stjernekyss Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 (endret) Jeg er utslitt av dundrende hodepine som har vart i dagesvis og synes en smule synd på meg selv, og trenger veldig en klem.. (Gode råd er også veldig velkomne. Jeg har prøvd det meste innen smertestillende, søvn, aktivitet, junk, sunn mat, etc, etc, etc) Endret 9. april 2009 av stjernekyss
juliane Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Gode råd har jeg dessverre ikke, men en skal du i alle fall få! (Og i tilfelle du orker flere:) :klem: :klem: :klem: :klem:
Amanlis Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Hodevindt er pyton!! Har du forsøkt å legge varme på skuldrene dine?
Vita Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Huff da, det hørtes ikke godt ut. Føler med deg! Du sier du har prøvd "alt". Det som hjelper for meg er å drikke masse vann, spise litt og drikke et par kopper sterk kaffe. I tillegg tar jeg en paracet og en ibux, evt en paracet og to ibux. Rygg/nakkemassasje hjelper av og til også - eller et varmt bad. Det som også kan hjelpe er å massere/trykke på seg selv på et triggerpunkt i nakken. Bruk peke- og langfinger på hver side på baksiden av nakken der hvor hodet begynner, litt vanskelig å forklare, hehe. :gjeiper: Finn det punktet som gjør mest vondt og trykk. Dette kan lette litt på trykket. Har du byttet hodepute i det siste? Er den for høy/lav? Jeg får ofte hodepine av for høy hodepute. Håper noe av dette kan hjelpe da! GOD bedring!!
Crow Jane Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Lurer meg på om det kan være anstrengelseshodepine? Kanskje du er stiv i nakken eller noe? Uansett:
stjernekyss Skrevet 9. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2009 Å, klemmer! Varme i nakken har jeg ikke prøvd, det skal jeg prøve. Og triggerpunkter. Skal også prøve ibux og paracet i kombinasjon. Er anstrengelseshodepine det samme som spenningshodepine? Hvordan vet man om det er det, og hva er forskjellen på det og vanlig hodepine? Kanskje jeg skal prøve å få i meg litt kaffe også, men jeg er så kvalm i tillegg. Redd for å provosere kvalmen. Bør det være svart kaffe i såfall, blir poenget borte med melk? Hehe, jeg trodde jeg hadde prøvd alt, og så har jeg ikke prøvd en eneste av de tingene dere har foreslått her! Takk!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Å, klemmer! Varme i nakken har jeg ikke prøvd, det skal jeg prøve. Og triggerpunkter. Skal også prøve ibux og paracet i kombinasjon. Er anstrengelseshodepine det samme som spenningshodepine? Hvordan vet man om det er det, og hva er forskjellen på det og vanlig hodepine? Kanskje jeg skal prøve å få i meg litt kaffe også, men jeg er så kvalm i tillegg. Redd for å provosere kvalmen. Bør det være svart kaffe i såfall, blir poenget borte med melk? Hehe, jeg trodde jeg hadde prøvd alt, og så har jeg ikke prøvd en eneste av de tingene dere har foreslått her! Takk! Spenningshodepine kjennetegnes ofte ved at man har følelsen av å ha et bånd rundt hode som strammer. Kan og kjennes ut som musklene i nakken gjør litt vont. Kan sikkert ta litt melk i kaffen, det er koffeinen som virker smertelindrene. Jeg tar ofte smertestillende med kaffe, da hjelper de hverandre å virke... Klem til deg!!
ninuska_ Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 (endret) Jeg er utslitt av dundrende hodepine som har vart i dagesvis og synes en smule synd på meg selv, og trenger veldig en klem.. (Gode råd er også veldig velkomne. Jeg har prøvd det meste innen smertestillende, søvn, aktivitet, junk, sunn mat, etc, etc, etc) Nå kommer det et forferdelig råd egentlig, men det fungerte på meg etter å ha hatt hodepine konstant i over 72 timer og jeg ble desperat..; Få vondt et annet sted. Jeg satt og kløp meg selv i armen.. ;p Endret 10. april 2009 av ninuska_
stjernekyss Skrevet 10. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. april 2009 Nå tror jeg det har sluppet! Kjenner litt rester her og der, men ganske sikker på at det verste er over nå. Fant ikke paracet, selv om jeg vet at jeg har et sted, så fikk ikke prøvd kombinasjonen, men skal huske på det til neste gang. Hodepinen føltes som et sånt belte ja. Men også på toppen av hodet, og rundt og over øynene. Prøvde med varmeflaske, og selv om det ikke tok hodepinen, var det veldig lindrende, og det var deilig Får forresten sånne tredagerskuler fra tid til annen. Grusomtgrusomtgrusomt. Hva kan det være? Prøve å huske å ta det opp med legen min neste gang jeg er der. Tusen takk for støtte, gode råd og veldig gode klemmer!
ninuska_ Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 Hvordan kuler? I hodebunnen? Det er godt mulig det er spenningshodepine, legen min sa at dette var i mitt tilfelle - men jeg har mine tvil, for hodepinen dukker opp ut av ingenting - selv når jeg slapper av og den hodepinen min startet etter at jeg slo hodet og legen (den forrige) overså hjernerystelsen jeg fikk - så jeg gikk rundt med hjernerystelse i 2 uker og var knekt, men jeg glemte å nevne det til han når jeg var der. Paracett og ibux fungerer ikke hos meg, men du kunne også prøvd å ta noe muskelavslappende - det sa legen min til meg, selv om det ikke hjalp meg særlig Men hvis du søker på google, så får du opp masse masse treff
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 10. april 2009 #11 Skrevet 10. april 2009 Hvordan har kjeven din det? Biter du tennene hard sammen eller skjærer med dem? Hvordan er det med synet ditt? Myser du mye? Hvordan er det med søvn? Har du frisk luft på soverommet ditt om natten? Hvis du ikke kan ha vinduet åpent når du sover, kan du lufte skikkelig før du går til sengs? Er det forskjell på disse "hodepinekulene" - får du dem både når du jobber og når du har fri eller er det bare en av delene? Siden vi nå er i påskeuken og du har fri (antar jeg) hvordan sitter du foran PC? Hva/hvordan spiser du (uregelmessig, vente til du er "dødsulten" fordi du glemmer å lage mat (been there done that, trigger migrene HVER GANG)? Remedier: Når apoteket åpner igjen kjøp fenazol koffeintabletter. Disse hjelper veldig mot migrenelignende hodepine.
miss daisy Skrevet 10. april 2009 #12 Skrevet 10. april 2009 Eneste som hjlper for meg når jeg har spenningshodepine, er aktivitet, komme meg ut på tur, bruke kroppen, vingle med armene som vi gjør når vi går, liksom få blodomløpet igang, en liten spint opp bakken når jeg har gått litt og føler at det letter. Gå på litt alså, ikke bare gå der å subbe Det fikser det iallefall for meg. Div. hodepine tabeletter hjelper ikke meg. Jeg er ikke noe ekspert på hodepine, men tror det har noe med blodomløpet å gjøre, og at det er nedsatt når vi har hodepine. God bedring klem
Gjest Araminta Skrevet 10. april 2009 #13 Skrevet 10. april 2009 Har hatt en rekke hodepineanfall de siste ukene, og sender deg bøtter og spann med medfølelse.
ninuska_ Skrevet 10. april 2009 #15 Skrevet 10. april 2009 Remedier: Når apoteket åpner igjen kjøp fenazol koffeintabletter. Disse hjelper veldig mot migrenelignende hodepine. Er det reseptfritt?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 10. april 2009 #16 Skrevet 10. april 2009 Er det reseptfritt? Ja. Men det er veldig sterkt for magen så man må bruke det med vett.
stjernekyss Skrevet 10. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 10. april 2009 Jeg får det både når jeg jobber og når jeg har fri. Nå skal det riktignok sies at jeg tok et voldsomt slag mot hodet i en frontkollisjon i januar. Men det er lenge siden jeg har hatt vondt i hodet nå, og jeg fikk sånne tredagersøkter før det også. Jeg biter tennene hardt sammen, noe tannlegen min sa jeg kom til å gjøre en stund som følge av slaget mot hodet. Har tenkt at det sikkert ikke hjelper mot hodepine ja.. Om jeg myser er jeg ikke helt sikker på, men jeg bruker stort sett alltid solbriller, fordi jeg er lyssky, så da er vel kanskje svaret ja? Har vinduet åpent på soverommet døgnet rundt, året rundt. Har også superhodepute. Sover rundt åtte timer hver natt, som er det minste jeg trenger for å kunne fungere. Men har kanskje glidd ut i forhold til den rytmen jeg var vant med. Blir senere kvelder og senere morgener. Matvanene mine har endret seg betraktelig med ulykken. Tar en god stund å komme tilbake til seg selv igjen, og matlagning er med ett blitt krevende. Går i en del mer hurtigmat enn tidligere, og ikke så regelmessig som tidligere, men jeg tror ikke jeg ligger å verst an, jeg pleide nemlig å være veldig flink. Har tendenser til å vente for lenge nå ja. Datamaskinen har jeg som regel liggende i fanget, mens jeg selv ligger i sofaen