Gjest Gjest_tittentei_* Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Har vært et par dager på på påsketur m kjæresten og mine og hans barn. Vi har storkost oss alle ihop men i dag til morgenen begynte meldingene å tikke inn på hans sine barn mobiltelefon. Hun hadde påske egg klart til dem. Etterhvert hvar der også gaver som lå og venntet. Åså hvar det nårtid kl de kom hjem etc? Ble litt forundret jeg ? Synes kansje hun kunne ha det som en hyggelig overaskelse til de kom hjem istedefor å "mase" på tlf. Må jo være kjemmpehygelig at barna får en "ferietur" og oppleve noe annet enn veggene hjemme på ein måde? når hun ikke vil gjøre/finne på noe selv med dem. Får jo bare konstatere at vi er forskjellige som mennesker Jeg hadde aldri hengt på mine barns tlf....i en lignende situasjon . Synes egentlig litt synd på dama som prøvde å kjøpe barna slik? og kansje litt synd på barna også på ein måde........for hun er sent og tidlig på tlf til dem (11 og 12 år). Bare litt forundrett...på ein måde...
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Hun savnet sikkert barna sine, ikke noe rart det! Men når det er sagt, så bør hun øve seg på å ikke hive seg over telefonen og ringe barna til stadighet. Det tror jeg ikke er bra for noen parter. Man må lære seg å gi litt slipp tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Tror ikke du er så foerundret jeg..Kanskje hun ikke har råd til ferietur og er redd for at barna skal foretrekke dere? Noen ganger tenkt den tanken?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Har vært et par dager på på påsketur m kjæresten og mine og hans barn. Vi har storkost oss alle ihop men i dag til morgenen begynte meldingene å tikke inn på hans sine barn mobiltelefon. Hun hadde påske egg klart til dem. Etterhvert hvar der også gaver som lå og venntet. Åså hvar det nårtid kl de kom hjem etc? Ble litt forundret jeg ? Synes kansje hun kunne ha det som en hyggelig overaskelse til de kom hjem istedefor å "mase" på tlf. Må jo være kjemmpehygelig at barna får en "ferietur" og oppleve noe annet enn veggene hjemme på ein måde? når hun ikke vil gjøre/finne på noe selv med dem. Får jo bare konstatere at vi er forskjellige som mennesker Jeg hadde aldri hengt på mine barns tlf....i en lignende situasjon . Synes egentlig litt synd på dama som prøvde å kjøpe barna slik? og kansje litt synd på barna også på ein måde........for hun er sent og tidlig på tlf til dem (11 og 12 år). Bare litt forundrett...på ein måde... Nei, du hadde helt sikkert syntes det var ok å være uten barna...og kanskje også alene i påsken. Får håpe du også får den gleden en dag, og så kan andre le av deg.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Du har vel ingenting med om moren prater til barna sine.
Gjest ts Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Tror ikke du er så foerundret jeg..Kanskje hun ikke har råd til ferietur og er redd for at barna skal foretrekke dere? Noen ganger tenkt den tanken? Tror ikke jeg er så forundret? hva mener du med det? Hun har alltid foretrukket og være hjemme men det kan jo hende det har endret seg? med tannke på om økonomien stopper...så er hun ofte ute og fester og da kan en vel kansje ikke skylde på at økonomien ikke strekker til for å finne på noe med barna...? (Skulle jeg drevet og festet annen hver helg hadde jeg måtte sitte hjemme men det kommer jo litt ann på hva man prioriterer mener nå jeg )
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Men i alle dager da ?? Du har ingenting med hennes liv å gjøre! Det hadde vært mye merkeligere om moren ikke hadde kontaktet barna sine i det hele tatt! Pass ditt eget liv du!!
Gjest ts Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 uuuups. Skjønnte jeg kunne komme til å tråkke mange på tærne nå selv om det ikke hvar meningen men ok.... Jo jeg blir sittende alene resten av påsken og jeg håper virkelig min x finner på noe hyggelig med barna istede for at de sitter foran tv og data resten av påsken.....og ja jeg kommer til å savne dem men jeg kommer ikke til å henge på tlf.......skulle jeg komme til å kjede meg disse hellig dagene (noe jeg har god anledning til ) så kommer jeg ikke til å henge på telfonen til mine barn for å døyve den kjedsomheten/savnet (kan hende jeg hadde ødelagt noe hyggelig for dem hvis de hadde fått "nyss" om at jeg ikke hadde det så bra ). men jeg kommer jaffal til å sende minsten en mld og det er den dagen jeg har tenkt meg på fisketur (hvis han bare sitter hjemme og kjeder seg kan han bli med på fisketur vi koser oss da) NB Kan heller ikke ta meg en påskefyll ....for det har jeg ikke penger til. Har vært på ferie med mine søte små :rødme:
Gjest ts....igjenn Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 Haloooo...synes det ble litt stille her...? Av gjesten som mente folk kom til å le av meg når JEG kom til å savne barna? Den som mente jeg ikke hadde noen ting med nårtid mor tok kontakt med barna? Jeg hadde godt av og sitte alene i påsken? Hvor er dere blitt av...? Jeg er FREMDELES like forundret over at mor henger på tlf til barna, når de koser seg og er på tur... . men for meg går mine barns ve og vel fremfor mitt eget LILLE ego, jeg tar ansvar for min egen lykke.......hvis ikke den siste setningen ligger for høyt......?
Gjest ts....igjenn Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 Men i alle dager da ?? Du har ingenting med hennes liv å gjøre! Det hadde vært mye merkeligere om moren ikke hadde kontaktet barna sine i det hele tatt! Pass ditt eget liv du!! Joda jeg passer mitt liv jeg. Og jeg henger ikke på tlf til mine barn når de er hos sin far men de vet jeg er her hvis de trenger meg men for meg har mine barns ve og vel gådt foran i allt annet en feks mitt eget ego...
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 10. april 2009 #11 Skrevet 10. april 2009 Herregud men jeg er sjeleglad for at jeg er gift med mine barns far slik at jeg har kunnet ringe dem når de er på ferie alene- og uten vemmelige kommentarer fra en sur "stemor".
Gjest ts....igjenn Skrevet 10. april 2009 #12 Skrevet 10. april 2009 Herregud men jeg er sjeleglad for at jeg er gift med mine barns far slik at jeg har kunnet ringe dem når de er på ferie alene- og uten vemmelige kommentarer fra en sur "stemor". Så bra for deg og dine barn at du er gift med dine barns far (og det mener jeg ). men for mange så er det ikke slik i dag og det er ikke snakk om en tlf samtale altså Og JEG ER INGEN SUR STEMOR men haloooo jeg tenker at i en omvendt situasjon hadde mine barn KANSJE sittet med dårlig samvittighet......for atte de heller burde ha sittet hjemme...?
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 11. april 2009 #13 Skrevet 11. april 2009 Så bra for deg og dine barn at du er gift med dine barns far (og det mener jeg ). men for mange så er det ikke slik i dag og det er ikke snakk om en tlf samtale altså Og JEG ER INGEN SUR STEMOR men haloooo jeg tenker at i en omvendt situasjon hadde mine barn KANSJE sittet med dårlig samvittighet......for atte de heller burde ha sittet hjemme...? Så når jeg snakker med ungene mine når de er på ferie med annen familie eller vennene sine så tror du at jeg påfører dem dårlig samvittighet? Det har aldri falt deg inn at de synes de er heldige som har en mor som bryr seg?
Gjest Gjest_Iris_* Skrevet 11. april 2009 #14 Skrevet 11. april 2009 Jeg forstår veldig godt hva du mener,TS. Som en annen skrev: Kanskje moren burde trene seg litt på å ringe barna litt mindre, de tar nok kontakt selv om de føler for det. Men noen mødre er bare slik, de klarer ikke å slippe helt.. selv om de vet barna har det ok der de er. Moren savner dem sikkert og tenker på dem. Jeg forstår henne også. Det kommer vel litt an på hvordan forholdet mellom dere alle er til vanlig, jeg har ingen råd. Kanskje du må prøve å være litt overbærende med dette? Hva mener barnas far? ..Skal ikke alltid være så enkelt med dine, mine og våre barn...Det viktigste er at barna føler de får en fin påske begge plasser. Det er ikke nødvendigvis negativt synes jeg at moren ikke finner på noe medbarna, som du sier. Det er godt å slappe av hjemme også.Men barna er kanskje heldige slik, de får jo begge deler..både ferietur med dere og hjemmepåske med moren, og mange som er glad i dem...så vidt jeg klarer å tolke ut av opplysningene du har gitt.
Gjest balla Skrevet 11. april 2009 #15 Skrevet 11. april 2009 He,he uff virker så bittre enkelte som svarer når man har stebarn har man som stemor noe med det hvis biomor ringer mye. Men kun hvis det ødelegger for familien til pappa (som stemor er en del av... ja skjønner enkelte ekser ikke hæler den tanken, men nå er det ikke biomor og far som er familie, men stemor og far) Hvis lovnader om fulle påske egg i det andre hjem, gjør at barna vil hjem og ikke klarer å ha det hyggelig med far sin familie da er det er problem. Eller hvis mor ringer mye for å kontrollere hva som skjer hos far som en annen sa man må gi litt slipp.
Mo9qa Skrevet 12. april 2009 #16 Skrevet 12. april 2009 He,he uff virker så bittre enkelte som svarer når man har stebarn har man som stemor noe med det hvis biomor ringer mye. Men kun hvis det ødelegger for familien til pappa (som stemor er en del av... ja skjønner enkelte ekser ikke hæler den tanken, men nå er det ikke biomor og far som er familie, men stemor og far) Stemor har da vitterlig ingenting med om mamma'n (ja, for man er faktisk mamma'n til sine barn, ikke "bio-mor"... Et idiotisk uttrykk konstruert av paranoide stemødre...) ringer og prater med sine barn! Dette er eventuelt noe pappa'n til barna får ta opp med henne dersom han anser det som et problem for deres felles barn. Selv om foreldrene ikke lengre lever sammen, er de fremdeles knyttet til hverandre gjennom barna - det er det nok mange stemødre som ikke "hæler" tanken på...! Ja, den nye familie består av stemor, far og (ste)barn... Og i det daglige er det flott om stemor (eller bonusmor, som er et mye hyggeligere ord, men som jeg synes man bør gjøre seg fortjent til) involverer seg i barna. Men å legge seg oppi hvorvidt mor kan ringe barna sine etter å ha savnet de i påsken, det er bare tåpelig; TS mener at det riktige er å la barna få være "i fred" - og kanskje er det riktig for henne og hennes barn. Mens andre barn trenger bekreftelse på at mamma tenker på meg og savner meg, og da er det fullstendig riktig å gi bekreftelse på det... Man kan faktisk si til barnet at ja, jeg savner deg også - og samtidig ærlig og oppriktig glede seg på deres vegne fordi de har det så gøy på tur med pappa! Tror faktisk (noen) barn trenger bekreftelse på at de er savnet når de ikke er tilstede, uten at dette gir dem dårlig samvittighet.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #17 Skrevet 12. april 2009 Trådstarter, du virker rett og slett veldig umoden og litt "enkel". Unnskyld at jeg sier det, men det er inntrykkket du gir. Hvis moren vil sende kosemeldinger til sine barn, så har du INGENTING med det å gjøre. At ikke du ville gjort det, kan ikke brukes som mal på hva andre mennesker velger å gjøre.
lulle Skrevet 12. april 2009 #18 Skrevet 12. april 2009 Haloooo...synes det ble litt stille her...? Av gjesten som mente folk kom til å le av meg når JEG kom til å savne barna? Den som mente jeg ikke hadde noen ting med nårtid mor tok kontakt med barna? Jeg hadde godt av og sitte alene i påsken? Hvor er dere blitt av...? Jeg er FREMDELES like forundret over at mor henger på tlf til barna, når de koser seg og er på tur... . men for meg går mine barns ve og vel fremfor mitt eget LILLE ego, jeg tar ansvar for min egen lykke.......hvis ikke den siste setningen ligger for høyt......? Skjønner deg godt jeg. Exen til samboer var helt lik. Tok med oss ungene (mine og dine) og reiste til syden, Da sendte mor med kalender slik at de kunne telle dagenen til de kom tilbake til henne. I tillegg ringte hun datteren mens vi var på ferie, og sa at når hun kom hjem skulle hun få en skjønn kattunge (noe jenta elsket....) Barnet ble helt i ulage, - klarte ikke nyte ferien - gledet seg til kattungen- Vi skudde av telefonen etter det.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #19 Skrevet 12. april 2009 Jeg også forstår ts. Man kan fint være glad i barna sine om de ikke er med en. En kan si at dersom de ønsker det, kan de ringe hjem. En kan si at en håper de har det kjekt på ferie. En legger sitt eget savn tilside og tenke at barnet har det bra; det er med sin andre forelder og evt steforelder. Jeg sender mitt barn til sin far og gleder meg over hva de finner på sammen. Hxn vet at det er bare å ringe om det er noe. Vi tåler fint 10 dager fra hverandre, slik barnet tåler 10 dager borte fra far.
Gjest ts Skrevet 12. april 2009 #20 Skrevet 12. april 2009 Er nok ikke bare slemme stmor problemet her nei og enkel i hode? hvis det hvar det du mente så tar du aldeles feil. For meg betyr mine og hans barn ve og vel veldig mye. Her er ingen sure miner men ble som sagt litt forundret. Vi har pratet litt om det og han sitter med samme tanker som meg. Det er ikke akktuelt å ta dette opp med mor pga at det har vært mye krangling og bråk tidligere og av tidligere erfaringer så blir ting som blir sagt vrengt og vridd på og lagt konflikt av fra hennes side og dette bør unngås med tannke på barna. Vi har snakket om å reise på ferie til Sverige/Danmark til sommeren og nevnt det for barn (og de har kjempe lyst til det og maser og spørr rett som det er om det blir noen tur) men nå slår tannken meg om det er så lurt? Kansje han bør bli hjemme med sin barn med hensyn til "mor". De kommer til å bli kjemmpe skuffet men det hvar som deg med "kattungen", følte litt av det samme at barna skulle kjøpes på ein måde for å få hjemlengesel....? Skulle vi sitte i Danmark og det samme skulle skje da og de ønsker å dra hjem så er jo ferien "katastrofal" for barna for vi har ingen mulighet til å reise hjem. Tror nok det ikke bare er stemor......som er den store heksa i mange forhold... Og ja det er vikktig å være til stede for sine barn...men på vilket "nivå".... For min del er jeg like forundret visst en tennker på barnas ve og vel og ikke bare sitt eget ego....her er det ikke snakk om en hyggelig prat (hvordan har du det? opplegg) Se enkle i hode....prøv å reflekter litt her etter dere har lest innleggene min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå