Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Jeg har en venninne som har blitt gravid til tross for hormonspiral. Nå var hun på UL for å sjekke hvor langt hun er på vei og hvor spiralen er. Men den er borte, legen mente den kunne har vandret oppover (au) eller rett og slett ha dettet ut! Men hvis den detter ut så merker man vel det? Greit at den er liten, men når den vandrer ut av livmorhalsen så må det gjøre vondt og man må vel kjenne det når den ligger i skjeden? Og hvor blir det av den? Det er jo kun i do at man ikke ser den. Og hvis den vandrer oppover må vel det sjekkes med UL eller røntgen? Det kan umulig være bra for kroppen...
Gjest Jente38 Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Jeg har en venninne som har blitt gravid til tross for hormonspiral. Nå var hun på UL for å sjekke hvor langt hun er på vei og hvor spiralen er. Men den er borte, legen mente den kunne har vandret oppover (au) eller rett og slett ha dettet ut! Men hvis den detter ut så merker man vel det? Greit at den er liten, men når den vandrer ut av livmorhalsen så må det gjøre vondt og man må vel kjenne det når den ligger i skjeden? Og hvor blir det av den? Det er jo kun i do at man ikke ser den. Og hvis den vandrer oppover må vel det sjekkes med UL eller røntgen? Det kan umulig være bra for kroppen... Jeg har spiral og har aldri hørt at den kan vandre oppover i kroppen. Da jeg fikk den innsatt 3-4 år siden, informerte legen meg at det finnes alltid ørsmå promillesjanser at den kan falle ut. Bl.a ble det nevnt: at den ikke er plassert korrekt, eller ved stort vekttap (slanking) eller at den sitter fast i en tampong og blir dratt ut.
Morrille Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Jeg har en venninne som har blitt gravid til tross for hormonspiral. Nå var hun på UL for å sjekke hvor langt hun er på vei og hvor spiralen er. Men den er borte, legen mente den kunne har vandret oppover (au) eller rett og slett ha dettet ut! Men hvis den detter ut så merker man vel det? Greit at den er liten, men når den vandrer ut av livmorhalsen så må det gjøre vondt og man må vel kjenne det når den ligger i skjeden? Og hvor blir det av den? Det er jo kun i do at man ikke ser den. Og hvis den vandrer oppover må vel det sjekkes med UL eller røntgen? Det kan umulig være bra for kroppen... Det er veldig sjeldent at en spiral vandrer opp over. Den vil da kunne påvises på røntgen. Derimot kan spiralen falle ut - det er ikke så sjeldent. Risikoen for at den faller ut er størst i forbindelse med første menstruasjone ette den er lagt opp.
Gjest imli Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Man skal være forsiktig med å bruke tampong når man har spiral - det er visst ikke så skjelden at den kan bli dratt ut.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Men hvis den blir dratt ut med tampongen så må vel det merkes? Hvis ikke med smerter så må man vel se den?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå