Gjest Gjest_Susanne_* Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Har fått påvist jernmangel, ferritin på under 10.. er veldig slapp, trøtt og tiltaksløs om dagen.. Begynte på jerntabletter, hemofer, for 3 dager siden (kan ikke ta sterkere pga jeg blir kvalm av de). Men jeg lurer på hvor lang tid det tar før de begynner å virke? Så lei av å ikke eie energi..
Morrille Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 (endret) Har fått påvist jernmangel, ferritin på under 10.. er veldig slapp, trøtt og tiltaksløs om dagen.. Begynte på jerntabletter, hemofer, for 3 dager siden (kan ikke ta sterkere pga jeg blir kvalm av de). Men jeg lurer på hvor lang tid det tar før de begynner å virke? Så lei av å ikke eie energi.. Det kan ta flere uker før jerndepotene og jernet i blodet er på normal nivå. Så 3-4 uker før du er i form igjen kan du godt regne med. Husk at jern best opptas i kroppen sammen med vitamin C. Drikk et glass appelsinjuice sammen med jerntabletten eller spis vitamin C Endret 8. april 2009 av Morrille
Gjest imli Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Jeg hadde ferritin på 6, og fikk også hemofer. Begynte å føle meg bedre etter et par uker. Ta jerntablett med noe c-vitaminholdig er et godt tips, og hold deg unna te/kaffe og melk en time etter at du har tatt jerntabletta.
Devana Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Jeg hadde ferritin på rundt 5 en periode og fikk beskjed at det kunne ta opptil 6 mnd før jeg ble helt i toppform igjen. Det er jo veldig individuelt - På meg tok det en måned eller to.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 jeg hadde jernmangel i fjor vinter.. trente 6 ganger i uken på den tiden. ofte begynte jeg å grine på trening, for jeg var så slapp.. jeg ble også veldig fort stiv i lårene pga for lite jern. jeg var hos legen og fikk jerntabeletter, men hørte senere at det ofte tok lang tid med tabeletter. da fikk jeg et råd om å drikke Floradix, ta aminojerntabeletter, ester C- vitaminer og samtidig drikke appelsin juice.. etter bare et par uker følte jeg meg mye mer opplagt! lykke til og god bedring . det er ikke kjekt å ikke ha energi : )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå