Gå til innhold

P-piller og kreft

Fremhevede innlegg

Gjest Wacmoc
Skrevet

Når jeg fikk ny resept på p-piller for en uke siden fikk jeg jo igjen disse spm om det var blodpropp/kreft osv i familien. Trodde ikke vi hadde det, så sa jo nei, men har nå fått vite at mormor har hatt underlivskreft ( var såpass ung til å ikke huske det nå ). Bør jeg nå dra tilbake og fortelle dette, eller er det det samme om jeg lar vær å si det? Har jo fått en et-års resept..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du treng nok ikkje dra tilbake for å fortelle det.

Det er vist at p-piller kan redusere risikoen for nokre typer underlivskreft (eggstokk- og livmorkreft).

:)

Gjest Gjest
Skrevet

men den beskytter ikke mot livmorhalskreft ..

Skrevet
men den beskytter ikke mot livmorhalskreft ..

Det er det vel ingenting som gjør, med mindre denne HPV vaksinen funker? Og den er visst bare vits i å ta før man blir seksuelt aktiv.

Du kan jo finne ut hvilken type kreft det er din bestemor har hatt og nevne det for legen din. Det er ingen her, med mindre de er leger, som vet at det ikke har noen ting å si.

Jeg ville nok sagt det til legen min dersom jeg fant ut noe slikt. Men kanskje ikke bestille time kun for å si dette. Kan du kanskje ringe ham for å spørre et enkelt spørsmål? "forandrer det situasjonen at...?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...