Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 (endret) Utfra denne skalaen, hvor beruset har du vært? ‰ Beruselse 0,2 Svak alkoholeffekt, lett varmefølelse, en kan kjenne seg litt avslappet og rolig. 0,5 Redusert presisjon i bevegelser, en kan kjenne seg lett opprømt, noe mindre hemninger. 0,8 Overdrevne bevegelser, ofte litt høyere volum når en snakker. 1,0 Snøvler lett når en snakker, klart forlenget reaksjonstid, mindre kontroll over musklene sine, litt vanskeligere å kontrollere følelsene sine. Mange vil ikke drikke mer enn dette. 1,5 Problemer med balanse og grovmotoriske bevegelser, faller lettere, er klart ruset. 2,0 Problematisk å snakke, snøvler, finner ikke riktige ord, vanskelig å gå stødig, mange vil se dobbelt. 3,0 Oppfatter ikke det som hender rundt seg, ofte søvnig og tung, mange mister bevisstheten. 4,0 Bevisstløshet, langsom pusterytme (respirasjonssenteret er påvirket), folk kan dø på slik promille. Hva drakk du og hva var anledningen? For meg selv var det 3.0, tequila (og forskjellig annet) og utdrikkingslag. Det var morsomt der og da, men ikke de neste par dagene. Endret 9. april 2009 av Strix
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Jeg skrev mitt eget navn der overskriften skulle være ..... noe så pinlig! Helt edru er jeg også. Viss noen kan fikse det er jeg taknemlig.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Jeg skrev mitt eget navn der overskriften skulle være ..... noe så pinlig! Helt edru er jeg også. Viss noen kan fikse det er jeg taknemlig. Lene, hvor full har du vært? Tydeligvis ganske full
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Lene, hvor full har du vært? Tydeligvis ganske full Kremt ... tør jeg spørre om det samme? Jeg har skrevet både om "rekorden" min og at jeg var edru under skrivingen av denne tråden. Du så ingen av delene!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 Husk at blåsetesten ikke gir samme promille som en blodprøve da:)
Silmarill Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Jeg er 38 år, samboer med katt og barn - har leilighet og jobb! I mine unge dager har jeg nok vært driiiiiitafull og sovnet der jeg ikke skulle.....
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Kremt ... tør jeg spørre om det samme? Jeg har skrevet både om "rekorden" min og at jeg var edru under skrivingen av denne tråden. Du så ingen av delene! Fyrer lett eller?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Hei ts! Er det noen spesiell grunn til at du spør? Eller er det bare fordi at du lurer på om det er mange der ute som nesten drikker seg til døde? Jeg for min del holder meg til å ikke drikke meg i dørken :gjeiper:
Gjest Kirikou Skrevet 8. april 2009 #11 Skrevet 8. april 2009 Jeg har aldri vært over 0,5, og er sjelden såpass høyt på skalaen engang. I ung alder (russetid osv) virket ikke alkohol på meg sånn som på andre. Jeg kunne drikke ganske mye, men var likevel ikke særlig påvirket. En del av mine medruss trodde ikke jeg drakk i det hele tatt, mange trodde jeg var avholds. I voksen alder har jeg ikke hatt noe behov for å prøve å drikke meg full. Jeg er fornøyd etter 2-3 glass vin. Det føles som jeg har utviklet en naturlig sperre mot for mye alkohol. Jeg klarer ikke mer enn 3 glass vin om jeg prøver, jeg får en form for metthetsfølelse som gjør at det ikke er plass til mer. Denne "egenskapen" har lært meg å ha det like gøy som andre uten å være beruset. Så når jeg drikker alkohol er det for smakens skyld. Kjekt å kunne gå på byen/fest og ha det gøy uten å drikke også iblant.
juliane Skrevet 8. april 2009 #12 Skrevet 8. april 2009 Jeg var nok godt opp mot 3.0 den nyttårsaftenen jeg var 16 år og venninnegjengen drakk seg dritings på hjemmebrent. (Og ja, dette var selvfølgelig før metanolskandalen..)
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #13 Skrevet 8. april 2009 Jeg var nok oppimot 4 en gang hvor omgivelsene vurderte ambulanse. Endte med at noen fremprovoserte oppkast ved å stikke en tannbørste i halsen min, og at noen overvåket meg hele natten igjennom. Var 17 år, utsulta på 3. dagen og tømte en flaske vin på 10 minutter. Etter den episoden har jeg aldri drukket meg bevisstløs. Men 2-2.5 har jeg nok vært et par ganger, og det er like ubehagelig hver gang. Går på den smellen et par ganger i året fordi jeg glemmer at jeg ikke tåler sprit. Har lært å balansere i forhold til hvor mye, hvor fort, og formen generelt nå når det gjelder vin og tilsvarende, så 99 % av gangene jeg drikker har jeg kontroll nok til ikke å snøvle og sjangle.
Gjest Sativa Skrevet 9. april 2009 #16 Skrevet 9. april 2009 Har vært 3 mange ganger. Ved enkelte tilfeller har det også nærmet seg 4.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #17 Skrevet 9. april 2009 Mellom 0,8 og 1,0 tipper jeg. Litt problemer med å snakke rent og koordinere bevegelser, men ikke noe mer enn det... For hver gang jeg drikker etter å ha nådd det stadiet, tar det max en halvtime før jeg står og spyr.. Kroppen min har bra selvforsvar sånn sett.
Telys Skrevet 9. april 2009 #19 Skrevet 9. april 2009 (endret) Har vært 3.0 to ganger,og da fikk jeg total blackout. Ikke noe gøy å våkne i senga dagen etterpå å ikke vite hvordan man kom seg hjem Edit: skrivefeil Endret 9. april 2009 av Telys
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2009 #20 Skrevet 9. april 2009 Har nok vært nærme 3,0 et par ganger de første årene jeg drakk. Og på godt over 2 noen ganger. Heldigvis sjelden jeg drikker så mye nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå