Gå til innhold

Sykling VS jogging/gange.


Gjest Gjest_Kaktus_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kaktus_*

Jeg er ei jente på 25 år som ikke er så forferdelig gla i å jogge da det tar skikkelig på det ene kneet mitt som jeg sliter litt med.

Det jeg lurer på er igrunnen om sykling kan sammenlignes med jogging??

Kondisjonsmessig.. Får en som sykler like god kondisjon som en som jogger?

Hvordan er kaloriforbrenning på sykling versus jogging versus gange???

Hvis jeg jogger rolig i 30 min, er det det samme som 30 min sykling?

eller hvis jeg går 1 times tur, er det det samme som 30 min sykling?

Det er ikke snakk om noe spinning racer fart ute i naturen, men så jevn, god fart jeg klarer gjennom hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utganspunktet er jogging mer kaloriforbrennende enn sykling, og aktivierer flere muskler.

Men det er jo bare å kjenne etter, og pushe kroppen litt ekstra så gr det opp i opp liksom.

Du må jo kjenne det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Jogging er det som får opp pulsen din mest, og dermed mest effektiv trening. Alt avhenger selvfølgelig av intensitet, men det er lettere å få høy puls ved jogging. Hvis du har vondt kne er det jo ikke spesielt hensiktsmessig for kneet å jogge, så da vil jeg tro det er bedre for deg å sykle, og heller sykle lenger enn du ville jogget. Gå er mosjon, og ikke trening. Pulsen skal opp(: Anbefaler å kjøpe en pulsklokke, så kan du følge med på pulsen din slik at du får jevne treninger.

Husk at dager treningen virker tung så er det ikke sikkert den er det! Hvordan det føles og den faktiske pulsen avhenger av forskjellige faktorer, som hvor lenge siden det er siden sist du trente og hva du trener.. Pulsklokke er genialt(= Og spinning er morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...