Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Noen som har prøvd ekstra tilskudd av linfrø som slankemiddel?
Gjest Elfrida Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Linfrø er veldig sunt, og godt for magen. Visstnok er det lurest å spise knuste linfrø for at kroppen skal få tilgang på de gode fettsyrene. Hele linfrø er ufordøyelige, men bra for tarmen på grunn av det høye fiberinnholdet. Jeg har aldri hørt at det er slankende.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Frø inneholder mye fett og kalorier. Det er sunt, men ikke slankende. Solsikkekjerner f.eks. inneholder vel nærmere 600 kcal pr 100 gram, mesteparten fett.
Gjest Elfrida Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Når jeg tenker meg om, så kan det jo hende at den har en slankende effekt på grunn av det høye fiberinnholdet, som gir en metthetsfølelse i tillegg til fettinnholdet. Solsikkekjerner har til sammenligning langt mindre fiberinnhold.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Når jeg tenker meg om, så kan det jo hende at den har en slankende effekt på grunn av det høye fiberinnholdet, som gir en metthetsfølelse i tillegg til fettinnholdet. Solsikkekjerner har til sammenligning langt mindre fiberinnhold. Det er det jeg også tror. Samt det faktum at det har positiv effekt på fordøyelsen.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 I og med at linfrø inneholder så mye fett at man kan lage olje av den (linfrøolje), vil jeg neppe kalle det slankemat.
Gjest Elfrida Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 I og med at linfrø inneholder så mye fett at man kan lage olje av den (linfrøolje), vil jeg neppe kalle det slankemat.Folk som slanker seg trenger også fett, og det fettet som fins i linfrø er noe av det sunneste fettet man kan ha i seg. Hvis man ikke vil ha de kaloriene er det i grunnen bare å spise hele linfrø, for de er nærmest ufordøyelige. Man spiser uansett ikke store mengder av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå