Gå til innhold

Rått kjøtt til hunder?


Gjest :)

Anbefalte innlegg

Har en kyllingfilet i kjøleskapet som har ligget siden helga, vil ikke spise den selv da den ikke ser helt god ut :P

Men hvordan er det med hunder og rått kjøtt? kanskje litt dumt spørsmål men..

Kan jeg bare skjære den opp til og gi den til hundene mine? Eller bør den stekes litt først?

Vil ikke ha tre små med dårlige mager eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rått kjøtt er ikke noe problem for en hundemage=) men er ikke hundene dine vant med det bør du ikke gi mer en littegran... vi pleier å gi hunden vår avskjær fra kjøttet vi spiser (sener, fett og liknende). hundene sin mage tåler mye mer enn de bakteriene vi tåler. Men som sagt i moderasjoner, tror ikke det ville vært så lurt å gi dm hvis kjøttet er surt, da blir det nok et par dager med diare i huset:P

Er det små hunder eller unge hunder du har? valper bør gjerne ikke få noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh, du kan jo koke eller steke det først? Bare for å sikre deg selv mot spraylakkerte vegger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville kokt det først. Hvis ikke risikerer du at hundene får sprøytende diare, og det er ikke noe særlig. Verken for hundene eller deg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir litt provosert av svarene. Er ikke sikkert hundene bare får diarè eller oppkast. De kan få en skikkelig matforgiftning!

Hvorfor gi hundene kjøtt en ikke ville spist selv? Er det ikke bedre å la være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
rått kjøtt er ikke noe problem for en hundemage=) men er ikke hundene dine vant med det bør du ikke gi mer en littegran... vi pleier å gi hunden vår avskjær fra kjøttet vi spiser (sener, fett og liknende). hundene sin mage tåler mye mer enn de bakteriene vi tåler. Men som sagt i moderasjoner, tror ikke det ville vært så lurt å gi dm hvis kjøttet er surt, da blir det nok et par dager med diare i huset:P

Er det små hunder eller unge hunder du har? valper bør gjerne ikke få noe særlig...

Nei, selvsagt gir man ikke hunder det man ikke vil spise selv.

Jeg pleier å gi hunden en bit blodpudding av og til, den er helt tussete etter det.

Så får den avskjær av vilt ved oppskjæring.

Nå forteller noen meg at jeg bør ikke gi hunden hverken avskjær av vilt ller blodpudding, for jeg vil"vekke" hunden til å ta dyr ute.

jeg har ikke merket noe til dette da,men kansje du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt gir man ikke hunder det man ikke vil spise selv.

Jeg pleier å gi hunden en bit blodpudding av og til, den er helt tussete etter det.

Så får den avskjær av vilt ved oppskjæring.

Nå forteller noen meg at jeg bør ikke gi hunden hverken avskjær av vilt ller blodpudding, for jeg vil"vekke" hunden til å ta dyr ute.

jeg har ikke merket noe til dette da,men kansje du vet?

Nei, nei, nei! Hunden din blir IKKE et blodtørstig villdyr av å få rått kjøtt! Les her: aquacollies-råforing om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir både hund og katt rått kjøtt uten betenkeligheter, men selvfølgelig ikke noe jeg mistenker kan være infisert av bakterier. Mine dyr spiser forresten ikke noe som ikke lukter greit. (Men griseører som har ligget nedgravd til "mørning" siden i fjor høst har jeg sett at de begge spiser nå som de begynner å tine og ikke blir de syke av det heller..). Siden mine er vant til få servert rått kjøtt, prøver jeg og hvis de ikke vil ha det, så kaster jeg det. Ikke har jeg merket noe til at de har blitt spesielt blodtørstige av serveringen heller :skratte: ... De kan imidlertid kaste opp hvis de har slukt store biter, men det løses jo enkelt ved å skjære opp før man serverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Hunder har ett system som tåler rått kjøtt bedre enn mennesker. De er tross alt åtseletere fra naturens side, og har ett fordøyelsessystem ikke tar opp bakterier på samme måte som oss. Dersom maten er litt over det jeg vil spise, gir jeg det til bikkja, har den begynt å mugne eller råtne kaster jeg det. Min erfaring er også at hun lar det ligge, dersom det er over grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...