Gå til innhold

Lave øyebryn og mye løse hudfolder

Fremhevede innlegg

Gjest Nora, 39
Skrevet

Hvilke muligheter har man - når øvre øyelokk er tunge...av hudfolder og fett som siger nedover, spesielt i øynenes ytterkant?

Det er veldig plagsomt. Må anstrenge musklene for å holde øynene "åpne". Slapper nesten aldri av i området på grunn av dette.

Fra øyebrynet og ned er det tungt med hud...og i tillegg er avstanden mellom øyebryn og øyne liten!

Hva kan gjøres?

Videoannonse
Annonse
Gjest Emera
Skrevet

Gå til fastlegen og få en henvisning til operasjon hvis det kvalifiserer til det. Da betaler du kun en egenandel, så vidt jeg vet. Jeg regner med det er en viss ventetid, da. Tanten min gjorde det på den måten, hun hadde også problemer med å holde øynene åpne uten anstrengelse.

Vil du betale selv er det bare å ta kontakt med en privatklinikk.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet du om det gjorde vondt? Ble hun fin etterpå? Eller kunne du knapt se bedring etter operasjonen?

Lokalbedøvelse med å stikke nåler i tynne øyepartiet må da gjøre smellvondt? Kan man få full narkose?

Skrevet

Heia,jeg har gjort det.Hviler lokka på vippene så får du dekka.Blir kjempefint men kun lokalbedøvelse.Gjort på en 3 kvaters tid.Kom deg avgård ;-)) Ligger tråd på forumet her som mange har skrevet om sine erfaringer.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for det, Hufsa. Men ble du finere etterpå? Er du fornøyd? Plagene/tungheten/anspentheten forsvant etter operasjonen?

Hvor ble nålestikkene for bedøvelse satt, på siden, over eller under øyet...?!

Håper på operasjon, da hudfoldene henger over øyelokket og må bruke muskler for å holde det oppe. Ganske slitsomt i hverdagen, ja!

Skrevet
Takk for det, Hufsa. Men ble du finere etterpå? Er du fornøyd? Plagene/tungheten/anspentheten forsvant etter operasjonen?

Hvor ble nålestikkene for bedøvelse satt, på siden, over eller under øyet...?!

Håper på operasjon, da hudfoldene henger over øyelokket og må bruke muskler for å holde det oppe. Ganske slitsomt i hverdagen, ja!

Ja,er kjemperfornøyd.Det som plaga meg mest var at jeg ikke kunne gå med sminke, for det forsvant bare etter ettpar blunk og når jeg så oppover så jeg lokka hang der ,he he.Så trøtt og pyton ut hele tiden.Mener han tok bedøvelsen i lokka,lokalbedøvelse er jo pyton uansett hvor man setter den men alt for sjønnheten,he he.Spurte han som gjorde det på meg og han sa,sålenge lokka hviler på vippene så får du dekket.Gjør de ikke det, så kan det være samme faen å sjammerende du er men da må du betale det selv..men det var kansjke bare hans regel ikke vet jeg..Nei,kom deg avgåde du vil aldri angre ;-))

Skrevet

Høres vondt ut at noen syr i den tynne huden over øynene! Er det vondt?!

Skrevet
Høres vondt ut at noen syr i den tynne huden over øynene! Er det vondt?!

He he nei,du er jo bedøvd ;-))

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Mne erfaringer med norske leger og lokalbedøvelse er ikke imponerende.

Hver gang, inkludert under øyelokksoperasjon, bommet de. Satte nålen litt feil, og de ga selvsagt for lite bedøvelse...slik at det gjorde veldig vondt og måtte få mer.

Det som gjør vondt er de ekle stikkene!

Skulle ønske jeg valgte narkose!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Jeg er 22 år og søker nå om å få dekket en øyelokksoperasjon. Jeg har tenkt på dette i veeeeldig mange år, men de fleste jeg snakker med er negative til det grunnet alderen min. Jeg kan heller ikke bruke sminke uten at det klibber seg oppover langs øyenbrynene, men jeg kan heller ikke gå uten, fordi jeg rett og slett ser helt forferdelig ut med disse øyelokkene. Så da blir det veeeldig mye, vannfast sminke, for å dekke over de hengende øyelokka :tristbla: Det jeg gruer meg mest til, er å forklare hvordan det er med disse lokkene... Hva bør man liksom si? Jeg sliter med dette både fysisk og psykisk, men jeg føler også at lokkene er litt ustabile. Noen ganger henger de lenger ned enn andre ganger... Er litt redd for at jeg på forundersøkelsen har en "bra" dag med øyelokk som ikke ser så ille ut som de pleier å være, og at de dermed ikke kommer til å tro meg. Hm, ja... Må bare få ut litt tanker, trodde jeg hadde endel spørsmål på lager, men de forsvant visst ut i intet.

Skrevet

Ingen som har tips om hva man bør si/hvordan bør si ting, evt. hva man overhodet ikke bør si til legen når man er til forundersøkelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...