Gjest vil ikke dette Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Sett flere innlegg som går på ventetid på abort og slike ting. Jeg fikk vite for over 2 uker siden at jeg er gravid. Jeg bruker spiral. Min mann og jeg ønskeer ikke flere barn, og vi har også fått godkjent sterilisering av meg, på medisinsk grunnlag. Jeg kan ikke bruke hormonpreparater pga sykdom, og jeg blir veldig syk når jeg er gravid, derfor fikk jeg godkjent dekket sterilisering. Allikevel har jeg klart å bli gravid med spiral, i mellomtiden fra søknad til godkjenning av sterilisering. Pga påske og jeg ikke er mer enn 6 uker på vei, er jeg nødt til å vente tilsammen 4 uker fra den dagen jeg fant det ut, til jeg får tatt kir. abort. Dette er forferdelig. Rett og slett. I tillegg til det psykiske aspektet ved å velge abort, når vi overhodet ikke har gjort noe for å komme i denne situasjonen, er jeg også allerede vært fysisk syk i over en uke nå. Jeg får ekstrem kvalme og oppkast, og har vørt innlagt på sykehus de andre gangene jeg har vært gravid. Tidligere enn det jeg er på vei nå. Jeg lever ikke, jeg bare er. Jeg klarer bevege meg fra sengen til sofaen, der blir jeg. Barna lurer på hva som skjer med mamma, og jeg vet ikke hva jeg skal svare dem. Jeg prøver å ikke tenke på at det er et menneske der inne, snarere forsøker jeg å glemme. Det er ikke lett når jeg er så kvalm og jærlig. Har fått medisiner for å slippe kvalme, men de hjelper ikke 100% dessverre. I tillegg sløver de meg, og jeg kan f eks ikke kjøre bil. (ikke at jeg orker å sette meg opp da) Jeg har alltid igrunn vært motstander av abort, men nå har jeg lært meg til å åpne sinnet mitt for at andre muligheter enn å få et uønsket barn faktisk finnes... Jeg ønsker ikke noen tilbakemeldinger på at jeg gjør noe galt når jeg nå tr abort. Jeg ville vare si min sak, fortelle at det faktisk er mulig å måtte vente 1 mnd før man får utført abort. Det er ikke greit, jeg har det jævlig. Men jeg får ikke gjort noe med det.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Herremin.... Jeg er "TS" som har skrevet noen tråder om abort de siste dagene. Fant ut på fredag og jeg har det helt likt deg. Dette har vært de to lengste dagene i mitt liv og jeg forstår ikke engang hvordan jeg klarer å puste eller bevege meg akkurat nå. Dersom jeg også må vente så lenge aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det kommer ikke til å gå... Nei... det der hørtes grusomt ut. Jeg skal til legen i morgen... :/
Gjest ts igjen Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Herremin.... Jeg er "TS" som har skrevet noen tråder om abort de siste dagene. Fant ut på fredag og jeg har det helt likt deg. Dette har vært de to lengste dagene i mitt liv og jeg forstår ikke engang hvordan jeg klarer å puste eller bevege meg akkurat nå. Dersom jeg også må vente så lenge aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det kommer ikke til å gå... Nei... det der hørtes grusomt ut. Jeg skal til legen i morgen... :/ Alt vhenger jo av hvor langt du er på vei. Dersom en ultralyd viser hjerteslag, kan abort bestemmes med en gang. Ventetiden er forskjelig fra sykehus til sykehus da... Men min lege sa i mitt tilfelle at jeg skulle måtte vente maks en uke. der tok han jo feil da. Jeg unner ingen å ha det slik som meg nå. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå