ned dagene til ferien er over, og friste med de beste "hjemkomst-gavene" for at barna skal glede seg til ferien er over er helt horribelt! Dette koker du ned til "å sende sms", et prakteksempel på snevert syn.

Ellers i saken her er jeg veldig enig med TS. Jeg forstår innlegget ditt, i motsetning til mange andre her som tolker i hytt og gevær med "bitter stemor" som konklusjon. Saken her, som over, er jo ikke at moren til barna (bio-mor, uff, grufullt rollenavn) sender sms og holder kontakten. Ut ifra situasjonen som TS i sin helhet har forklart er det tydelig en litt fra seg og kanskje litt desp mor som sitter hjemme og erger seg over barna hennes nye foreldre, og frister med gaver, godis og kvalitetstid ved hjemkomst. Det er jo rein terrorisme ovenfor barnas "nye foreldre", spesielt om det er mindre barn det er snakk om (dette forstår alle her, og alle bitre "bio-mødre": svelg det).

Begynne å se på virkeligheten, slutte å tolke, ikke dra en konklusjon før den er over vås-nivå (dvs angrep og påstander)

Gjest Gjest_Angelheart_*
Skrevet

Hei TS.

Her skal du få svar fra ei som er helt enig med deg og som veldig godt skjønner hva du reagerer på. Jeg er IKKE en "bitter stemor", men en mamma som har et barn som til daglig bor hos sin far.

Jeg har opplevd akkurat det samme som du snakker om fra min eks.

Dette er altså ikke et stemor/"biomor"- problem, men et problem som går på usikkerhet fra noen foreldre.

Min eks (pappan til jenta mi) var tidligere fæl til å kjøpe datterens gunst. De helgene hun skulle til meg lokket han ofte med gaver, turer til Tusenfryd, sirkus eller andre fristende ting slik at hun heller skulle være hjemme.

Da vi var på ferie sammen kunne han ringe daglig og snakke om hvor flott DE hadde det på ferie og hva de kunne gjøre hvis hun heller kom og ble med han på ferie.

Altså oppsummert: Ja, jeg skjønner at du blir forundret over mammaens behov for å "kjøpe" barnas gunst og ja, jeg skjønner at det er barna du først og fremst tenker på her.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet
Men i alle dager da ??

Du har ingenting med hennes liv å gjøre!

Det hadde vært mye merkeligere om moren ikke hadde kontaktet barna sine i det hele tatt!

Pass ditt eget liv du!!

Delt samvær betyr også delt fravær.

SÅ, hva hun gjør med sitt liv er uinteressant, men i den annens samværstid, skal hun være fraværende.

Skrevet
Synes egentlig litt synd på dama som prøvde å kjøpe barna slik? og kansje litt synd på barna også på ein måde........for hun er sent og tidlig på tlf til dem (11 og 12 år).

Høres ut som en konkurranse der hun har klart å ta innersvingen på deg. Da hjelper det jo å gjøre dama stakkarslig...slik at du fremstår som den perfekte eller heldige..

...så er hun ofte ute og fester og da kan en vel kansje ikke skylde på at økonomien ikke strekker til for å finne på noe med barna...? (Skulle jeg drevet og festet annen hver helg hadde jeg måtte sitte hjemme men det kommer jo litt ann på hva man prioriterer mener nå jeg :filer: )

Og enda mer stakkarslig kan du jo gjøre henne. Aner jeg en smule sjalusi her, siden du prøver å tråkke dama ned i dritten?

Btw; hvis du hadde vært alene, borte fra barna dine og uten en armkrok å krype inn i, så hadde du kanskje prioritert sånn også. Når noen blir sittende (litt ufrivillig) alene, velger de ofte å gå ut sammen med venner for å ikke føle seg så alene. Jeg har ingen problemer med å forstå det. Og en tur på byen for en enslig dame trenger slett ikke koste noe særlig.

NB Kan heller ikke ta meg en påskefyll :romeo: ....for det har jeg ikke penger til. Har vært på ferie med mine søte små :rødme:

Ja, du er jo perfekt. Oppofrende, og setter deg selv helt til side for barnas behov.

Men si meg; hele denne saken du skriver om (at mor sendte sms om påskeegg), ble den på noen måte vond/vanskelig/lei for barna?? Eller var det dere voksne den ble lei for?? Tipper barna ble glade og gledet seg til påskeeggene. Selv om dere mener sms'en var dårlig timet, så tviler jeg på at den ødela noe for barna.

Så å gjøre et problem ut av dette, er det å sette barnas behov fremfor sitt eget ego?

Vi har snakket om å reise på ferie til Sverige/Danmark til sommeren og nevnt det for barn (og de har kjempe lyst til det og maser og spørr rett som det er om det blir noen tur) men nå slår tannken meg om det er så lurt? Kansje han bør bli hjemme med sin barn med hensyn til "mor". De kommer til å bli kjemmpe skuffet men det hvar som deg med "kattungen", følte litt av det samme at barna skulle kjøpes på ein måde for å få hjemlengesel....?

Skulle vi sitte i Danmark og det samme skulle skje da og de ønsker å dra hjem så er jo ferien "katastrofal" for barna for vi har ingen mulighet til å reise hjem.

Se enkle i hode....prøv å reflekter litt her etter dere har lest innleggene min

Ja, pga. at mor sendte en sms på slutten av påskeferien, så bør dere absolutt ikke vurdere å reise til Sverige/Danmark. Hun KAN komme til å sende en sms (som alle mødre ville gjort i løpet av en ferie når barna deres er i utlandet), som KAN komme til å skake opp barna, som igjen KAN komme til å gjøre ferien katastrofal!

Husk nå endelig å fortelle barna hvem sin feil det er at dere ikke reiser til Sverige/Danmark.

TS jeg trenger virkelig ikke reflektere lenge etter å ha lest innleggene dine. Jeg har lest mange stemorstråder og har virkelig prøvd å se saken fra begge sider. Men du tar kaka! Dette her gjør at jeg ikke i det hele tatt forundrer meg over hvorfor det ofte blir konflikter mellom mor og stemor. Det er virkelig sånne som deg som fyrer oppunder!

Jeg har nesten ikke ord.. Jeg er bare så glad for at min eks har funnet en voksen, fornuftig dame, som ikke har behov for å konkurrere med meg som mor!

Skrevet
Delt samvær betyr også delt fravær.

SÅ, hva hun gjør med sitt liv er uinteressant, men i den annens samværstid, skal hun være fraværende.

Dette er det største tøvet jeg har hørt!

Så i tillegg til å dra ungene igjennom en vanskelig skillsmisse og det som hører med, hele tiden dele seg mellom to foreldre, så skal du i tillegg bestemme at ungene ikke skal kunne snakke med den forelderen som de ikke er hos.

Stakkars barn!

Skjønner ikke at noen kan plassere uskydlige barn oppi en sånn situasjon som dette.

Skrevet

Ts. jeg forstår ikke helt problemet ditt.

Barna fikk en sms med info om hvor fint det ble når de kom hjem. Ok, mor er ikke perfekt. Men du skriver ikke et ord om at det skapte problemer for dere. Eller at ungene ikke klarte å kose seg. Så hvorfor er dette et så stort problem for deg?

For det er det jeg leser. Det er et problem for deg, ikke barna.

Hvis ungene får sånne smser, er det vel bare å snakke litt med dem om hvor heldige de er som skal få... hos mamma. Etter en liten stund kan dere endre tema, og gjøre noe koselig sammen dere.

Jeg opplever stadig at faren til poden sender meld. og ringer for å fortelle om hva han kan glede seg til. Ja det er fars behov, ikke guttens. Men ikke noe problem.

Og siden ikke jeg er perfekt, så gidder jeg ikke å kreve at far er det heller.

Det er saker der jeg synes mor går over grensen, men ikke her. Dette er jo uskyldig. (I motsetning til hun med kalender og kattunge.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...