Gå til innhold

Ost som er langt over holdbarhetsdato (mozzarella/cheddar blanding)


Gjest Gjest_gattissima_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gattissima_*

Holder på med middag, kylling i stekeovnen.

Har lyst på litt ost over og har en åpnet pakke ferdigrevet mozzarella med cheddar. Har ihvertfall vært åpen i minst 2 uker.

På pakken står det: Holdbar etter åpning: 5 dager. (dvs. ikke "best før", men "holdbar")

Men den ser helt fin ut og lukter helt ok?

Er litt usikker, jeg .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvis den ikke ser annerledes ut enn den skal(ikke har kommet noen annen type mugg, ekstra mye eller noe har skilt seg), annen rar lukt, eller den smaker annerledes enn den skal så er det bare å spise den. Ikke noe problem. Men prøvesmak så ikke du ødelegger hele middagen din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Eneste som skjer med slik ost er vel at den blir litt hard av å være i kjøleskapet og evt. muggen. Er den ikke det så ville jeg spist den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gattissima_*

Den ser helt fin ut, ikke noe mugg.

Og lukter bare ost, ikke gammelt eller muggent.

Så jeg tar sjansen. Melder tilbake etter middagen om hvordan det smakte (hvis jeg overlever, da...... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gattissima_*

Middag fortært - og formen er bra :)

Det smakte kjempegodt, så nå kan jeg trygt anbefale å bruke ferdigrevet mozzarella/cheddar-blanding som har vært åpen langt utover holdbarheten som produsenten sier.

Får en liten følelse av at mange nok kaster veldig mye god mat, kun fordi produsentene "safer" for mye når det gjelder holdbarhet/best før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...