Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt allergi av noen form før, men nå i kveld spiste jeg hasselnøtter, kanskje 1/3 pakke med sånne uten skall. Nå klør og verker det i halsen, det kjennes hovent i strupen, jeg har vondt i hodet og er rød og varm utenpå halsen og i kinnene. Har jeg en allergisk reaksjon? Kan en få allergi så kjapt, har som sagt aldri reagert på noen slags nøtter før. Eller kanskje det har noe med mengden å gjøre? Det er hvertfall fryktelig ubehagelig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det høres ut som en allergisk reaksjon, ja. Det kan komme selvom du ikke vet fra før at du er allergisk. Synes du bør ringe legevakten spesiellt siden det er første gang og du ikke vet hvordan anfallet vil ende. Ikke for å skremme, men endel allergiske reaksjoner genererer pusteproblemer også. Ta kontakt med lege for å få vurdert anfallet og evt. få medisin.

Hilsen sykepleier.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan høres ut som en allergisk reaksjon ja. Eller så kan det hende du holder på å bli syk, type halsbetennelse eller influensa...

Skrevet

Det har vart hvertfall en halvtime nå, hadde jeg ikke fått pusteproblemer til nå hvis det skulle komme? Det kjennes hovent, men har ikke pusteproblemer. Kjennes ut som om jeg har hovne lymfeknuter også.

Syk er jeg ikke nei, dette kom helt akutt...

Gjest nextlife
Skrevet

Dette hørtes absolutt ut som en allergisk reaksjon. Allergi kan komme helt plutselig, på ting man aldri tidligere har reagert på. Når symptomene kommer i munn/svelg/luftveier bør man være ekstra obs , det kan fort utvikle seg til noe mer alvorlig enn kløe. Det beste er å ringe legevakt når slike symptomer oppstår.

Håper det gikk greit med deg :)

Skrevet

Hallo hallo. Det gikk bra med meg, hadde verk i halsen hele natta og kjennes ut i halsen som om jeg er forkjøla i dag, men ellers går det bra. Har vært hos legen og tatt blodprøver i dag og fått streng beskjed om å ikke røre nøtter før jeg får resultatet, reaksjonen kan bli verre neste gang.... Så da blir det ikke påskemarsipan på meg i år *Sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...