Gå til innhold

En liten julebaby ventes!


Today

Anbefalte innlegg

Heihei :vinke:

Jeg tenkte jeg skulle lage en graviditetsdagbok også, for det var jo ganske gøy å ha en egen prøvedagbok :jepp:

Litt om meg: Er 28 år, i fast jobb og vært gift i 5 år.

Vi hadde vår første prøveperiode i mars, og det klaffet på første forsøk!

Så hvis alt går bra så får vi verdens beste julegave i år! :gave::nissevink:

Jeg tok første graviditetstest 8 dager etter EL = negativt testresultatat, deretter testet jeg på nytt 12 dager etter EL = fortsatt negativt. Men jeg gav ikke opp for jeg hadde virkelig på følelsen at jeg var gravid. Så på selve IKM-dagen (15 dager etter EL) testet jeg postivt! :bolledeig:

Legetime er allerede bestilt, og da er jeg i uke 9. Dette er så merkelig. Tror ikke det har helt synket inn ennå. Vi har ikke fortalt det til noen ennå, så vi må bli enige om når og til hvem vi skal si det til først Blir vel i første omgang kun til søsken og foreldre.

En ny epoke er startet i livet vårt.... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Today!

Leste den superkorte prøvedagboken din. Så jeg tenkt jeg skulle inn hit og gratulere med graviditeten. Og samtidig ønske :velkommen: til november/desemberklubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

Det kjennes ganske godt på kroppen allerede.

Jeg har vært unormalt trøtt og slapp denne uken. :veslejenta: Men man skal virkelig ikke klage. Bare håper at det ikke varer så altfor lenge, og at jeg forhåpentligvis er av de som ikke blir kvalm. For kvalme har jeg ikke kjent noe av enn så lenge...bank i bordet. :tongue:

Man kan jo sammenligne energien som går med til å danne morkaken med en..tja..klatretur opp Mount Everest uten å ha mulighet til å ta seg en pause! :fnise:

Ellers kjenner jeg at det "jobbes der nede". Det stikker og murrer innimellom fra jeg står opp og til jeg legger meg igjen.

Og puppene er suuuuperømme, og mulig litt større(?). Ja, det vil jeg faktisk påstå :sexy:

Det er nok de tre symtomene jeg har fått hittil. Også kanskje litt oftere på do enn tidligere, men tror helst det er i sammenheng med at jeg drikker koffeinfri kaffe/te hele dagen nå som man fri noen dager. :kaffekopp:

Slik ser vår lille spire ut

Om tre dager begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Today!

Leste den superkorte prøvedagboken din. Så jeg tenkt jeg skulle inn hit og gratulere med graviditeten. Og samtidig ønske :velkommen: til november/desemberklubben!

Hei Redlady!

Så hyggelig at du stakk innom dagboken min. :hallo:

Og masse lykke til med din 11-ukers spire. :blomst: Jeg måtte inn og lese på uke 11. Tenk at du snart kan høre hjertelyden! :hjerter_rundt:

*Løper inn for å titte i dagboken din*

Endret av Today
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heihei!

Ja, her går det bare bra :jepp: Kjenner at det skjer noe der nede hver dag - antakeligvis er det den voksende livmoren. Det prikker og murrer ganske så ofte.

Ellers kjente jeg at kvalmen kom smygende i uke 7. Den kommer og går innimellom, men det er absolutt ikke for ille.

Ellers er det en del mat som jeg får dilla på et par dager, og får bare HELT avsky av det etterpå. Så snart løper jeg tom for idèer for pålegg på brødskiva og middagsretter. :klø:

Jeg skal på første legebesøk neste uke, så det gleder jeg meg veldig til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...