Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #21 Skrevet 13. april 2009 Dette er fantastiske råd til flere av oss... *finner mørkt sted med en gang* Alle behøver ikke sitere hele det lange innlegget? Det holder kanskje å ta ut en setning og si at man er enig i hele innlegget...? Det hjelper meg lite å se for meg at det er en mann som smiler varmt i hjøernet når jeg er 76 år, for jeg har ingen mann nå, og jeg er 36.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 13. april 2009 #22 Skrevet 13. april 2009 Alle behøver ikke sitere hele det lange innlegget? Det holder kanskje å ta ut en setning og si at man er enig i hele innlegget...? Det hjelper meg lite å se for meg at det er en mann som smiler varmt i hjøernet når jeg er 76 år, for jeg har ingen mann nå, og jeg er 36. Ved en sånn øvelse som dette er det viktig at det er noen ting du kan gjøre noe med selv og det er noen ting du er avhengig av en eller flere andre å gjøre. Du kan kun endre deg selv ved hjelp av deg selv. Det er med andre ord din holdning til din alder og din sivilstatus du kan gjøre noe med. Du kan også gjøre noe med muligheten for å treffe en livsledsager. Kanskje det du skal se for deg er ikke deg selv når du er 76 men deg selv om 4 år - hva skal være forskjellig fra i dag, hva kan du gjøre selv? Hvis du skal se for deg bildet av deg selv som 76, kanskje du da skal fokusere på hvilke opplevelser som du har hatt i livet - reiser du enda ikke har utført men har lyst å dra på, andre opplevelser? Jeg skal gå og legge meg nå og gjøre denne øvelsen selv. Jeg er skilt, barnløs og 44 så det er en mengde ting jeg helst skulle sett jeg aldri vil få oppleve. Men det hjelper en å fokusere på de tingene en kan gjøre noe med fremfor alle "huff og off, og men og hvis bare".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå