Gå til innhold

Pannekake i ovn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skulle ha pannekake i ovn til middag i går, etter oppskrift fra "Mat på norsk". Det ble heller lite vellykket. Ifølge oppskriften skulle en bare ha vanlig pannekakerøre i en ildfast form, og sette i ovnen på 220 grader i ca 15 minutter.

Etter 15 minutter var min helt rå fremdeles. Stivnet sånn nogenlunde, men langt ifra stekt. Etter å ha stått en halvtime, altså dobbelt så lenge som oppskriften, var den fremdeles rå. Den var begynt å bli svidd på toppen, og hadde hevet så mye at den tøt over kanten på formen, så da måtte jeg ta den ut.

Hva gjør jeg feil? Jeg hadde en liten form, og 1.5 - 2 cm tykt lag med røre. Var det for mye røre? Jeg trodde litt av poenget var at du skulle få én tykk pannekake, jeg. Det er jo ikke noe poeng å lage en pannekake i vanlig pannekaketykkelse i ovnen, da går det fortere med stekepannen.

*skuffet*

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Brukte du nok egg?

2. Fikk den stivne etterpå, og var blaut likevel?

3. Funker ovnen din bra på gjennomsteking andre ganger?

Jeg har laga ovnspannekake med vanlig røre mange ganger. Den blir gjennomstekt. Hjemme. Jeg merker stor forskjell på ovnen hjemme og hos kjæresten. Kanskje det er noe feil med ovnen deres?

Problematiske områder når jeg bruker kjærestens ovn:

*Pizza trenger kortere steketid hos kjæresten,

*ostetopping blir fortere stiv og gyllen, mens bunnen ikke er ferdig eller lasagneplatene myke

*Gjærbakst kan kun lages i boller og kuvertbrød, ellers blir de ikke gjennomstekte

*Kylling tar en evighet å steke

*Fremme i midten blir det dårligere stekt enn bak ved vifta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...