Gjest buggabogga Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Jeg hadde ubeskytta sex i går og har hørt et sted at man kan ta to p-piller og at det fungerer som angrepille, stemmer dette??
Frustrert Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Jeg hadde ubeskytta sex i går og har hørt et sted at man kan ta to p-piller og at det fungerer som angrepille, stemmer dette?? Nei, dessverre
Gjest SmallTalk Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Tviler sterkt på det. Men hvis du går på p-piller, så trenger du vel ikke angrepiller? Å ta andre sine p-piller er heller ikke noe sjakktrekk.
Gjest ts Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Tviler sterkt på det. Men hvis du går på p-piller, så trenger du vel ikke angrepiller? Å ta andre sine p-piller er heller ikke noe sjakktrekk. jeg slutta for en måned siden fordi jeg ikke hadde et sexliv...nå angrer jeg...
Saeria Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Har du hatt ubeskyttet samleie og ikke fått tak i angrepille innen tidsfristen, så må du nok bare vente til du kan ta en graviditetstest.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Det kan du ikke gjøre nei. Det finner du jo uansett ut selv ganske lett ved å lese en bruksanvisning eller hvis du ikke har en så finner du den på nettet. Unnskyld meg, men dumme dumme jente..
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Er du ikke redd for å få kjønnssykdommer..?
Miel Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 Jeg fikk faktisk beskjed fra legen min da jeg først begynte på p-piller at de også kunne brukes som angrepille, men at jeg da måtte ta kontakt ved eventuelt "uhell" for å få vite hvor mange jeg måtte ta osv. :klø: Har heldigvis aldri hatt behov for noe sånt, men jeg vil tro det uansett er enklere å få tak i ordentlig angrepille enn å måtte vente til legekontoret åpner, vente leeenge for å komme gjennom i telefonen osv...
Avalon Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 Jeg er sikkert ufin nå, men å slutte på p-piller fordi det er slutt med kjæresten eller fordi du ikke lenger har et aktivt sexliv er noe av det dummeste man kan gjøre. Kroppen trenger INGEN PAUSER fra p-piller. Det er de som har fått denne ideen for seg som går i fella og blir smellt på tjukken. Beklager om jeg er ufin, men sånn er det bare. P-piller kan ikke brukes som angrepille, uansett hvor mange p-piller du tar vil ikke livormen begynne å støte eventuelle befruktede egg ut.... de fungerer rett og slett ikke sånn.
sebra Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Vet du , jeg skjønner faktisk at folk ikke gidder å ta pilla når de ikke har ett sexliv. Jeg har dårlig erfaringer med p-sprøyta , så jeg gidder ikke drive og proppe i meg hormoner uten grunn.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Jeg er sikkert ufin nå, men å slutte på p-piller fordi det er slutt med kjæresten eller fordi du ikke lenger har et aktivt sexliv er noe av det dummeste man kan gjøre. Kroppen trenger INGEN PAUSER fra p-piller. Det er de som har fått denne ideen for seg som går i fella og blir smellt på tjukken. Beklager om jeg er ufin, men sånn er det bare. P-piller kan ikke brukes som angrepille, uansett hvor mange p-piller du tar vil ikke livormen begynne å støte eventuelle befruktede egg ut.... de fungerer rett og slett ikke sånn. Jo. (Det er den etiske hovedgrunnen til at jeg unngår hormonprevensjon ) Synfase: Virkningsmekanisme: Undertrykkelse av ovulasjonen. Dessuten påvirkes cervix-sekretet slik at spermienes passasje vanskeliggjøres og endometriet påvirkes med redusert mulighet for nidasjon. Yasmin: Virkningsmekanisme: Undertrykkelse av ovulasjonen og forandringer i endometriet. Osv osv. Cerazette er et mulig unntak, men det er for lite klare tall rundt det til at jeg tar de. TS: Ja, du kan det, men det kommer an på merket. Norlevo inneholder Levonorgestrel 1,5 mg, og det finnes og i de fleste p-piller. Problemet er at det og inneholder endel andre hormoner. Se på innholdsfortegnelsen på dine piller, eller ring et apotek.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå