Gå til innhold

Påskeegg i alle retninger

Fremhevede innlegg

Gjest Emera
Skrevet

Jeg har alltid sett på påskeegg som noe man gir til barna sine. Mer eller mindre store barn. Men når jeg leser her så ser jeg at folk gir påskeegg til sine voksne venner, foreldrene sine, nevøer og nieser, kjæresten...

Ikke at jeg mener det nødvendigvis er noe galt med dette, vet ikke helt, men er dette et nytt fenomen..? Og ikke skal det være bare godterier, men gaver i ulike prisklasser. Er dette å regne som "påskegaver," på samme måte som i jula? Blir det aldri nok ting, tenker jeg vel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg har alltid sett på påskeegg som noe man gir til barna sine. Mer eller mindre store barn. Men når jeg leser her så ser jeg at folk gir påskeegg til sine voksne venner, foreldrene sine, nevøer og nieser, kjæresten...

Ikke at jeg mener det nødvendigvis er noe galt med dette, vet ikke helt, men er dette et nytt fenomen..? Og ikke skal det være bare godterier, men gaver i ulike prisklasser. Er dette å regne som "påskegaver," på samme måte som i jula? Blir det aldri nok ting, tenker jeg vel.

Jeg stusser litt på dette selv. Skjønner jo når unge par gir til kjæresten da, man savner kanskje litt å få påskeegg hjemmefra, men hvis man gir til gud og hver mann blir det jo litt merkelig. Greit så lenge man liker å gi, men synd hvis man skal føle seg presset til å kjøpe påskeegg. Påskegaver har jeg aldri hørt om før, og håper det heller ikke blir en ny tradisjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gir til mine to nevøer. Det er for meg en "selvfølge" og fordi jeg har lyst.

I tillegg vil jeg gi til min bedre halvdel. Bare fordi. Jeg kommer ikke til å kjøpe det største påskeegget, og ikke fylle det med dyre gaver. Da kommer jeg heller til å gi godteri og små interne ting som ikke koster så mye. Kanskje et lite kort med noen ord.

I år får mine foreldre et lite påskeegg også. De fortjener en liten oppmerksomhet.

Når det er sagt, så er jeg ikke stor tilhenger av alle "merkedager". Jeg synes man skal vise oppmerksomhet alle dager i året, sånn sett. Heller ikke fan av f.eks Valentines.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøper til familien min, for vi skal på hyttetur sammen og jeg synes det er hyggelig å kunne overraske dem med en liten gave. Dessuten er det litt stas å ha påskeeggene på rad og rekke på peishylla og så kan man småspise når man får lyst på. ;)

Gjest Emera
Skrevet (endret)
Jeg gir til mine to nevøer. Det er for meg en "selvfølge" og fordi jeg har lyst.

Men hvor mange påskeegg får dine nevøer, da? Jeg tenker at hvis dette blir vanlig, så blir det på samme måte som til jul, en haug av påskeegg. :ler:

Et påskeegg fra mor, et fra far, et fra hver av besteforeldrene, et fra hver tante og onkel...

Vi er bra overmettet på alt mulig her på berget, det er ihvertfall sikkert.

Endret av Emera
Skrevet

Jeg synes vi får påskeegg fra alle retninger.. Jeg fikk et egg fylt med smågodt fra sjefen, også fikk jeg av noen av mine kontaktbarn i barnehagen, mannen fikk en DIGER skål fylt med smågodt....

Har nok godteri frem til sommeren...

Jeg har sagt ifra til mine foreldre, svigerforeldre og søsken at vi ikke vil at de skal kjøpe påseegg med godteri til barna våre.. De kan heller få dele av alt det vi har fått :) Synes det blir litt for mange egg hvis alle skal kjøpe til alle...

Vi skal på hytte tur sammen med svigers - jeg har kjøpt med noen kryssordblad og har tenkt å kjøpe noen blomster til min svigermor. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Men hvor mange påskeegg får dine nevøer, da? Jeg tenker at hvis dette blir vanlig, så blir det på samme måte som til jul, en haug av påskeegg. :ler:

Et påskeegg fra mor, et fra far, et fra hver av besteforeldrene, et fra hver tante og onkel...

Vi er bra overmettet på alt mulig her på berget, det er ihvertfall sikkert.

De får nok, så jeg bestemte meg tidligere, før jeg leste ditt svar, at jeg skal gjøre en vri. Jeg skal heller kjøpe et blad og litt underholdning istedet. De skal reise på fjellet, så da har de noe å putle på med og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...