Gå til innhold

Egg, bacon og broccoli i form i ovnen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vispet sammen 4 egg og vann, salt og pepper, og kastet i broccolinøster, baconterninger og paprika. Men det ser ikke ut til å skje noe. Ovnen er jo på 190 grader og bør ikke baconterningene bli brune og eggene bli til omelett snart? Den har stått der i et kvarter...

Så kan man vel helle over ost og sukkererter til slutt, det blir en grei kveldsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer ikke så mye på et kvarter på så lav varme. Hvor lenge skal den stå? Er den improvisert eller er det oppskrift? Jeg ville uansett satt opp varmen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Enig i at det nok tar en del lenger tid. Det kan dessuten være at den ikke vil stivne helt på grunn av at grønnsakene gir fra seg væske, men dette kommer selvfølgelig an på hvor mye vann dere har tilsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Amelie_*

1. Ville ikke brukt vann i den retten. Vann i grønnsakene i tillegg gjør at eggene setter seg dårligere.

2. 15 minutter er veldig lite. Retter med eggbase, som slike former og paier står på 200 grader i 40-45 minutter her.

3. Ville nok frest bacon og broccoli raskt i stekepanna først.

Et raskere alternativ, dersom det ikke er så stor porsjon det er snakk om, er å frese bacon og grønnsaker i stekepanna, og så helle eggeblandingen over, og la det stå på lav varme en ti minutters tid. Eventuelt putte hele stekepanna i ovnen noen minutter til slutt slik at også toppen stivner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det ble ikke noe bra...det hadde satt seg fast i bunnen - og baconterningene ble ikke skryteverdig stekt. Egge"omeletten" smakte ikke liek bra som i en panne på kokeplate. Soppen smakte tørt og...kjip rett.

Dette gidder jeg ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Surt! :)

Neste gang, stek baconet og grønnsakene på forhånd, og bruk melkeprodukter (h-melk, fløte, crème fraîche eller seterrømme) i stedet for vann, men ikke altfor mye. Da går det helt sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Surt! :)

Neste gang, stek baconet og grønnsakene på forhånd, og bruk melkeprodukter (h-melk, fløte, crème fraîche eller seterrømme) i stedet for vann, men ikke altfor mye. Da går det helt sikkert bra!

Jaa, tusen takk for innspill!

Prøver vel alltid å unngå kaloririke ingredienser, men noe må man jo ha for å få god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Jaa, tusen takk for innspill!

Prøver vel alltid å unngå kaloririke ingredienser, men noe må man jo ha for å få god smak.

Håper det går bra neste gang! :)

Hvis jeg skulle prøvd å unngå kaloririke ingredienser, hadde jeg heller latt være å tilsette noe til eggene i det hele tatt. Jeg tror nemlig at det å tilsette vann bare fører til at eggestanden ikke setter seg. Eller kanskje du kan prøve med (litt) lettmelk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal gjøre omeletten min mer fyldig (og dermed også mer mektig) pleier jeg å mose cottage cheese, og vispe det inn. Det er et magert alternativ, og resultatet blir en proteinbombe ;) Man orker ikke så mye av det, er veldig mettende :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...