Gå til innhold

vitaminer og forbrenning


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Selvsagt har det noe å si, jeg har da aldri sagt at et kraftig overskudd av kalorier er bra!

Nei et underskudd på kalorier må ikke til. Jeg hadde et normalt kaloriinntak og nærmest kuttet ut karbohydrater, og gikk ned i vekt (før du kommenterer kaloriinntaket mitt per i dag så var dette før jeg ble syk og var i full jobb). Og nei, jeg trente ikke, dette var utelukkende kostholdsendringer.

Alle jeg prater med som har gjort samme kostholdsendring opplever det samme.

Men hvordan kan du vite at du egentlig ikke gikk i underskudd? Talte du kalorier? Hadde du prøvd deg fram for å finne ut forbruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan kan du vite at du egentlig ikke gikk i underskudd? Talte du kalorier? Hadde du prøvd deg fram for å finne ut forbruket?

Jeg tellte overhodet ikke kalorier, eneste fokuset jeg hadde var å ikke spise mat som inneholdt sukker/fruktssukker, fin hvete og generellt mat med raffinerte karbohydrater. Jeg ble overrasket over hvor mye jeg spiste, og at jeg gikk så mye ned i vekt. Da jeg regnet på det oppdaget jeg til min overraskelse at jeg hadde et normalt kaloriinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tellte overhodet ikke kalorier, eneste fokuset jeg hadde var å ikke spise mat som inneholdt sukker/fruktssukker, fin hvete og generellt mat med raffinerte karbohydrater. Jeg ble overrasket over hvor mye jeg spiste, og at jeg gikk så mye ned i vekt. Da jeg regnet på det oppdaget jeg til min overraskelse at jeg hadde et normalt kaloriinntak.

Så blir det å definere normalt da. 2000 kalorier er for mange et normalt dagsinntak, men er man en del i aktivitet så fører det likevel til et kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir det å definere normalt da. 2000 kalorier er for mange et normalt dagsinntak, men er man en del i aktivitet så fører det likevel til et kaloriunderskudd.

1800-2000 kcal er for meg normalt, da regner jeg at jeg ikke er i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800-2000 kcal er for meg normalt, da regner jeg at jeg ikke er i aktivitet.

Hvis du lå på 1800 - 2000 kcal når du var i jobb og ikke syk, og samtidig kuttet mye karbo osv, så skjønner jeg godt at du gikk ned i vekt. Men det skyldes nok like mye at du var litt i underskudd som at du kuttet karbo. En kombinasjon av begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lå på 1800 - 2000 kcal når du var i jobb og ikke syk, og samtidig kuttet mye karbo osv, så skjønner jeg godt at du gikk ned i vekt. Men det skyldes nok like mye at du var litt i underskudd som at du kuttet karbo. En kombinasjon av begge deler.

Jeg lå noenlunde likt kcal-messig før og etter karbokuttet. Vekttapet skyldtes utelukkende karbokutt, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå noenlunde likt kcal-messig før og etter karbokuttet. Vekttapet skyldtes utelukkende karbokutt, ikke noe annet.

Karbokutt, kjøttkutt, sukkerkutt.. Mye kutting på deg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbokutt, kjøttkutt, sukkerkutt.. Mye kutting på deg=)

Sukkerkutt og karbokutt ligger jo litt i samme feltet :)

Hehe, ja, mye kutting på meg, men kroppen takker meg :) Nå spiser jeg forøvrig mye karbohydrater igjen, men av den langsomme typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerkutt og karbokutt ligger jo litt i samme feltet :)

Hehe, ja, mye kutting på meg, men kroppen takker meg :) Nå spiser jeg forøvrig mye karbohydrater igjen, men av den langsomme typen.

Ingenting er bedre enn at du prøver deg frem for å finne ut hvilket kosthold som fungerer for kroppen din. At du tenker helse foran alt annet. Jeg kunne nok selv gjort endel endringer, men det blir med tankene.. Vet nå ihvertfall hva jeg absolutt ikke bør spise og drikke og holder meg unna dette (bortsett fra Candy King sitt smågodt, fortrenger kroppens respons på dette for hver gang..)

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn at du prøver deg frem for å finne ut hvilket kosthold som fungerer for kroppen din. At du tenker helse foran alt annet. Jeg kunne nok selv gjort endel endringer, men det blir med tankene.. Vet nå ihvertfall hva jeg absolutt ikke bør spise og drikke og holder meg unna dette (bortsett fra Candy King sitt smågodt, fortrenger kroppens respons på dette for hver gang..)

Jeg hadde sikkert hatt mitt gamle kosthold hvis jeg var frisk, men nå som kroppen har gått på en smell skal jeg jaggu gjøre det jeg kan for å få den tilbake på rett kjøl igjen. Og etter å ha fulgt med på Diet Doctors så frister ikke så mye inntak av sukker og ugunstig fett så veldig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert hatt mitt gamle kosthold hvis jeg var frisk, men nå som kroppen har gått på en smell skal jeg jaggu gjøre det jeg kan for å få den tilbake på rett kjøl igjen. Og etter å ha fulgt med på Diet Doctors så frister ikke så mye inntak av sukker og ugunstig fett så veldig :fnise:

Holder meg fremdeles bevisst unna det programmet for å ikke bli fortalt den brutale sannhet om driten vi putter i oss.. Hva en ikke vet har en godt av å ikke vite :fnise: Neida, spiser god mat for min kropp, men kunne nok vært enda flinkere, men so far so good...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...