Gå til innhold

Banankake!


Gjest FiskeFisk

Anbefalte innlegg

Gjest FiskeFisk

Høyaktuell sak dette her, jeg trenger en sånn type marsipankake formet som en banan (ja, ordentlig banan, som frukten, ikke noen sånne pervo-greier), jeg vet det er noen konditorer som selger dette, men jeg husker ikke hvilken og klarer ikke å finne det i google.. Bor i Oslo...... HJELP!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, mener du sånn med knallgul marsipan, ofte sjokolade på endene og en slags smørkrem inni?Den hadde de på Bud bakeri tidligere ( romsdal) Sønnen min vil absolutt ha en sånn, men har ikke funnet. Følger med på tråden din jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, mener du sånn med knallgul marsipan, ofte sjokolade på endene og en slags smørkrem inni?Den hadde de på Bud bakeri tidligere ( romsdal) Sønnen min vil absolutt ha en sånn, men har ikke funnet. Følger med på tråden din jeg...

Ja, akkurat sånn som du beskriver. Fått noe liknende på nøtterøy bakeri, men nå skal jeg ha en i Oslo. Damn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har sett bananform et eller annet sted, men de hadde det ikke på festkaker.no eller på cacas.no.

Jeg ville uansett ikke brukt en haug med penger på å kjøpt en sånn form. Jeg ville myyye heller laget bunn i langpannen og skjært den ut selv! Mye billigere!!! Men, det er min mening, altså.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg kjøpte en slik engang, på bakeriet på Strømmen Storsenter. Men den var ikke god!

Laget en selv nå nylig. Veldig enkelt. Kjøpte sukkerbrød, delte det i to på tvers, og skar av litt ekstra, slik at delene lignet på en banan. Fylte den med banan, sjokoladesaus og krem. La gult marsipanlokk på. Brukte ca 30 minutter på den, og den kostet ikke så veldig mye å lage. Den ble kjempegod!!

http://www.festkaker.no/index.php?option=c...&Itemid=169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg kjøpte en slik engang, på bakeriet på Strømmen Storsenter. Men den var ikke god!

Laget en selv nå nylig. Veldig enkelt. Kjøpte sukkerbrød, delte det i to på tvers, og skar av litt ekstra, slik at delene lignet på en banan. Fylte den med banan, sjokoladesaus og krem. La gult marsipanlokk på. Brukte ca 30 minutter på den, og den kostet ikke så veldig mye å lage. Den ble kjempegod!!

http://www.festkaker.no/index.php?option=c...&Itemid=169

Jeg har også spist banankake på Strømmen Storsenter en gang, den var god, den! Nam, banankake... Lurer på om det er genetisk å like det, for det var visst det beste bestefaren min visste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...