Gå til innhold

Mykgjørende avføringsmiddel

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på om noen vet om et middel man kan ta over lengre tid uten at det er skadelig, som gjør avføringen løs?

Sliter sånn med hard mage. Har prøvd et kosthold med mye frukt, vann og fiber men det hoper seg opp uansett.

Lurer på om det er noe man kan ta hver dag liksom, uten at det er skadelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Lurer på om noen vet om et middel man kan ta over lengre tid uten at det er skadelig, som gjør avføringen løs?

Sliter sånn med hard mage. Har prøvd et kosthold med mye frukt, vann og fiber men det hoper seg opp uansett.

Laktulose eller Duphalac er myktgjørende som kan brukes daglig uten å skade tarmperistaltikken. Ved mye plager kan det tas flere ganger daglig.

Skrevet

Fiber vil vel gjøre magen hardere..?

Jeg har alltid hørt at melk skal være bra for hard mage. Melk, yoghurt og lignende.

Det er jo stadig reklamer om forskjellige melkeprodukter (biola, cultura osv) som skal hjelpe å stabilisere magen. Har ikke prøvd dette selv, men kanskje verdt et forsøk?

Lykke til :)

Skrevet

Prøv dulpolach eller hva det heter, det er olje som skal mykne opp avføringen. Har ei venninne som fikk anbefalt dette av lege etter fødsel da hun ble sydd nært endetarmsåpningen.

Gjest Gjest
Skrevet

Støtter Laktulose eller Duphalac, de fås på apoteket. Jeg hadde selv best virkning med Laktulose. Brukte maks dose i 6 uker, skulle ikke tryke når jeg var på do, pga fare for skade på endetarmsmuskelen (ble sydd i den).

Skrevet

Fremfor å kjøpe det som man får på apoteket som nevnes her, så anbefaler jeg heller at du tilsetter f.eks svisker, yoghurt, linfrø i kostholdet ditt. Vil tro det får mer fart på sakene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...