Gå til innhold

Kanelsnurrer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Laget for første gang kanelsnurrer i dag, men de ble jo akkurat som boller!

Jeg delte deigen i 4 og kjevlet hver av delene til et rektangel, drysset på sukker og kanel, rullet hver del til en pølse, delte pølsa i 4 deler, etterhevet, penslet med egg, og inn i ovnen.

Jeg ser jo det at når jeg delte deigpølsene med kniv, så ble deigen presset sammen. Så derfor ble jo også det ferdige resultatet sammenpresset. Kanskje jeg bruket for lange rektangler, jeg rullet vel ca 5 ganger for å få ei ferdig pølse.

Videre så bl det nokså kjedelige boller, sukker og knel som jeg drysset på rektangelet før jeg rullet det til en pølse, var visst ikke nok! Jeg som syntes jeg tok masse på, men nå, ferdigstekte "kanelsnurrene" mine, smaker ikke kanel!

Smører dere kanskje en blanding av smør/sukker/kanel før dere ruller deigen?

Men de skulle jo vært mer åpne, og ikke så sammenpresset, hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg rører sammen smør, sukker og kanel (mye kanel) og smører på leiven før jeg ruller sammen.

Når jeg kutter bruker jeg en veldig skarp kniv og holder deigen litt opp så den ikke blir sammentrykt.

Jeg pensler ikke med egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjevle ut hele deigen til en rektangel. smører på smør, kjempe tynt lag over hele, drysser på sukker og kanel. Ruller sammen, deler de opp med ca. 2 cm. Legger de på brett og "presser" de ned med håndlfaten. Også etterheve de i 1 tiime, da blir dem kjempe store :) Pensler også over med egg, de blir kjempe gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjevle ut hele deigen til en rektangel. smører på smør, kjempe tynt lag over hele, drysser på sukker og kanel. Ruller sammen, deler de opp med ca. 2 cm. Legger de på brett og "presser" de ned med håndlfaten. Også etterheve de i 1 tiime, da blir dem kjempe store :) Pensler også over med egg, de blir kjempe gode!

Samme her, + at jeg strør på perlesukker over, etter at jeg har penslet med egg. NAM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...