Gå til innhold

HJELP FORT!

Fremhevede innlegg

Gjest buggabogga
Skrevet

Jeg hadde ubeskytta sex i går og har hørt et sted at man kan ta to p-piller og at det fungerer som angrepille, stemmer dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg hadde ubeskytta sex i går og har hørt et sted at man kan ta to p-piller og at det fungerer som angrepille, stemmer dette??

Nei, dessverre :(

Gjest SmallTalk
Skrevet

Tviler sterkt på det. Men hvis du går på p-piller, så trenger du vel ikke angrepiller? Å ta andre sine p-piller er heller ikke noe sjakktrekk.

Skrevet
Tviler sterkt på det. Men hvis du går på p-piller, så trenger du vel ikke angrepiller? Å ta andre sine p-piller er heller ikke noe sjakktrekk.

jeg slutta for en måned siden fordi jeg ikke hadde et sexliv...nå angrer jeg...

Skrevet

Har du hatt ubeskyttet samleie og ikke fått tak i angrepille innen tidsfristen, så må du nok bare vente til du kan ta en graviditetstest.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan du ikke gjøre nei.

Det finner du jo uansett ut selv ganske lett ved å lese en bruksanvisning eller hvis du ikke har en så finner du den på nettet.

Unnskyld meg, men dumme dumme jente..

Gjest Gjest
Skrevet

Er du ikke redd for å få kjønnssykdommer..?

Skrevet

Jeg fikk faktisk beskjed fra legen min da jeg først begynte på p-piller at de også kunne brukes som angrepille, men at jeg da måtte ta kontakt ved eventuelt "uhell" for å få vite hvor mange jeg måtte ta osv. :klø: Har heldigvis aldri hatt behov for noe sånt, men jeg vil tro det uansett er enklere å få tak i ordentlig angrepille enn å måtte vente til legekontoret åpner, vente leeenge for å komme gjennom i telefonen osv...

Skrevet

Jeg er sikkert ufin nå, men å slutte på p-piller fordi det er slutt med kjæresten eller fordi du ikke lenger har et aktivt sexliv er noe av det dummeste man kan gjøre.

Kroppen trenger INGEN PAUSER fra p-piller.

Det er de som har fått denne ideen for seg som går i fella og blir smellt på tjukken.

Beklager om jeg er ufin, men sånn er det bare.

P-piller kan ikke brukes som angrepille, uansett hvor mange p-piller du tar vil ikke livormen begynne å støte eventuelle befruktede egg ut.... de fungerer rett og slett ikke sånn.

Skrevet

Vet du , jeg skjønner faktisk at folk ikke gidder å ta pilla når de ikke har ett sexliv. Jeg har dårlig erfaringer med p-sprøyta , så jeg gidder ikke drive og proppe i meg hormoner uten grunn.

Skrevet
Jeg er sikkert ufin nå, men å slutte på p-piller fordi det er slutt med kjæresten eller fordi du ikke lenger har et aktivt sexliv er noe av det dummeste man kan gjøre.

Kroppen trenger INGEN PAUSER fra p-piller.

Det er de som har fått denne ideen for seg som går i fella og blir smellt på tjukken.

Beklager om jeg er ufin, men sånn er det bare.

P-piller kan ikke brukes som angrepille, uansett hvor mange p-piller du tar vil ikke livormen begynne å støte eventuelle befruktede egg ut.... de fungerer rett og slett ikke sånn.

Jo. (Det er den etiske hovedgrunnen til at jeg unngår hormonprevensjon ;))

Synfase:

Virkningsmekanisme: Undertrykkelse av ovulasjonen. Dessuten påvirkes cervix-sekretet slik at spermienes passasje vanskeliggjøres og endometriet påvirkes med redusert mulighet for nidasjon.

Yasmin:

Virkningsmekanisme: Undertrykkelse av ovulasjonen og forandringer i endometriet.

Osv osv. Cerazette er et mulig unntak, men det er for lite klare tall rundt det til at jeg tar de.

TS: Ja, du kan det, men det kommer an på merket. Norlevo inneholder Levonorgestrel 1,5 mg, og det finnes og i de fleste p-piller. Problemet er at det og inneholder endel andre hormoner.

Se på innholdsfortegnelsen på dine piller, eller ring et apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...