Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

He he, ja sånn er det kjære TS, har du i bunn og grunn tenkt en annen tanke enn at mennesker er totalt etthundreprosent egoister? Finnes ikke et menneske som ikke gjør en handling uten at det på en eller annen gevinst, penger, god samvittighet, orgasme, godt rykte osv. Finnes ingen som bevisst gjør ting for at en ikke skal runke sitt eget ego.

Dvs. at du også mener dette egoistisk på den måten at du føler at du fortjener bedre og mer av andre fordi du er så jævla spesiell. Å nei du din lille dritt, du er akkurat like søppel som alle oss andre, pesende rundt som zombier på jakt etter neste tilfredsstillelse, orgasme, dop, rus, god samvittighet, penger, makt eller begjær.

Så dør du og forventer at alle skal synes det er så jævla fælt, men neida, folk er mest opptatt av at det er så synd på akkurat de, siden de "sørger" sånn, det er det som er vondt skjønner du, at de sørger, ikke at du er død, det er man knekkende likegyldig til, tenk deg om en gang til. Livet er jævlig, og du er en del av det!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjør ikke ting utelukkende for min egen del, er reflektert og opptatt av å gjøre bra ting for mennesker så lenge jeg er her.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gjør ikke ting utelukkende for min egen del, er reflektert og opptatt av å gjøre bra ting for mennesker så lenge jeg er her.

Fordi da får du god samvittighet, føler deg nyttig, er til glede for andre, får et godt rykte og ja, får da tilfredsstillt dine behov gjennom dine handlinger.

Altså en 100% egoist, som alle oss andre.

Gjest Gjest
Skrevet
Fordi da får du god samvittighet, føler deg nyttig, er til glede for andre, får et godt rykte og ja, får da tilfredsstillt dine behov gjennom dine handlinger.

Altså en 100% egoist, som alle oss andre.

Nei, jeg kunne fint malt min egen kake, men har bestemt meg for og ikke bli en av "dem", er for mange ureflekterte og egoistiske mennesker, nekter å bli en av dem- tro hva du vil.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, jeg kunne fint malt min egen kake, men har bestemt meg for og ikke bli en av "dem", er for mange ureflekterte og egoistiske mennesker, nekter å bli en av dem- tro hva du vil.

Du har bestemt deg for å gjøre hva du vil, altså du er en egoist, 100% eid igjen:)

Det er vel bare folk innsatt i konsentrasjonsleirer som mister ett snev av egoismen sin da de er kontrollert av andre.

Gjest Gjest
Skrevet
Du har bestemt deg for å gjøre hva du vil, altså du er en egoist, 100% eid igjen:)

Det er vel bare folk innsatt i konsentrasjonsleirer som mister ett snev av egoismen sin da de er kontrollert av andre.

Jeg eier mitt liv, å vite det er ikke egoistisk så lenge man velger å bruke det på noe som er bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du opplever nok ondskap betyr ikke ting så mye lenger. Noen tipper over til feil side/ utvikler rusmisbruk og andre kjemper og lover seg selv og ALDRI bli som dem. Det er IKKE egoistisk. Det er fair.

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes ingen handling som ikke er egoistisk.

Prove me wrong...

Gjest Gjest
Skrevet

Prove me wrong...

Jo, det finnes mange som arbeider frivillig for gode saker uten baktanker- som jeg nevnte for deg tidligere så går det mye på dyrkjøpt livserfaring.

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, det finnes mange som arbeider frivillig for gode saker uten baktanker- som jeg nevnte for deg tidligere så går det mye på dyrkjøpt livserfaring.

Joda, mange jobber frivillig for gode formål, men ikke uten at det gir en god følelse, en tilfredsstillelse og anerkjennelse fra samfunnet rundt, føle seg som et godt menneske. Altså en egoistisk handling!

Gjest Gjest
Skrevet
Joda, mange jobber frivillig for gode formål, men ikke uten at det gir en god følelse, en tilfredsstillelse og anerkjennelse fra samfunnet rundt, føle seg som et godt menneske. Altså en egoistisk handling!

Jeg gjorde en bra jobb uten baktanker, gjorde det kun fordi jeg har opplevd nok til å forstå hva det hele dreier seg om. At du synes det er egoistisk kan jeg ikke forstå, kunne latt være for å si det slik, mer enn nok jeg kunne brukt tiden min på.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gjorde en bra jobb uten baktanker, gjorde det kun fordi jeg har opplevd nok til å forstå hva det hele dreier seg om. At du synes det er egoistisk kan jeg ikke forstå, kunne latt være for å si det slik, mer enn nok jeg kunne brukt tiden min på.

Det er ikke noe galt i å være egoist, det er ikke det jeg sier, men så lenge du har fritt valg, eller iallefall et valg, vil du alltid velge det som gir deg mest fysisk og psykisk, uansett hva det er. Dette er et filosofisk og et psykiatrisk faktum, men kjør på, denne tråden kan bli sinnsykt lang og du vil bare stange hodet i veggen fordi vi er egoister alle mann, hadde vi ikke vært det hadde vi dødd ut!

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke noe galt i å være egoist, det er ikke det jeg sier, men så lenge du har fritt valg, eller iallefall et valg, vil du alltid velge det som gir deg mest fysisk og psykisk, uansett hva det er. Dette er et filosofisk og et psykiatrisk faktum, men kjør på, denne tråden kan bli sinnsykt lang og du vil bare stange hodet i veggen fordi vi er egoister alle mann, hadde vi ikke vært det hadde vi dødd ut!

Av og til må man være det for å overleve, men som jeg har sagt til deg tidligere så finnes det ingen sannhet annen enn den du selv lager. Samme med persolige valg, tenk over det.

Gjest Gjest
Skrevet

Prove me wrong...

Du menar att om du står ovanför två val A och B och oansett vilket du väljer så är det egoistiskt? Tull!

Klart det finns handlingar som inte är egoistiska, om alla handlingar var egoistiska ville ordet egoisme inte betyda någonting annat än just handling;) Vad skulle då täcka det ord som vi vanligtvis brukar om egoism? Där har du beviset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...