Leanne Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Dette er min 3 måned med cerazette minipiller.. Det jeg lurer på er når mensen skal komme... Jeg mener å huske det kom når jeg tok de 6-7 siste pillene som er igjen på brettet sist.. Men denne måneden skjer det ingenting... ikke fått mens smerter engang (noe jeg får 2-3 dager før mensen kommer..) Skal man egentlig få mensen når man begynner på nytt brett, eller på slutten av det forrige..... Har ikke bruksanvisningen for hånden - og på felleskatalogen finner jeg ikke noe om det...
Saeria Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Du tar de sammenhengende? Da skal ikke mensen komme. En del vil ha litt problemer med småblødninger/mellomblødninger de første månedene. Det kan godt være at det er de du har opplevd.
Leanne Skrevet 6. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2009 Du tar de sammenhengende? Da skal ikke mensen komme. En del vil ha litt problemer med småblødninger/mellomblødninger de første månedene. Det kan godt være at det er de du har opplevd. Tar de sammenhengende, det er 28 piller på brettet.. så det er meningen at man ikke skal ha mensen da?? Det har jeg ikke vært klar over.... Men deilig å slippe
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Jeg går selv på cerazette. Har gjort det snart 3 mnder nå. Jeg har hatt småblødninger siden jeg startet med dem. Hadde mensen noen dager i forrige uke, så fikk jeg mensen nå igjen. Min lege sa at kvinner mister som regel menstruasjonen ved å gå på cerazette, men at det fantes unntak. det var vanlig å få småblødninger i begynnelsen, derfor skulle jeg prøve de i 3 mnder først. Jeg har da hatt konstant småblødninger i 3 MNDER, og er leeeeeeeeeeei.
cogito Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 (endret) Ein av bivirkningene til Cerazette er at du kan få uregelmessige blødninger, og nokre mister menstruasjonen heilt. Det er også vanleg at blødningene avtar etter nokre månader. Eg har gått på Cerazette i 5 mnd, og dei første 3 mnd hadde eg blødning eit par gonger i månaden. No gir det seg, og eg trur det er over ein månad sidan sist eg hadde småblødning. Edit: Link til Felleskatalogen, pakningsvedlegg Cerazette. Endret 6. april 2009 av cogito
Saeria Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Jeg gikk på dem sammenhengende og mistet mensen helt. Hadde heller ingen småblødninger. Var i grunnen deilig å slippe blødninger. Bare synd at jeg er blant de som tåler hormonprevensjon svært dårlig.
cogito Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Cerazette skal du ta samanhengande, utan avbrot mellom bretta! Alle dei 28 pillene på brettet er like, det er ingen "sukkerpiller".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå