Gå til innhold

Hvordan legge på seg noen kilo?


Atilla

Anbefalte innlegg

Synes jeg er litt for tynn, og har nå jobbet siden februar for å legge på meg.

Spiser 1 brødskive til frokost, to til lunsj, og middag sånn i 20 tiden. Trener 3 ganger i uka (liker å være i form).

Innimellom måltidene prøver jeg å spise karamell kjeks, drops og godterier, men er så lei! (Tenker også på tennene mine) Det er sjelden at jeg klarer å spise noe etter middagen.

Vet at noen av dere sikkert rister på hodet nå, og synes jeg er dødsheldig, men jeg sliter virkelig. Har "flate" pupper og kjæresten min drømmer om at jeg skal bli litt mer lubben. Jeg synes av og til at det er pinlig å være så liten, bruker størrelse 34/36. Høyde: 1.65, vekt 54 kg.

Noen som har tips? Jeg er glad i mat, men liker ikke å spise meg stappmett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du må nok pent begynne å spise deg stappmett. icon_wink.gif Prøv og spis mer usunn mat kanskje? Eller spis mer til frokost og lunsj, det kan hjelpe. Spis mye kjøtt og kraftig mat også, ikke bare pasta og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er Slutt å spis snop, ta heller en banan, nøtter eller evt. en yougurt. Snop gjør at du mister appetitt og spiser mindre.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hiv innpå med ren smult....Kødder bare! biff,fete sauser og fløtegratinerte poteter med vin til vil nok sette seg på sidebena. Men noen har også en forbrenning som gjør at de ikke klarer å legge på seg uansett om de hadde ligget på sofaen og drukket ren smult..Kan godt være du er slik..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med det samme, men jeg spiser nok mye mer enn deg. spis stor frokost eller lunsj slik at magen vider seg ut og du klarer på mer senere på dagen. er heller ikke glad i snop, men vanlig mat holder lenge. pluss heller på med fløte i sauser og ekte smør.

bananer er et tips jeg har fått.

lykke til..skal si i fra hvis jeg kommer over noe utrolig fetende og passe sunt..

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har alltid vært for tynn, men vendepunktet kom da jeg begynte å trene vekter. Kondisjonstrening er selvfølgelig bra, men du får ikke økt muskelmasse av det. For å få best utbytte av vekttreningen bør du spise mye proteiner , men også karbohydrater for å holde energinivået oppe. Jeg trener 4 ganger i uka, og liker det kjempegodt. Det er skikkelig gøy å oppleve at kroppen blir fyldigere, og det av muskler, ikke fett!

Ligg unna snop og usunn mat, det ødelegger matlysten og gjør ingenting positivt for deg.

Sandra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en sjokolade hver gang du ser en kiosk... Neida. Men spis fet saus, poteter og kjøtt, og spis alltid litt mer enn du orker. Da renner det nok på. Er forøvrig like høy som deg og veier det samme, men er fornøyd.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg er nesten like høy som deg (er 163 cm) og veier fra 48-51 kilo. Har som deg ikke lett for å legge på meg, spiser det jeg vil. Er kjempeglad for det, ser jo hvordan venninner sliter med ekstra kilo. Hvis du ikke legger på deg, til tross for at du spiser mye og sundt, er det sikkert naturlig for din kropp å være meget slank. Har mer tro på trening hvis du føler deg litt "pinglete". Vær glad for at du er naturlig slank, mange ønsker jo å ha det nettopp slik. Synes du høres flott ut jeg!

icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slitsomt med mennesker rundt oss som aldri er fornøyd med oss uansett hvordan vi ser ut...

Hvis du absolutt vil gi etter for presset (du har en flott kropp!!!), så vil jeg anbefale styrketrening og mat/ snadder med mye fett. man legger mer/ fortere på seg av feks. potetgull og rømmedip enn av sukkerholdig snop. Og så er det jo ikke så skadelig for tennene... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si det viktigste... begynn med p-piller (eller bytt til trionetta). Jeg la skikkelig på meg da jeg begynte. Økt apetitt etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Peanøtter er en slager!!!

Eller nøtter generelt. Også fete frukter som kiwi, banan o.l. kan vere smart å spise!

Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sikkert ikke noe du ønsker å høre, men jeg må si det, at å ønske kjæresten sin mer eller mindre noe hun ikke er.. hei, da hadde jeg virkelig blitt blid!

Det er da ingen forskjell på dette og om han hadde sagt at han synes du var litt for lubben. Hadde det vært den veien hadde det vel blitt hylekor, eller?

Det høres ut som om du er naturlig veldig tynn, akkurat som noen er naturlig store.

Å spise masse godteri for å få mer fett høres ikke bra ut!

Styrketrening er jo derimot veldig bra, men noe mer fett blir det jo ikke.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

kjenner til problemet ditt, og holder på å gjøre noe med det selv.

-har funnet ut at å prøve å spise masse,eller spise masse usunt funker dårlig. (for meg)

Er naturlig tynn forresten.

-var på et treningssenter og snakka med en treningsveileder.

Han satte opp et program for mine behov.

(altså, ønsker å bygge opp musklene litt..for å se større ut.)

Følger nå dette og ser resultater allerede.

I tillegg har jeg kjøpt et proteinpulver som jeg blander i melk før og/eller trening.

Får ikke i meg nok protein ellers, og da blir det ikke mulig å bygge opp muskler.

Da skjer det motsatte, kroppen tar av det lille jeg har.

Dette kan kanskje også hjelpe for deg?

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei og nei, råd som å spise mye mer og spise usunn mat for å legge på seg er absolutt ikke gjennomtenkt. Det beste er å trend muskler, protein og evt nutridrikker du får kjøpt på apoteket. Hjelper ikke dette så snakk med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

au, her var det mange ubehagelige svar!!

Likte best svar som gikk på at kjæresten min burde være glad for det han har! Selv er jeg jo fornøyd, men føler liksom at andre synes jeg er rar som er så tynn! Har etter mitt eget syn fin fasong, og å gå rundt å føle meg stappmett eller knaske godteri fungerer ikke. Er glad i mat, elsker å lage mat, men så er jeg utrolig aktiv da. Hvile er et ukjent begrep for meg!!

Trener mest aerobic, dans og step, men skal begynne med vekter. Synes det er kjedelig, men kan jo ta noen sirkel timer...

Takk for gode råd - fete sauser, ost og smør spiser jeg forresten ofte, så næringsvett har jeg jo!! P piller knaskes daglig!1212[ Dette Innlegg er endret av: Atilla den 2002-04-19 11:32 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med masse kondisjonstrening går du ihvertfall ikke opp i vekt.

Men regner med du er klar over det:)

Men er helt enig, kjæresten din burde være fornøyd med deg som du er.

Det tror jeg nok han egentlig er også.

Jeg får kommentarer selv-på at jeg er så tynn.

Noen positive, andre negative.

Men kjæresten min tar meg alltid i forsvar.

"dere skulle sett hvor perfekt hun ser ut naken" sier han.*ler*

Ikke helt enig der, men er fornøyd med meg selv.

Er ANDRE som ikke er det, og det er så feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Kjæresten min har samme problem selv.

Er for tynn, og vil bli litt større.

Det er jo litt som å ha kjempelett for å legge på seg.

Både kjæresten og jeg er enig at h*n ser bedre ut når h*n har noen kilo mer enn nå.

H*n føler seg også mye mere vel da, og det er jo også viktig for meg og oss.

Jeg syns det er lov å mene at man liker den andre enda litt bedre hvis den blir litt større eller mindre, hvis det er tilfelle.

Det er ikke dermed sagt at man ikke respekterer eller ikke elsker vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo her var de mye rart,

først vil jeg si, jeg syns ikke du er FOR tynn, du er slank ikke tynn.

Og slank er bra, og sunt også.

Men jeg forstår deg jeg har slitt med det samme selv er 1,62 og veier rund 42 kilo,

altså en liten knøtt, jeg er 30 år nå og har insett at sånn er det bare.

Nja en sannhet med modifikasjoner, jeg inntar protein pulver hver morgen for å holde vekten i sjakk, det kunne du kanskje prøvd.

Men jeg syns helt ærlig du skal prøve å slappe av, og være glad i den du er, din kjæresten høres noe ung i hode ut spør du meg.

Lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HEI!

Jeg er ei jente med nøyaktig samme problem! Jeg er 163 og veier rundt 53 kg. Jeg tar meg jo bra ut, men jeg er for tynn.

Jeg prøvde i nesten 2 år å legge på meg, men uten noe særlig resultat.

Nå derimot, har jeg begynt å trene skikkelig vekter og kondis, og jeg spiser kjempesundt!

Jeg la på meg 6 kg etter at jeg begynte å trene vekter, og jeg har fått en utrolig stram og vakker veltrent kropp.

Så, konklusjonen er; tren vekter (armer, rygg, rumpe) og spis sundt. hold deg unna det søte, det er ikke sunt for deg heller!

Bare godta kroppen din. Det tok meg litt tid før jeg fant ut at jeg egentlig har en ganske vakker kropp. Alle er forskjellige, noen liker mer kg enn andre og omvendt.

Hev hodet, du er sikkert flott selv om du er tynn. Og ikke la andre prakke på deg at du er for tynn!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for mange gode svar!

De rådene jeg har fulgt er: Spis skikkelig, kutt ut godteri (det enkleste rådet!), tren vekter.

Det har jeg nå gjort i 14 dager, og synes faktisk at dongery buksene mine strammer litt over lårene og baken! Helt merkelig, kanskje det er psykisk?

Skal iallefall fortsette med dette og føler meg i utrolig god form for tiden. Dere har fått meg til å sette mer pris på kroppen min, tenker ikke så mye på dette mer. Og kjæresten min - han driter jeg i når det gjelder kropp - vet mange som synes jeg er fin og "nett!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...