med et hav av puter bygget opp som rygg/hodestøtte. Sikkert ikke ideelt. Har vært en del på internett i det siste, men tror ikke det er så mye mer enn vanlig. Prøvde å gå en lang, lang tur, for jeg tenkte også at frisk luft og begevelse skulle hjelpe. Det var godt med turen, men det hjalp ikke på hodepinen. Hadde jeg skulle lagt ut på sprint, tror jeg hodet mitt ville eksplodert, eller at jeg hadde begynt å gråte. Tusen takk for veldig gode råd og tanker, og klemmer! Skal huske på å kjøpe sånne koffeintabletter. Blir helt desperat av å ha vedvarende hodepine over flere dager. Skjønner plutselig hvordan folk kan bli sinnsyke! Når jeg tenker meg opp hender det at synet mister fokuset og at jeg faller ut, at jeg liksom "henger fast". Da får jeg hverken sett på ting eller svart på ting. Så må det gå noen sekunder elns og så er jeg tilbake. Det kommer både når jeg har hodepine og ikke, og tenker mest at det er en reaksjon på at jeg kanskje er sliten, men kanskje det har en sammenheng?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 10. april 2009 #18 Skrevet 10. april 2009 Kjeven: Øv deg på å slappe av. Slipp haken "i gulvet" og la den henge der. Prøv å være bevist på dette. Jeg hadde dette problemet, det hjalp utrolig mot hodepine og skuldervondt å bli bevist på det. Hvis dette er et vedvarende problem ville jeg prøvd å få tak i en biteskinne eller lignende - eller profesjonell rådgiving mot det. Det var tannlegen min som sa dette til meg da jeg hadde prøvd ALT mot migrene. Synet: Jeg ville fått sjekket om det kan være en ide med lesebriller/avlastningsbriller. Det kan godt være at det er sjelden du trenger bruke dem, men det at du mister fokus tyder på at du er sliten i øynene. Du merker ikke at du myser før du blir obs på det og da er hodepinen som regel et faktum. At du blir blendet i solen er vel egentlig ikke så unormalt, men det kan være et tegn på skjeve hornhinner (lyset brytes en ekstra gang i øyet, forferdelig ubehagelig). Jeg ville fortsatt å gå tur, men kuttet ned på lengden. Gå heller en kort tur slik at du ikke mister motet. PC: jeg har en pult her hjemme med for lav stol til og når jeg av og til spiller dataspill merker jeg det i beina fordi jeg tvinner dem rundt stolbeina og på armene fordi jeg lener meg mot bordet. Fortsetter jeg sånn blir det hodepine. Vær altså obs på stivnede stillinger - beste kur er å skifte stilling ofte.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 10. april 2009 #19 Skrevet 10. april 2009 Glemte å si at å løsne kjeven kan godt gi deg en aha opplevelse. Jeg TRODDE jeg slappet av ved å slippe haken ned, og da tannlegen spurte om jeg slappet av nå så motbeviste han det ved å ta tak i haken og åpne og lukke munnen med hånden. Han fikk ikke lukket munnen min for hodet mitt gikk opp og ned istedet.
Avalon Skrevet 10. april 2009 #20 Skrevet 10. april 2009 Nå tror jeg det har sluppet! Kjenner litt rester her og der, men ganske sikker på at det verste er over nå. Fant ikke paracet, selv om jeg vet at jeg har et sted, så fikk ikke prøvd kombinasjonen, men skal huske på det til neste gang. Hodepinen føltes som et sånt belte ja. Men også på toppen av hodet, og rundt og over øynene. Prøvde med varmeflaske, og selv om det ikke tok hodepinen, var det veldig lindrende, og det var deilig Får forresten sånne tredagerskuler fra tid til annen. Grusomtgrusomtgrusomt. Hva kan det være? Prøve å huske å ta det opp med legen min neste gang jeg er der. Tusen takk for støtte, gode råd og veldig gode klemmer! Hei! Som andre her skrev er å legge varme på skuldre og nakke veldig bra. På apoteket får du kjøpt sånn engangs varmesak som du klistrer utenpå klærna og som gir varme i 10 timer. Tigerbalsam kan også fungere bra. Et varmt bad fungerer bedre enn en varm dusj. Og så kan du få kjøpt noen smertestillende på apoteket som inneholder koffein, de heter Fenazon. Tablettene er veldig store og udrasjerte men de kan deles Smertestillende som Anti neuralgica kan også kanskje være noe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå